Archief - boot !! ??

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

fregelke

Legacy Member
:doh: Nog ff en em vliegt !

Men pc "hangt" constant wanneer ik die wil opstarten.
Er komt enkel op:
cpu @....mhz
memory check ok

(detecting IDE << komt er ni te staan :confused: ?? )

hit DEL to enter setup


Op DEL drukken doets niks. Pc is in coma.
Als ik bios reset via jumperke dan detecteert die wel men hd en kan ik via del den bios binne. Dan alles terug instellen , save en exit , dan wilt die nog altijd niet booten en zitten we weer in het begin van het verhaal ; jumper.....

Na stuk of 6 keer proberen te booten lukt het meestal wel.
Aan wat kan dit liggen ? Format zal der niveel aan doen zeker? Kan da aan men ram liggen ?

(mss een nutteloos detail maar men klok in windows stond geregeld ineens op een verkeerd uur , voor deze heavy shit begon :wtf: )

Plz help ! :p

azer

Legacy Member
nen tijd geleden heb ik ook zoiets gehad, mijn moederbord was toen kapot.
het kan ook zijn dat ge ne virus hebt die alles in de war stuurt

***ARF***

Legacy Member
kzou eerder is ne keer het baterijke van u mobo nakijken en der ne nieuwe bios opflashe

Exit

Legacy Member
als klok al verkeerd stond, dan eens batt vervangen, die moet instell in bios bijhouden ...

fregelke

Legacy Member
kzal een nieuw batterijtje gaan halen si.
Ook al denkek da da niks gaat doen want via monitoringtool van mobo is battspanning goed. Soit laat nog wel iets weten. Cross my fingers !

Wa ne nest :s is al men 2de voeding , mobo en hd . Comps hate me :sad:

Exit

Legacy Member
da kan natuurlijk ook zijjn, maar daarom gaat de winklok nie verkeerd van lopen ...

uSo-dragon

Legacy Member
kem da oek al eens gehad en da was men hdd da naar de kl*** was

fregelke

Legacy Member
Kben een nieuw latke gaan halen in garantie omdat ik dacht da da kapot was.
Die manne van winkel testen da latke en zegge da da kapot is. :wtf:
Ik steek da nieuw latke en die blijft nog altijd hetzelfde doen. Ik trek een ander latke ram eruit en die boot zonder problemen. Kheb 3 latke , 2 van 256mb en 1 van 512mb. Alle combinaties met 2 latkes werken , maar met 3 wilt pc nimeer booten ?? :eek:
Probleem met Voeding ?? is 300W met "160W real output" :unsure:

fregelke

Legacy Member
Iemand een idee van dit probleem ?? Mij lijkt het de voeding naar mobo da ni zwaar genoeg is, maar kehb geen andere voeding dus kan het niet testen.

Exit

Legacy Member
160 real power (staat erop?) dan is da wa laag ... vooral voor die speqs ...

zijn 3latten van zelfde speeds? (min 333, pc2700)
geef eens de speqs van de ram latten ...

fregelke

Legacy Member
2 x [ Apacer Tech. (256 MB PC3200 DDR SDRAM) ]

Eigenschappen Geheugenmodule:
Modulenaam Apacer Tech.
Serienummer Geen
Modulegrootte 256 MB (1 rows, 4 banks)
Moduletype Unbuffered
Geheugentype DDR SDRAM
Geheugensnelheid PC3200 (200 Mhz)
Modulebreedte 64 bit
Modulespanning SSTL 2.5
Foutdetectiemethode Geen
Verversingsfrequentie Gereduceerd (7.8 us), Self-Refresh
Maximale CAS Snelheid 2.5 (5.0 ns @ 200 Mhz)
2e Maximale CAS Snelheid 2.0 (6.0 ns @ 166 Mhz)

1 x [ Corsair VS512MB400 ]

Eigenschappen Geheugenmodule:
Modulenaam Corsair VS512MB400
Serienummer Geen
Modulegrootte 512 MB (2 rows, 4 banks)
Moduletype Unbuffered
Geheugentype DDR SDRAM
Geheugensnelheid PC3200 (200 Mhz)
Modulebreedte 64 bit
Modulespanning SSTL 2.5
Foutdetectiemethode Geen
Verversingsfrequentie Gereduceerd (7.8 us), Self-Refresh
Maximale CAS Snelheid 2.5 (5.0 ns @ 200 Mhz)



Kdenk da mijne geheugencontroller het aant begeven is ofzo.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan