Archief - bijna elke game fps drops en onstabiel gamen.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

bever01

Legacy Member
Hallo iedereen

Ik heb bijna bij elke game fps drops en geen stabiele fps.

Bij games zoals Runes Of Magic , en Lotro heb ik om de 20 seconden een fps drop.

Mijn systeem

Intel Q6700
Asus Rampage Formula
Asus EAHD5870V2
Kingston 8GB DDRII
Corsair HX850
WD Caviar green 1.5 TB.

Iemand enig idee, hoe dit zou komen....

mvg

Bo.

Bill

Legacy Member
Heeft het voordien wel goed gewerkt en is het plots begonnen of?

Enige veranderingen gemaakt de laatste tijd?

vinteg

Legacy Member
controleer eens of je graka wel in 3D modus blijft draaien of soms terugvalt naar 2D snelheden tijdens het draaien van een game

Sjoepap

Legacy Member
heb je de usual problem solvers al gedaan?
-nieuwste Grafische kaart drivers
-chipset drivers
-bios update
-bios settings op default zetten (wel zien dat AHCI aanstaat)

bever01

Legacy Member
Qua drivers van mijn GPU

Ik werk via drivers van asus zelf , omdat dit geen streep overgang geeft wanneer mijn bureablad wordt geladen.

Ik bedoel wanneer welkom wordt gegeven, dan krijg ik zwart scherm en dat scherm is met strepen en dan krijg ik bureablad. Zijn zwarte strepen.

bios is recenst
hoe kan ik zien of ik de laatste chipset drivers heb????

Mr. Humphries

Legacy Member
kijk ook eens hoeveel RAM je gebruikt tijdens het gamen en ervoor en erna ...

Sjoepap

Legacy Member
chipset drivers kan je downloaden van de asus site voor je moederbord.

Rage

Legacy Member
Sjoepap zei:
chipset drivers kan je downloaden van de asus site voor je moederbord.

Maar dat zijn niet altijd de nieuwste, vaak kijkt ge best bij de fabrikant zelf van de chipset. (vb Intel chipset drivers v/d intel website)

Sjoepap

Legacy Member
inderdaad dat is waar, check met CPU-z welke chipset je hebt en ga inderdaad zoals Minimum Rage aangeeft naar de site van de fabrikant

dimio111

Legacy Member
Blaas je graka is uit en de fan van je cpu, ik gok op het te warm draaien van je graka waardoor deze zich underclockt.

bever01

Legacy Member
fan is 74 ° in game en draait dan op 24%

mijn ram geheugen gebruik verandert niet in game die blijft stabiel.

Maar men cpu gebruik verandert wel eens van 38 naar 40 tijdens een game.

De snelheid tijdens een game is volgens ati overdrive: 850 MHZ en ramsnelheid 1200 MHZ. Snelheden veranderen niet bij fps drops.

.

heb mijn ati drivers geupdate naar 11.8 , ik heb eerst de nieuwste drivers gwn gedownload en geinstalleerd dan kreeg ik plots een blue screen: met de code 0X00000016
Daarna heb ik eerst de oude drivers verwijderd - herstart- nieuwe drivers geinstalleerd - herstart. Maar helaas heeft dit geen efffect op mijn games . Ik heb nog steeds dezelfde fps drops.

Zou het misschien kunnen zijn dat het geheugen van mijn videokaart defect is, omdat ik in de rapte van de bluescreen iets had gelezen over memory.

Gebruik nu blue screen vieuwer , als je gegevens wilt weten vraag maar.

mvg

Bo.

Rider

Legacy Member
Als ge CTRL+ALT+DEL doet en dan naar de system resources gaat kijken... Ziet ge die piekskes daar dan ook op een of ander proces?

Schiet uw CPU om de zoveel seconden naar 100% load?

bever01

Legacy Member
mijn cpu verandert niet veel van % van 26 eens naar 30 of 32.

Verschil is als ik mijn kwaliteit verander naar Ultra HIgh dat de client meer als een 1 GB aan geheugen gebruikt.

En af en toe komt er een extra svchost.exe bij.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan