Archief - Bose lifestyle V25 aansluiten

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

robostijn

Legacy Member
Goedeavond,

De vader van mijn vriendin heeft een Bose lifestyle V25 aangekocht en wil deze aansluiten op zijn Panasonic tv.
Deze tv heeft echter geen HDMI aansluitingen.
Nu wou ik eens vragen of iemand van jullie weet hoe deze aan te sluiten want voorlopig lukt het niet.

Lifestyle V25 home entertainment-systeem | Bose

Op deze link staat de handleiding van de Bose met een afbeelding van de achterkant.
Ik vermoed dat de Bose naar het scherm moet via de rood - wit - oranje aansluiting (scart)
Maar hoe moeten de dvd speler (geen HDMI) en digicorder verder aangesloten worden?

Vriendelijke groeten
Stijn

pstubru

Legacy Member
Ik zou voorstellen om hun digicorder via optische kabel aan te sluiten op de "Optical TV Audio IN" ingang, op die manier heb je al de beste kwaliteit van geluid wanneer ze TV kijken.

Hopelijk heeft de DVD de mogelijkheid om het geluid digitaal (optisch of coaxiaal) door te sturen, die kunnen jullie dan aansluiten op ingang 5. Op die manier kunnen jullie genieten van het surround geluid zoals het oorspronkelijk op de DVD staat en dus geen virtueel surround geluid.

Ik zou maw geen video aansluitingen doen op dit toestel, deze zijn volgens mij zinloos gezien dit toestel enkel het geluid weergeeft.

robostijn

Legacy Member
Ik ben er is naar aan het kijken geweest en op de tv zijn 3 scart aansluitingen en 1 component aansluiting.
Is het nu wel mogelijk om de tv me die component aansluiting aan de versterker te hangen?
Want die component zit aan een ingang van de versterker, er is enkel een uitgang via HDMI en volgens mij kan dan enkel via deze weg het beeld van de versterker naar de tv gaan?
Of zit ik er nu volledig naast?

pstubru

Legacy Member
Wordt er op die tv nog iets anders bekeken dan digicorder en dvd speler ? Want zoals ik reeds trachtte duidelijk te maken : het heeft geen zin om iets van video op het bose toestel aan te sluiten daarmee wordt toch niks gedaan in jullie geval.
Het zou in alle geval handiger zijn voor ons als je even kan vertellen welke toestellen verder deel uit maken van de opstelling (merk + type).

robostijn

Legacy Member
er moet wel iets van video doorgestuurd worden van de Bose naar de TV, nl voor het menu van Bose en dergelijke.
Maar dat gaat alleen via die HDMI uitgang, voor de rest zijn er geen uitgangen.

Er moet een digicorder en dvd speler op.
maar die aansluitingen zitten er al.
Het is enkel de Bose naar het scherm....

Toch al bedankt voor de antwoorden
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan