Archief - Chatten via wifi op gsm

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

bosiwollig

Legacy Member
Hallo 9livers,

Ik weet niet of dit den,e juiste plek is om dit te vragen. Maar ik ga toch een poging doen.
Wij gaan binnekokrt met 't school,op,bezinning. :s . Blijkbaar slapen we apart op een kamer en zitten we helemaal alleen op een kamer voor grote delen v/d dag. Al mijn maten (ikzelf ook) hebben een android smartphone. Ik vermoed dat er geen wifi is :( maar nu vroeg ik mij,af of er een mogelijkheid is om te kunnen chatten tussen de gsms zonder wifi. Zodat we toch iets te.doen hebben tijdens deze saaie uren. mijn vraag is dus: kan je met je gsm,een,wifi netwerk opzetten. De rest joined dat netwerk dan. En dan kan je chatten via een bepaalde app?

Alvast bedankt

kawadude

Legacy Member
Je kan een wifi hotspot opzetten met je android gsm, maar dan is het best dat daar 3G verbinding is en diegene die de wifi hotspot maakt kan ook best over een dataplan beschikken.
Wireless Tether werkt zeer goed

Of misschien met een bluetooth chat app?

*edit* Dit kon je beter plaatsen in "GSM & Smartphones"

bosiwollig

Legacy Member
3g heeft helaas nienand :( bluetooth dacht ik ook al aan maar ik vraag mij af of het bluetooth signaal wel krachtig genoeg gaat zijn. En kan je met meer dan 2 mensen chatten over bluetooth?

kawadude

Legacy Member
Geen idee, 'k heb het zelf nog nooit geprobeerd via bluetooth

En euhh, een smartphone zonder mobiel internet :naughty:

bosiwollig

Legacy Member
Tis nogal duur en overal waar ik kom heb ik normaal gezien wifi. Maar iemand een ID hoe ik het het best doe? Bluetooth group chat app? Via een wifi hotspot op de smartphone?

bosiwollig

Legacy Member
Gaat da als ge geen uplink internet hebt? En met welke app zou ik dan kunne groupchatte?

azertyalex

Legacy Member
De router zend signaal uit en iedereen zit daarop.
Of kan dat niet?
Met een progje fzo?

Muscleduck

Legacy Member
1 gsm als WiFi hotspot gebruiken zou ik ook doen, maar verwacht geen mirakels, 'k denk niet dat je zo goeie verbinding gaat hebben, en je kan maar met max 5 connecten als ik me niet vergis. Anders een router met USB poort die een 3G stick ondersteunt. Probeer thuis eens of je je GSM op USB tethering kan zetten en dan met de router kan verbinden op de USB poort. En zie of je dan via de router op internet kan.

bosiwollig

Legacy Member
stel dat ik bv een wifi hotspot maak ( zonder internet, gwn een netwerkje) en iedereen joined dat netwerk. Bestaan er dan bepaalde apps waarmee je kan groupchatten?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan