Archief - Belgacom TV of Telenet?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ritzzzll

Legacy Member
We zitten thuis met een probleem:
Eerst en vooral krijgen we van mijn moeder haar werk gratis internet favorite van Belgacom, en krijgen we ook korting op belgacom TV (dan moeten we nog 13.95 euro/maand betalen voor belgacom tv bij te nemen (incl. decoder).

Nu heb ik een SD digicorder van Telenet, dewelke kapot (aant gaan) is...

Ik zou dus een nieuwe HD digicorder (8 euro/maand) van telenet kunnen aanvragen...(dit kost me 50 euro activatiekost, net zoals bij belgacom, dus daar moet ik al niet naar kijken)

Maar nu zit ik met één (groot) probleem: voorlopig (tot 01/04/2013) zit ik hier nog met ADSL, mijn downloadsnelheid is nu 480 kb/s...

Wat vinden jullie persoonlijk? zou ik wachten tot VDSL beschikbaar is en nu een digicorder van telenet nemen, of zou belgacom tv goed gaan met mijn ADSL (480 kb/s) lijn?
Ik zou eigenlijk ook graag van iemand met hetzelfde 'probleem' willen weten wat de resterende surfsnelheid is, moest ik hier belgacom tv op aansluiten.

pstubru

Legacy Member
Internet Favorite haalt slechts 480 kb/s ? Dat lijkt me een probleem voor Eva ! Nee serieus, hoe kom je aan die waarde ? Of is die ADSL snelheid die je aanhaalt nog een ander abo dat je lopen hebt ? In dat geval : favorite van je ma, Telenet digitale TV via kabel en ADSL aan 480 kb/s. Kan je dit ff verduidelijken aub ?

Exit

Legacy Member
als je SD uit garantie is en defect => kan je die in een center laten nakijken/omruilen ZONDER activatiekost! (geen 50€)
wel 8€/m, dat blijft.

met belgacom => geen analoog signaal meer en dus geen andere tv's meer die nog analoog kijken, enkel digitaal een box per tv!

480kb/s => 4Mbit lijn.
ADLS2 zal wel sneller kunnen op die lijn.

playforfun91

Legacy Member
en meestal een beperkt aantal boxen mogelijk bij lage snelheden.

Exit

Legacy Member
meestal 2 (of slechts 1 met HD indien de lijn niet stabiel is)

playforfun91

Legacy Member
inderdaad. Mij zouden ze Belgacom TV nog gratis mogen geven, moet het nog niet hebben.

Ritzzzll

Legacy Member
pstubru zei:
Internet Favorite haalt slechts 480 kb/s ? Dat lijkt me een probleem voor Eva ! Nee serieus, hoe kom je aan die waarde ? Of is die ADSL snelheid die je aanhaalt nog een ander abo dat je lopen hebt ? In dat geval : favorite van je ma, Telenet digitale TV via kabel en ADSL aan 480 kb/s. Kan je dit ff verduidelijken aub ?

Kijk, we zitten hier met een oude ADSL verbinding (volgend jaar gaan ze hier vdsl leggen!), die verbinding haalt maximaal 4.6 mbps (of 480 kb/s). We hebben ook gewoon telenet digitale tv (ik denk dat jij het verkeerd verstaat, dat wij 2 internetverbindingen hebben)

Mijn vraag is gewoon: We kunnen binnen een jaar belgacom tv in HD nemen, alleen voorlopig nog niet (door die 4.6 mbps), maar wel in SD (Standard Definition), dus de vraag is: gaat belgacom tv (voorlopig) goed gaan op een 4,6 mbps adsl lijn, zonder dat ik een ENORME trage internetverbinding ga hebben??

Exit zei:
als je SD uit garantie is en defect => kan je die in een center laten nakijken/omruilen ZONDER activatiekost! (geen 50€)
wel 8€/m, dat blijft.

met belgacom => geen analoog signaal meer en dus geen andere tv's meer die nog analoog kijken, enkel digitaal een box per tv!

480kb/s => 4Mbit lijn.
ADLS2 zal wel sneller kunnen op die lijn.

1) ik begrijp wat je bedoelt met die digicorder, maar ik heb geen zin om 8 euro per maand te betalen voor een SD digicorder, zeker niet als ik daarbij belgacom tv veel goedkoper kan krijgen!
2) we hebben maar 1 tv, dus dat analoog heb ik toch niet nodig!
3) wat bedoel je met 'sneller'?? Stel: ik neem belgacom tv: hoeveel zou mijn resterende internetsnelheid dan bedragen als de decoder opstaat? (ongeveer)

Exit

Legacy Member
die 4.6Mbit is de ADSL (1) die je hebt.
Maar normaal zal je dan wel 12Mbit op ADSL2 kunnen krijgen als er nog geen VDSL verkrijgbaar is.

hier is het ook 4Mbit maar ga naar andre provider schakelen en naar ADSL2 abo veranderen.
ADSL2 zal wellicht geen probleem zijn, de snelheid kan je niet op voorhand zeggen wat je gaat kunnen halen, zal testen zijn als ze het aanpassen
als je een SD signaal kan ontvangen zal dat wel een hogere snelheid worden dan de 4.6 die je nu hebt.

Ritzzzll

Legacy Member
Exit zei:
die 4.6Mbit is de ADSL (1) die je hebt.
Maar normaal zal je dan wel 12Mbit op ADSL2 kunnen krijgen als er nog geen VDSL verkrijgbaar is.

hier is het ook 4Mbit maar ga naar andre provider schakelen en naar ADSL2 abo veranderen.
ADSL2 zal wellicht geen probleem zijn, de snelheid kan je niet op voorhand zeggen wat je gaat kunnen halen, zal testen zijn als ze het aanpassen
als je een SD signaal kan ontvangen zal dat wel een hogere snelheid worden dan de 4.6 die je nu hebt.

Aah, want ik ben overlaats (een paar maanden geleden) in de belgacom winkel geweest, en daar zijden ze 'je heb een maximale snelheid van 4.6 mbps, maar als je belgacom tv neemt, schakelen we je automatisch over op ADSL2, dan wordt er als het ware een 'virtuele band' gemaakt, waar belgacom tv dan deels over loopt, maar we kunnen je geen degelijke snelheden garanderen'.

Ben je dan wel zeker dat ik 12 mbps ga halen? (want moest ik dat doen, dan zou de online beschikbaarheidstest mij toch vertellen dat ik HD kan kijken, maar er staat alleen SD kijken, voor maar 1 TV)

Exit

Legacy Member
Ritzzzll zei:
Aah, want ik ben overlaats (een paar maanden geleden) in de belgacom winkel geweest, en daar zijden ze 'je heb een maximale snelheid van 4.6 mbps, maar als je belgacom tv neemt, schakelen we je automatisch over op ADSL2, dan wordt er als het ware een 'virtuele band' gemaakt, waar belgacom tv dan deels over loopt, maar we kunnen je geen degelijke snelheden garanderen'.

Ben je dan wel zeker dat ik 12 mbps ga halen? (want moest ik dat doen, dan zou de online beschikbaarheidstest mij toch vertellen dat ik HD kan kijken, maar er staat alleen SD kijken, voor maar 1 TV)

Exit zei:
ADSL2 zal wellicht geen probleem zijn, de snelheid kan je niet op voorhand zeggen wat je gaat kunnen halen, zal testen zijn als ze het aanpassen

R!|)|)L3R

Legacy Member
Ik werk bij Belgacom, als je wil kan ik wel eens kijken welke max. snelheid je kan halen maar ik kan je al wel verzekeren dat het geen 12Mb is, die snelheid wordt niet gebruikt bij ADSL2+ met BelgacomTV, wel zonder BelgacomTV. Mja, begrijpen wie begrijpen kan mor tja....het is nu eenmaal zo.
Stuur je telefoonnummer maar via PM.

@playforfun91: Bedankt voor je belachelijk stomme bijdrage....... :sleep:

Ritzzzll

Legacy Member
Eerst en vooral R!|)|)L3R merci voor de moeite, maar het is niet meer nodig.

Vandaag nieuws gekregen van belgacom: 4,6 mbps is de maximum snelheid. Als de decoder van belgacom tv aanstaat, kan ik nog maar iets meer dan 1 mbps gebruiken om te surfen... raden jullie me dit aan? of dan toch maar telenet (belgacom zou voor ons 7 euro/maand goedkoper zijn!)

Dayofdead

Legacy Member
Toen ik ben overgestapt van ADSL naar ADSL2 ging mijn snelheid van 6,6Mbps naar 3,8Mbps. Het is een feit dat ADSL2 en VDSL hun signaal niet zo ver dragen als je ver van een centrale zit of als bepaalde apparatuur in jouw straat nog niet is geupgraded (wat natuurlijk vaker voorvalt 'op den buiten'). En het lijkt me niet alsof Belgacom any time soon dat zal doen in m'n straat.

Iets later ben ik dan overgestapt naar Telenet en ik moet zeggen dat het voor mij de meerprijs echt wel waard is. Een vertienvoudiging van de snelheid vond ik wel de moeite om over te stappen, zeker omdat het relatief gezien niet zoveel meer kost dan Belgacom. Hiermee zeg ik niet dat Telenet goedkoop is ofc, maar Belgacom is evenmin goedkoop.

Eerlijk gezegd vind ik 4,6Mbps echt wel traag voor vandaag de dag, laat staan 1Mbps. Zeker omdat de toekomst meer en meer internet bandbreedte zal vragen. Als je ook met 1Mbps iets downloadt kan je wel lang zitten wachten...

Ritzzzll

Legacy Member
Je hebt wel gelijk, maar 01/04/2013 krijgen we hier VDSL (en ik zit op 100 meter van de verdeelkast), ik heb juist een 'network limiter' op mijn pc gezet, en 1mbps valt goed mee vind ik, surfen gaat heel degelijk... en de decoder staat natuurlijk niet altijd aan hé... voor de rest is er ook nog altijd de nPVR functie van belgacom (opnemen op de server)

Ik denk dat we toch belgacom tv gaan nemen... maar weet er iemand of je via nPVR ook 2 programma's tegelijk kan opnemen?

pstubru

Legacy Member
Als je slechts 1 decoder in huis haalt kan je op deze decoder 1 opname doen en tergelijkertijd 1 mbv nPVR op de server. Dus nooit geen 2 opnames tergelijkertijd op de server tenzij je meerdere decoders in huis haalt of een extra abonnement neemt op TV on PC waarbij je maximaal via 3 toestellen (1 decoder en 2 pc's) tergelijkertijd kan opnemen op de server. Je kan best eens informeren wat de huidige voorwaarden zijn.

RpR

Legacy Member
pstubru zei:
Als je slechts 1 decoder in huis haalt kan je op deze decoder 1 opname doen en tergelijkertijd 1 mbv nPVR op de server. Dus nooit geen 2 opnames tergelijkertijd op de server tenzij je meerdere decoders in huis haalt of een extra abonnement neemt op TV on PC waarbij je maximaal via 3 toestellen (1 decoder en 2 pc's) tergelijkertijd kan opnemen op de server. Je kan best eens informeren wat de huidige voorwaarden zijn.

Sorry maar dit is zever. Ik kan perfect via de tv gids van de belgacom website 10 programma's opnemen met npvr.

aceke

Legacy Member
RpR zei:
Sorry maar dit is zever. Ik kan perfect via de tv gids van de belgacom website 10 programma's opnemen met npvr.


10 nu niet is begrenst op 8 maar het gaat idd
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan