HTrance
Legacy Member
Ik heb dit jaar Hardware, en moet iets schrijven over de HDD. In m'n boek staat dat de bootsector de eerste sector is.
Aangezien de HDD in concentrische cirkels (tracks) is verdeeld en die elk onderverdeeld zijn in sectoren, wou ik vragen welke nu de bootsector is? Ik heb gevonden dat de bootsector op de buitenste track (dus de grootste omtrek) ligt. Maar het lijkt me het logisch dat de eerste sector in het midden van de track begint, en dus ni de buitenkant..
Ik heb nog een vraag:
In documentatie die ik heb gezocht heb ik gevonden dat de bootsector in de eerste sector van een partitie ligt. Kan elke partitie een andere bootsector hebben dan??
Dus ik heb HDD1 en verdeel die in drie partities, heb ik dan 3 bootsectoren??
Of bedoelt men dat je HDD1 en HDD2 hebt waarvan elke HDD één bootsector heeft?
THX
Aangezien de HDD in concentrische cirkels (tracks) is verdeeld en die elk onderverdeeld zijn in sectoren, wou ik vragen welke nu de bootsector is? Ik heb gevonden dat de bootsector op de buitenste track (dus de grootste omtrek) ligt. Maar het lijkt me het logisch dat de eerste sector in het midden van de track begint, en dus ni de buitenkant..
Ik heb nog een vraag:
In documentatie die ik heb gezocht heb ik gevonden dat de bootsector in de eerste sector van een partitie ligt. Kan elke partitie een andere bootsector hebben dan??
Dus ik heb HDD1 en verdeel die in drie partities, heb ik dan 3 bootsectoren??
Of bedoelt men dat je HDD1 en HDD2 hebt waarvan elke HDD één bootsector heeft?
THX


..