Archief - BSOD on startup

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

MegaMentor

Legacy Member
Vandaag de nieuwe PC toegekregen, eerste probleem was "No signal", blijkt dat de eerste graka niet eens ingeplugged was(wss schok gehad tijdens transport). Nu heb ik beeld etc etc, MAAR zodra "Windows starten" erop komt meteen een BSOD, is ook meteen weer weg en hij reboot. Aangezien de error code direct weg is heb ik geen idee of het hier een software/driver error is of er misschien toch in de hardware ergens iets beschadigt is geraakt? Kunt ge vanuit de bios die automatische reboot uitschakelen of iets dergelijks?

System specs:
W7 64bit
Asrock p67 extreme 4
Intel i5 2500k
2x hd6950 2gig in crossfire
8gig Corsair 1333mhz RAM

Iphigeneia

Legacy Member
Terug gaan naar waar je hem gekocht hebt... Het is nieuw neem ik aan zelf niet aan prutsen.

Een case moet een behoorlijke shock gehad hebben om de graka uit zijn pci-e slot te krijgen (zit namelijk vergrendeld).

Waarna je stroom door je toestel heen jaagt komt er (als er iets verkeerd in een socket zit kortsluiting).

Dus beste advies is, snel terug rijden naar waar je hem gekocht hebt.

TrsH

Legacy Member
Iphigeneia zei:
Terug gaan naar waar je hem gekocht hebt... Het is nieuw neem ik aan zelf niet aan prutsen.

Een case moet een behoorlijke shock gehad hebben om de graka uit zijn pci-e slot te krijgen (zit namelijk vergrendeld).

Waarna je stroom door je toestel heen jaagt komt er (als er iets verkeerd in een socket zit kortsluiting).

Dus beste advies is, snel terug rijden naar waar je hem gekocht hebt.


what he said

T-T

Legacy Member
mentor0 zei:
eerste probleem was "No signal", blijkt dat de eerste graka niet eens ingeplugged was(wss schok gehad tijdens transport). Nu heb ik beeld etc etc

blijkbaar toch zelf al aan geprutst ? hopelijk was ie niet verzegeld, of zien ze het gewoon niet in de winkel.

velen weten ook niet hoe je een pc vervoerd en laten ze de bak gewoon rechtop staan ipv op z'n zijkant met mobo naar onderkant toe, minste schokken rammelt de boel los.

MegaMentor

Legacy Member
Zeg is, zo snel geef ik mij niet gewonnen hoor. Heb de boel geformatteerd, verse W7 install gedaan, drivers voor graka geïnstalleerd van disc, beide kaarten worden gedetecteerd, crossfire is enabled, alles loopt nu vlotjes. :)

Exit

Legacy Member
ter info, om de bsod te lezen zonder autom reboot
kies F8 na bios scherm en kies daar dan opstarten zonder autom herstarten (uitgeschakeld ofzo)
dan kan je rustig de bsod lezen
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan