Archief - Bottleneck of niet?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

zwiep858

Legacy Member
Ik zou graag in mijn oude computer graag een nieuwe videokaart steken, had deze in gedachten: EVGA Geforce GT8800 Superclocked
Nu heb ik de volgende specificaties:

Besturingssysteem: Windows XP, Kan geüpgrade worden naar windows 7 wanneer nodig
MOBO: Intel Cortez D945GCZ
Processor: Dual Core Intel Pentium D930, 3000MHz
Geheugen: 2000 Mb (DDR2-533)

Kan ik dan deze videokaart draaien of niet?

R3L4X

Legacy Member
Denk dat het eventueel zelfs mogelijk is iets a là ATI 5770 erin te steken (correct me if wrong :/).

zwiep858

Legacy Member
Sakke1994 zei:
Denk dat het eventueel zelfs mogelijk is iets a là ATI 5770 erin te steken (correct me if wrong :/).

Die kaart heb ik geloof ik al eens gevraagd en toen zijden ze dat da toch een bottleneck ging zijn

sneax

Legacy Member
Bottelneck is relatief en afhankelijk van de game. Ik denk dat uw computer zeker een meerwaarde zal hebben zelfs al koopt ge een moderne straffe GPU (zo prijsklasse 150-200EUR). Bottlenecks is zo een beetje van het verleden ook, nu GPU's zoveel extra taken beginnen krijgen.

Uw CPU is toch straf genoeg om alle games te draaien. Dingen die ge voordeel uit haalt met een betere GPU die geen CPU nodig hebben:
- anisotopic filtering
- FSAA
- schermresolutie (gedeeltelijk)
- alles van post processing
- alles van texture shading
- eventueel physics op GPU

Ik denk dat een goeie moderne kaart zeker zijn werk zal hebben met moderne games, zelfs met een oudere CPU (die trouwens helemaal niet van de zwakste is).

iTrader9

Legacy Member
Pentium D is pokketraag en heeft in feite brakke performance, zelfs pak slechter dan oude athlon x2's. Dus ja bottleneck met Gt8800, maar 't zal in ieder geval een verbetering zijn in grafische pracht, dus als je het goedkoop kunt krijgen, waarom niet?

zwiep858

Legacy Member
En ik kan die op mijn pc aansluiten?
Ik dacht dat mss mijn MOBO zo verouderd zou zijn dat die niet eens meer ging,
Gaat de GT 8800 Supereclocked een grote vooruitgang zijn tegenover de 7300 GT?

Edit: Hoe weet ik nu als ik een betere voeding nodig heb en hoeveel W er voldoende is?

mdgf

Legacy Member
Edit: Hoe weet ik nu als ik een betere voeding nodig heb en hoeveel W er voldoende is?
Je zou kunnen beginnen met je voeding (exacte model en/of de 12V rails, niet gewoon het wattage aub) te geven.

Je moet maken dat je mobo en de gpu dezelfde aansluitingen hebben, het ziet er mij pci-e uit, anders is het AGP.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan