Archief - Bluescreens nieuwe pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

bjoerk

Legacy Member
Ik heb net mijn nieuwe pc zelf alles in elkaar gestoken. Altijd voorzichtig geweest met alles maar toch heb ik enorm veel problemen met bluescreens. Zo heb ik op 1 dag wel 7 of 8 bluescreens gehad. Meer info post ik zodadelijk want ik weet niet hoe lang ik ga kunne typen voor hij uitvalt.

EDIT 1:
Het geberut meestal tijdens games maar tejuist ook tijdens het downloaden van een cpu temp checker. Wel telkens andere error's, zo gaf hij bij het ingame uitvallen aan dat er iets mis wat met hardware, error code: 0xa0000001. Is er iets mis met mijn grakas? zo viel hij direct uit als ik probeerde met eyfinity te gamen. Maar zojuist gaf hij net toen een download completed was een error code over mijn harddisks tijdens de bluescreen.

Edit2:
Specs:
I7 2600K
Gigabyte Z68X-UD3H-B3 mobo
2x XFX HD6950 graka's
Corsair AX750 Voeding
Geil DDR3 8GB ram geheugen in 2 sticks
Curcial M4 harddisk dit is een SSD (mss ligt hier het probleem)

ik weet echt niet wat er scheelt zit mijn moederbord conflicten te gevne met mijn graka's en mijn SSD of zijn mijn SSD en Graka's slecht ik weet het echt niet. Dan geef je verdomme zoveel geld ana een pc en dan werkt het nog maar half, kan beter men oude pc terug zetten die valt tenminste nooit uit :/

Trolle

Legacy Member
geef eens de volledige specs van de pc en welke bluescreen errors hij juist allemaal geeft

bjoerk

Legacy Member
Volledige specs? Wat moet je nog weten dat er niet in staat?
W7 64bit dit?

De error code die ik het meeste kreeg heb ik al gegeven de eerste de laatste die ik kreeg heb ik niet kunnen opschrijven maar hij zei dat ik chkdsk /f moest doen als het nog eens gebeurt ma ik durf niks meer doen tot ik weet wat er mis is.

Trolle

Legacy Member
kijk eens bij eventvwr(start->bij programma's en bestanden zoeken moet je eventvwr ingeven) daar kan je in de logboeken de code zien van de bsod (bij kritiek kijken)

bjoerk

Legacy Member
De laatste toen ik iets wilde downloaden:

BugcheckCode 36
BugcheckParameter1 0x1904fb
BugcheckParameter2 0xfffff8800a64a408
BugcheckParameter3 0xfffff8800a649c70
BugcheckParameter4 0xfffff8000336e39a

Die ervoor tijdens eyfinity test:
BugcheckCode 2684354561
BugcheckParameter1 0x5
BugcheckParameter2 0x0
BugcheckParameter3 0x0
BugcheckParameter4 0x0

Daarvoor:
BugcheckCode 0
BugcheckParameter1 0x0
BugcheckParameter2 0x0
BugcheckParameter3 0x0
BugcheckParameter4 0x0

BugcheckCode 2684354561
BugcheckParameter1 0x5
BugcheckParameter2 0x0
BugcheckParameter3 0x0
BugcheckParameter4 0x0

BugcheckParameter1 0x0
BugcheckParameter2 0x0
BugcheckParameter3 0x0
BugcheckParameter4 0x0

BugcheckCode 278
BugcheckParameter1 0xfffffa800a471010
BugcheckParameter2 0xfffff88004007a48
BugcheckParameter3 0x0
BugcheckParameter4 0x2

Dat zijn er 6 dus :/

Trolle

Legacy Member
ik zou eens stuk per stuk controleren
booten met 1 kaart dan met de andere,1 latje ram en afwisselen etc
let ook op de beeps die u pc geeft als hij boot

bjoerk

Legacy Member
THX for the helpfull information *zucht* tprobleem is dat em niet altijd nen bluescreen trigger kben nu al bijna een uur zonder bluescreens aant runnen maar dan ineens 2 of 3 keer achter elkaar :s

Met andere woorden u methode gaat dagen duren omdat ik niet weet of hij effectief nen bluescreen gaat triggeren of niet ik weet niet eens waarom hij in bleu screne gaat ik heb net 3 uur kunnen spelen zonder problemen en dan ineens als ik even weg ben kom ik terug en heb ik een bluescreen tis echt fucked up.

Portal

Legacy Member
wa zegt u BSOD zelf? vaak staat er nen fouten driver ofzo bij...

bjoerk

Legacy Member
Nog niets overclocked, alles draait ook zeer koel tis niet dat de koelpasta zijn werk niet doet cpu draait in idle rond 30°C

Mijn ram staat op standard nog niets aan kunne veranderen. Nu net heb ik de 2 grakas eens apart getest op eyefinity in trackmania. Wat me opviel was dat ze apart geen crash geven in eyefinity. Dan heb ik de grakas eens van plek gewisselt in de crossfire en toen ook geen crash maar plots merk ik op dat somige trackmania textures niet te goei laden.

En ook happert trackmania in crossfire, wat raar is want ik heb geen settings verandert buiten dat ik voor crossfire enable crossfire heb aangeduidt in CCC. iets anders wat ik opmerkte was dat trackmania de eerste keer toen het opstarte zei your devices do not enable crossfire for trackmania. En nu dat ik ze geswitched heb zegt hij dat niet meer.

Ook heb ik de crossfire bridge nu op de 2de plek gelegt inplaats van de eerste maar dit zou toch geen verschil mogen maken ofwel?

EDIT: ik ga nu eens proberen de crossfire bridge van plaats te wisselen zien of dit een effect heeft op iets.

EDIT 2: Okee net een BSOD gehad met mijn crossfire bridge aan de buiten kant, ga nu nog eens kijken of ik een bsod kan triggeren met de crossfire bridge aan de binnenkant.

Wat wil dit trouwens zeggen dat mijn graka's slecht zijn of dat mijn mobo problemen met crossfire heeft? Heb geen ander crossfire mobo liggen dus kan de crossfire niet testen op een andere mobo :(

EDIT 3: Crossfire bridge weer op het binnenste bridge puntje gelegd en nu geen BSOD's maar wel crashes van trackmania en weer die slechte texture loading van eerder en framedrops

EDIT 4: Okee wel BSOD gekregen met de bridge aan de binnenkant maar deze keer wel weer een andere error deze keer een ati driver error (het zal toch weer niet ati hun drivers zijn) ik ga eens de driver herinstallen mss is dat wel het probleem.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan