Archief - Campusnet: Snel met kabel, zéér traag draadloos?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

King of rs14

Legacy Member
Heey,

Op het CampusNet van de KULeuven geraak ik aan 3MB/s met kabel, maar slechts aan 600-900kB/s met draadloos.

Ik beschik over een Atheros AR9002WB-1NG Wireless Network Adapter.

Weet iemand hoe dit komt?
(Getest met de rechtstreekse dld van de backtrack site)

Daarnaast zou ik ook even willen vragen hoe ik mijn torrents sneller zou kunnen laten dlden, want met kabel haal ik hier ook niet meer dan 300-600kB/s

Alvast bedankt!

Exit

Legacy Member
welke bitsnelheid geeft draadloos aan?
signaal sterkte?


hangt af van de bron van de torrent en/of settings van het netwerk dat het toelaat.

King of rs14

Legacy Member
Bitsnelheid bij netwerkinstellingen zelf nog niet in het oog gehouden, zal zelf eens kijken
Signaalsterkte meestal 3 vd 4 streepjes

Ik weet dat er anderen zijn die torrents met 21 seeders & 5 leechers aan 2MB/s draadloos dlden, terwijl ik eentje van 15k seeders & 7k leechers aan 500KB/s moet dlden..

Heb al geprobeerd van utorrent volledig te verwijderen (inclusief settings), maar dat hielp niet.

Iemand?

Aap

Legacy Member
King of rs14 zei:
Wie beweert dat dat niet samen gaat? ...

Mocht ik student zijn, zou ik campusnet gebruiken om te studeren/opzoekingen te doen. Lijkt mij erg logisch dat je het daarvoor gebruikt in de plaats van het te misbruiken.

King of rs14

Legacy Member
Uit welke eeuw kom jij? Nog nooit op de campus geweest zeker?

Aap

Legacy Member
King of rs14 zei:
Uit welke eeuw kom jij? Nog nooit op de campus geweest zeker?

Eigenlijk wel. Jammer genoeg veel studenten gezien die tijd verkwisten met alles behalve studeren. Eigenlijk wel zielig. Geen wonder dat men klaagt dat het niveau daalt... Men gaat toch naar school om te studeren? Toch niet om te zuipen/spellekes spelen/downloaden?

King of rs14

Legacy Member
Zucht, jij snapt het echt niet hé.

Denk je nu echt dat al onze tijd naar studeren gaat? Er is een regel: 8uur slaap, 8uur leren, 8 uur vrije tijd.

Als wij nu films willen kijken in die 8 uur vrije tijd, of willen zuipen, of weet ik veel wat, dan doen we dat toch?

Natuurlijk zal ik de nodige tijd in mijn studies steken, maar doe nu alsjeblieft niet alsof er nooit gezopen, gegamed ofzo wordt.

Ik vroeg hier naar informatie over hoe ik mijn probleem moet oplossen, en nu moet ik mij nog verantwoorden voor iemand die denkt dat hij alles beter weet?

Aap

Legacy Member
King of rs14 zei:
Ik vroeg hier naar informatie over hoe ik mijn probleem moet oplossen, en nu moet ik mij nog verantwoorden voor iemand die denkt dat hij alles beter weet?

Denk je dat dat normaal is om campusvoorzieningen te misbruiken om te downloaden? Denk je dat mensen als ze opzoekingen moeten doen graag hebben dat het internet traag is door iemand die zit te downloaden?

Beter weten? Nee, ik weet het niet beter. Natuurlijk moet er plaats zijn voor ontspanning. Maar dit natuurlijk met mate en niet ten koste van anderen.

King of rs14

Legacy Member
Denk je echt dat het campusnet trager gaat door mensen die downloaden? Hun limieten gaan tot 100mB/s , er steken constant laptops met kabels in de muur, wat zou dit nu voor verschil maken.

Ik ga hier niet meer over discussieren; ik zou zeggen, ga eens naar de campus, kijk hoe het er aan toe gaat, en kom dan terug.

Ik zoek gewoon een manier om dezelfde snelheden te behalen draadloos als met draad, voor eender welk gebruik.

piemel

Legacy Member
Aap, kruip terug onder uwe steen.

Het verbaast mij wel dat ge op het campusnet van de KU leuven torrents kunt downloaden. :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan