Archief - Bleken plekken op tv

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Stampertje

Legacy Member
In december 2009 heb ik bij redcoon een panasonic plasma tv gekocht. model TX-P42G10. Altijd erg tevreden van geweest.

Sinds een week op 2 heb ik een vreemd verschijnsel. wanneer ik een zwart scherm heb of gewoon donkere gedeeltes tijdens een film blijven de heldere gedeeltes van ervoor lichtjes staan.
voorbeeld 1
voorbeeld 2

Is dit een gekend verschijnsel. en contacteer ik hiervoor best redcoon of rechtstreeks panasonic?

Pedroo

Legacy Member
Uhm, dit is niét goed. Probeer je scherm eens op standaardinstellingen te zetten. (qua beeld; dus contrast en van die zaken) Gewoon voor de zekerheid... Indien dit niet helpt, zou ik de verkoper (redcoon dus) contacteren. Hoelang garantie heb je erop?

Stampertje

Legacy Member
Pedroo zei:
Uhm, dit is niét goed. Probeer je scherm eens op standaardinstellingen te zetten. (qua beeld; dus contrast en van die zaken) Gewoon voor de zekerheid... Indien dit niet helpt, zou ik de verkoper (redcoon dus) contacteren. Hoelang garantie heb je erop?

Lost niets op :( word morgen eens redcoon contacteren

Tribal zei:
Als het vanzelf verdwijnt na een loop van tijd is het IR (image retention), zoniet heb je een probleem en is het ingebrand. IR is enigzins normaal voor een plasma, burn in ook maar zou niet zo snel mogen voorkomen. IR probleem zou ook samenhangen met het gekende "rising black level" fenomeen bij Panasonic ( 2009 Panasonic plasmas: black level problems after 1000 hours? - part 5 - AVForums.com ).

ingebrand kan het niet zijn. want de heldere plekken zijn telkens restanten van het beeld voordien. het blijft ook zolang toch er opnieuw een helder beeld is. het is net alsof de meeste opgelichte gedeeltes op de vorige frame trager uitfaden

GTXpower

Legacy Member
Is het bij elke film? En hoe speel je het af? Via bluray/dvd speler of via een pc met hdmi?

Stampertje

Legacy Member
GTXpower zei:
Is het bij elke film? En hoe speel je het af? Via bluray/dvd speler of via een pc met hdmi?

bij zoveel bd, digitaal tv als films van mediaspeler. Ook wanneer de tv aanligt maar er is geen ingangssignaal dan komt er een grijs kader op met een melding. na een seconde of 10 verdwijnt die en zelf dan staat het kader erin
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan