Archief - club 3d 9800 pro

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

livegamer

Legacy Member
ik heb een tijdje geleden een 9800 pro gekocht 2dehands die overclocked is.
maar nu is het probleem dat ik precies artifacts krijg,
bv als mijn pc opstart is het winxp logo in blokskes en in games komen er witte puntjes.
hoe kan ik dit oplossen?ligt dit aan de drivers misschien of moet ik hem weer op normal speeds zetten en hoe?
danku.

Davion

Legacy Member
idd normale speeds terug zetten, is u mem dat artifacting geeft.

easypanic

Legacy Member
Zit er een ander BIOS op?
Is de kaart niet beschadigd ???

livegamer

Legacy Member
hoe kan je zien of er een andere bios opzit?
kaart is niet beschadigd.
hoe zet je de stock speeds terug?
plz help me ik zit hier nu op een 9600 en is niet echt goed om te game.

livegamer

Legacy Member
ok stock speeds heb ik terug gezet maar heb nog altijd zelfde probleem.
mss is er een andere bios opgezet,hoe kan ik de originele er terug opzetten?

System Spider

Legacy Member
zout ge da nie beter allemaal keer vragen aan degene vanwie ge hem gekocht ebt?
blijkbaar weten gij (en wij) niet goe wat er allemaal met die kaart gebeurt is...

Slayerbe

Legacy Member
kheb ook een 9800pro vraagske dus zallek da hier ma ff bijzetten hé
is er veel performanceverschil tussen de 128mb en de 256mb versie of is da nihil

khebbet hier ni over 128bit ma over mb dus hé moest er iemand overgelezen hebbe :p

HUSKE

Legacy Member
Slayerbe zei:
kheb ook een 9800pro vraagske dus zallek da hier ma ff bijzetten hé
is er veel performanceverschil tussen de 128mb en de 256mb versie of is da nihil

khebbet hier ni over 128bit ma over mb dus hé moest er iemand overgelezen hebbe :p

Het verschil is nihil, echt het verschil in prijs niet waard. Er zijn toch geen games die optimaal gebruik maken van het grotere geheugen.
En een 128-bits zoud ge zoiezo al niet moeten kopen (was ge blijkbaar ook niet van plan)

calimero

Legacy Member
Tkunnen verschillende dingen zijn e, laten we veronderstellen da ge de kaart zelf niet overclockt hebt dan heb je standaard clockspeeds.

1< slechte bios (terugflashen is de oplossing)
3< drivers uninstalle en opnieuw installeren
4<mss een defect

BerT

Legacy Member
de 256mb en 128 is wel beetje verschil als je die upgrade naar een XT versie.
Dan worden er bepaalde hidden features unlocked die je bij de 128 versie niet hebt.
Ook kan het geheugen nog veel verder waardoor de performance 5% hoger licht.
Maar is wel DDR2 , standaard verschil is dan nihil maar overklokked 5% dus :)

livegamer

Legacy Member
1< slechte bios (terugflashen is de oplossing)

hoe moet ik terugflashen?
ik heb de kaart zelf niet overclocked

BerT

Legacy Member
ofwel blind typen met floppy of gewoon met het programma andere bios erop zette.

Zie sticky

xyus89

Legacy Member
tjah...

Dit kan gebeuren als ge een 2de handse graka overkoopt die overgeclocked is.

- ge ebt geen garantie
- overgeclockt is meer slijtage dus miss wist die verkoper dat er nie mer lang ging mee gaan.


xyus
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan