Archief - CD-Drive aansluiten op moederbord...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Dnns.

Legacy Member
Hey,

Eerst en vooral is mijn kennis niet geweldig, maar het in elkaar zetten van mijn pc lukt me wel.

Sinds vandaag heb ik mijn nieuwe onderdelen ontvangen. Moederbord, graka, proc, noem maar op.

Met het installeren merk ik opeens op dat ik mijn CD-Drive niet kan aankoppelen... Hoe moet dit nu met die nieuwe generatie moederborden?

Vroeger was het een molex 4-pin erin en die 'breede kabel' (weet naam niet meteen). Hoe zit dit alles nu?

Moederbord is volgende: ALTERNATE - HARDWARE - Moederborden - Intel - Socket 1155 - ASRock H61DE/S3

Dit is best wel *** :)

Hungry®

Legacy Member
je kan een IDE controller kopen die je in een vrijstaande PCI slot plugt en waarop je de flatcable aansluit. Deze controller wordt in de BIOS herkend.
ALTERNATE - HARDWARE - Controllers - IDE - Dawicontrol DC-133 RAID

Aan de prijs van vandaag koop je beter ineens een sata dvd schrijver tenzij je nog schijven hebt die aangesloten worden via IDE, je kan die dan op de controller bij aansluiten.

Dnns.

Legacy Member
Hungry® zei:
je kan een IDE controller kopen die je in een vrijstaande PCI slot plugt en waarop je de flatcable aansluit. Deze controller wordt in de BIOS herkend.

Aan de prijs van vandaag koop je beter ineens een sata dvd schrijver.

Thnx voor comment. Goei alternatief van SATA dvd schrijver in gedachten?

pstubru

Legacy Member
De voeding van die nieuwe sata DVD writer is eveneens sata, identiek hetzelfde als hoe je je hdd aansluit dus. Piece of cake ! Goed advies van Hungry® trouwens om meteen een nieuwe DVD writer te kopen.

Psy

Legacy Member
idd, zat met zelfde probleem hier, vond het beetje zonde om m'n erg goede plextor writer te moeten afschrijven puur omdat ie nog IDE was (was nochtans zo geen oud model, anderhalf jaar of zo), dan maar een goedkoop LG ding gekocht om tenminste toch windows te kunnen installeren : p

St0wned

Legacy Member
Heb diezelfde LG gekocht en best tevreden. niet dat ik hem al veel heb moeten gebruiken :p

Dnns.

Legacy Member
Klopt, heb hem eigenlijk enkel nodig om windows te installeren en men photoshop :) Achja zo meteen naar Forcom rijden.

Allen bedankt voor hulp!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan