Archief - bios beveiligd?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

slijpschijf

Legacy Member
Ik heb msi 6800LE, en ik probeer met de laatste rivatuner de pipelines te activeren, maar dit wil niet lukken, kan het zijn doordat het bios dat verhindert?

Ik stel alles goed in, dus op 16 pipelines, rivatuner laat mij rebooten, en dan staat er terug 8*1

iemand raad? of doe ik iets verkeerd??

apa

Legacy Member
Je hebt misschien een van de nieuwere NV41 gpu's. Die GPU's zouden de oorspronkelijke NV40 vervangen voor wat betreft de GF 6800 kaarten. Die hebben geen 16 pipelines maar wel 8 dacht ik... Ik dacht echter dat die enkel zouden uitkomen in PCI-Express varianten, maar dat kan ondertussen wel veranderd zijn.

L@TrO

Legacy Member
Nee dat heeft er niets mee te maken ,alle 6800le'tjes hebben nog altijd 16 en zijn dus nog steeds nv40chips. Je hebt gewoon een vakje vergeten aanklikken. ( ergens naast custom settings :) ). En meer is dat niet . En btw veel geluk met de msi6800Le , ik heb er 2gehad ( alle2 rev1 tjes met fx koeler) en mijn 3de Le wordt nu dan maar eens een leadtek rev2/3.

slijpschijf

Legacy Member
L@TrO zei:
Nee dat heeft er niets mee te maken ,alle 6800le'tjes hebben nog altijd 16 en zijn dus nog steeds nv40chips. Je hebt gewoon een vakje vergeten aanklikken. ( ergens naast custom settings :) ). En meer is dat niet . En btw veel geluk met de msi6800Le , ik heb er 2gehad ( alle2 rev1 tjes met fx koeler) en mijn 3de Le wordt nu dan maar eens een leadtek rev2/3.


Ik heb dat vakje wel aangevinkt :cry: , en hem heeft zeker 16 pipes, of ben ik nog ergens iets vergeten??
Zou het kunnen dat dat met bepaalde drivers niet gaat? redelijk onlogisch, maar tegenwoordig...

L@TrO

Legacy Member
normaal zou ik even zelf op men pc kijken hoe het juist zit maar men pc ligt hier volledig uiteen naast mij ;) . Moest niemand het tegen dinsdag weten zal ik dan wel een antwoord geven. Maar ga anders even een kijkje nemen op tweakers.net

slijpschijf

Legacy Member
L@TrO zei:
normaal zou ik even zelf op men pc kijken hoe het juist zit maar men pc ligt hier volledig uiteen naast mij ;) . Moest niemand het tegen dinsdag weten zal ik dan wel een antwoord geven. Maar ga anders even een kijkje nemen op tweakers.net


k, das goe :)

slijpschijf

Legacy Member
slijpschijf zei:

Kheb nog verder opgezocht, en het schijnt dat het ook kan dat ze niet bij alle kaarten geactiveerd kunnen worden door rivatuner, en dat ik dat probleem zou kunnen hebben...

Zou het lukken met een bios van een non-ultra? Ik denk het niet.

=> hardware matig ze proberen aanschakelen? met den soldeerbout derop dus :eek: :eek:

edit: 1 geluk, het is mijn kaart niet :D :tongue:

slijpschijf

Legacy Member
hardmod is gelukt denkek, dus die dingskes zijn gesoldeert, maar geeft nog steeds 8*1 n 4vs aan, bios flashen? :)

edit:
dit:
A = B C D
E = F G = H
X = Y O P

is nu dus dit:
A = B C = D
E F G = H
X Y O P

en dat zijn de settings van een ultra :)
http://www.pcunleash.com/bbs/zboard.php?id=MyItemReview&no=39

kaart draait nog altijd aan 8*1 en 4 vs, nu ander bios proberen opzetten, of wat zou ik nog moeten doen?? :doh:

Sacristar

Legacy Member
'k ga dat niet opnieuw gaan lezen ma staat daar niet in dat ge na de hardmod ook nog moet flashen? 'k dacht van wel..

slijpschijf

Legacy Member
kristos zei:
'k ga dat niet opnieuw gaan lezen ma staat daar niet in dat ge na de hardmod ook nog moet flashen? 'k dacht van wel..

ja, heb ik ook gevonden ondertussen, maar ik weet niet welke nvflash ik moet gebruiken, ik krijg altijd error :angry: , altijd andere, dus ben ik verschillende versies aan het testen...

slijpschijf

Legacy Member
als iemand al een voltmod gevonden heeft mag hij die ook wel is geven, kan mss ook nog eens van pas komen :p

slijpschijf

Legacy Member
Nog vraagske, als ik met NiBitor een biosfile open van een 6800nu, kan ik bij voltage 3 kiezen tussen:

0 1.1v
1 1.2v
2 1.4v
3 ?.?v

het sta standard op 2, 1.4v dus, maar als ik die op 3 ga zetten, ga die dan meer volt geven of nie?? want die vraagtekens... , iemand die dit weet? :)

slijpschijf

Legacy Member
kristos zei:
'k ga dat niet opnieuw gaan lezen ma staat daar niet in dat ge na de hardmod ook nog moet flashen? 'k dacht van wel..

ja, da bios dat hij gemaakt heeft mancheert niet!! :angry: , voltage is verandert van 1.4 naar 1.3, en kaart laat windows altijd crashen :sad: , ik kan dat bios ook niet aanpassen naar 1.4 volt, iemand gedacht hoe ik dat wel zou kunnen?? :)

Sacristar

Legacy Member
flash dan om te beginnen uw originele al terug, dan kunde tenminste een beke werken.

zorgt dat die ook bij op uw flash diskette staat en ga dan pas wat met die voltage instellingen prutsen in die bios...

slijpschijf

Legacy Member
kristos zei:
flash dan om te beginnen uw originele al terug, dan kunde tenminste een beke werken.

zorgt dat die ook bij op uw flash diskette staat en ga dan pas wat met die voltage instellingen prutsen in die bios...

de andere 8 pipes zijn kapot :angry: , met da bios van die peet gaf die na het installen van de driver altijd een duizendtal foutmeldingen :wtf: , maar daarna mancheerde hij wel zoals het moest...

echter, als ik 1 van de 2*4 pipes aanzet kreeg ik altijd foute beelden :cry: :cry:

nu staat er origineel weer op, swel klote, al die moeite voor niks...

draait nu weer 8*1 4vs, klote msi :angry: , mja, nu weetek al hoe het moet voor volgende kaart :p:p
Kaart was toch nie van mij ;) , das nog sjans :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan