Archief - Boot Failure

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

fragnetic

Legacy Member
Ik kreeg hier de pc van iemand, hij had een andere harde schijf gekocht en wou dat ik deze er in zette. Er was een probleem met de andere dus die was niet meer nodig. Ik heb ze in de pc geinstalled, als de pc opstart word de schijf correct herkend. Maar ik krijg dan de melding "DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER". In het bios heb ik als first boot device de cd-rom drive aan geduid. De windows cd zit in de drive, maar steeds krijg ik deze boodschap. Iemand enig idee wat dit probleem is?
systeem:
Athlon 750Mhz
256mb ram
A-bit KT7 moederbord
oud SiS videokaartje
Maxtor 40GB HD (ata133/7200rpm)

demon326

Legacy Member
HD is gecrasht meer gaat het niet zijn
dat had ik ook met mijn IBM van 40GB

fragnetic

Legacy Member
Mja het vreemde is dan wel dat dit zowel met de oude als nu met de nieuwe schijf gebeurt.

demon326

Legacy Member
dan kan het mss de IDE controler opt mobo zijn die dood is

Exit

Legacy Member
xp installed op nieuwe schijf?
die fout zegt dat ie dus geen boot begin vindt.
install xp op die nieuwe schijf of herstel de boot van de oude schijf.

fragnetic

Legacy Member
De schijf is nieuw en nog nooit gebruikt. Ik wil windows erop zetten, maar da gaat dus niet door die fout.

Wover

Legacy Member
man man, de meest logische optie is toch dat hij de cd niet herkent... waarom zou hij anders zeggen dat hij nergens een boot sector kan vinden??

eerst gaat hij zoeken naar boot sector op cd: hij vindt die niet, dus gaat hij naar de hd, vindt hij ook niets, dus geeft hij die fout.

Probeer andere cd-rom drives of een andere xp cd

Kenshi

Legacy Member
Check al je kabels eens opnieuw. Heb dat ook al af en toe gehad, als de IDE kabel wat gekneld zit ofzo kan je dat zelfs al tegenkomen.

Connectoren eens uitblazen kan ook al helpen.

Unnamed

Legacy Member
Inderdaad, het meest logische is dat de cd-rom drive gewoon niet wordt herkend in dos. Ik heb niet zoveel ervaring met windows XP, maar ik weet wel dat je voor DOS een aparte driver nodig had voor je cd-rom drive.

Dus gewoon een boot-disk maken op een floppy, en daarmee opstarten. De windows bootdisk zal automatisch een paar cd-rom drivers op het ding zetten, zodat je kunt installeren via dos. Ofja, dit was toch het geval met de windows98 bootdisk.

Eenmaal in dos, gewoon "d:" intypen (of e:, f:, naargelang de letter van je cd-rom), en daarnaar "setup". De rest zal wel lukken zeker?

Exit

Legacy Member
dos heeft hier niets te zien!!!

er wordt gen dos gestart om te booten van cd ... dat is allemaal deel van bios nog!!

bios ziet de cdrom dat volstaat, maar de cd moet bootable zijn, is da nen originele xp cd? zo nie, is ie wel bootable?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan