Archief - CD-R Probleem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

DeathSythe`

Legacy Member
Mijn probleem is dat mijn writer geen CD's meer leest.. denk ik toch.. Mijn writer is een Yamaha CRW2200E. Als ik er een lege CD insteek en nero open en en Data cd selecteer en op new duw komt erop This disc is not writeable, please try another one. En als ik erin geraak en mijn bestanden kies en ik wil schrijven staat er van onder 'Waiting for the drive to become ready...' en de schrijf snelheid verdwijnt..Ik heb er al 3 of 4 verschillende CD's geprobeerd en er komt altijd die fout op.. en bij NTI CD-Maker 6 komt er op Media error, incompatible media inserted..

Ik wist niet zeker of dit in Hardware of Software forum moest dus.. en mijn excuses als dit illegaal is en hier niet mag gepost worden..

DeathSythe`

Exit

Legacy Member
da is nie ilegaal (tenzij ge zegt welke ge wilt branden, maar ge kunt altijd "data" branden natuurlijk ... "niet meer leest" dus ie kon het wel, ander merk lege cd's? stof in lezer? (zo'n kuiscd es insteken ..)

DeathSythe`

Legacy Member
Ik heb al 3 of 4 verschillende merken geprobeerd , lukt nog altijd niet :\ Ik d8 ook dat het mss is omdat het vuil is ofzo maar ik heb zo geen kuiscd :p kan ik dat niet op een andere manier mooi kuisen ofzo ?

DeathSythe`

Legacy Member
Weet hier NIEMAND een antwoord op ?.. Ik ben al heel de dag aant zoeke voor da hier te late werke ma niets helpt ffs :\ geen enkele lege cd da ik erin steek werkt.. IDE kabels enz eens eruit getrokke enz..

Exit

Legacy Member
ge kunt da op andere manier kuisen MAAAAR dan moet ge die openen, met PURE (100%) alcohol (nie te veel) HEEEL zacht op de lens kuisen, wel opletten of ge kunt die weggooien!

eens blazen kan ook al helpen, hoe oud is die drive? kunt ge drive testen in andere pc?

DeathSythe`

Legacy Member
Dat met die alcohol zal ik best niet doen :p blazen enz heb ik al geprobeert hoor.. die drive is al paar jaar oud d8 ik.. max schrijf snelheid is 40.. en ik kan die drive ook niet testen in een andere pc.. heb alleen de mijne hier staan..

EdMeister

Legacy Member
Drive kan natuurlijk versleten zijn, hé... mijn ouwe 32x schrijver wou op 't einde haast geen enkele cd-r meer aan max. snelheid schrijven, alhoewel die cd's 48x certified waren.

DeathSythe`

Legacy Member
maar mijn drive kan nog gewone cd's lezen he.. dan is em toch niet verslete.. of wel ? :\ en bij mij komt gewoon de snelheid waaraan ik wil schrijve er niet op ( bij nero ) en er staat Waiting for drive to become ready en toch gebeurt er niets als da volledig geladen is..

DeathSythe`

Legacy Member
Ik heb nu die CD gekocht voor die lens te kuisen en als ik die CD er insteek gebeurt er niets dus hij kan hem niet lezen.. want als ik hem in m'n andere CD lezer steek dan lukt het wel.. ik heb nu ook geprobeerd op m'n CD Writer op Slave te zetten en m'n gewone CD lezer op Master maar dat werkt ook niet.. Is dit gewoon door 'ouderdom' al ?

DeathSythe`
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan