Archief - ATi Sapphire 9800 Pro = R350 of R360 core

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

FmTx^

Legacy Member
Hey,

Ik wil dus mijn kaartje flashen maar, ik moet zeker weten of het een R360 core is, of niet. Als ik met ATI tool een bios dump doen, en ik open 'bios.bin' met kladblok staat er op het 2de lijntje het volgende:
R360 Hynix DDR 113-A07537-103 BIOS, is dit 100% zeker weten een R360? en als ik dan bij 'Overclocking' ga zien in (DIEZELFDE) atitool geeft ie:

ChipType: R350
Memory Size: 128 MB
Memory Bus Width: 256 bit
Active pipelines: 8
Default GPU Clock: 378.00MHz
Default Mem Clock: 338.00MHz

Mvg FmTx.

xyus89

Legacy Member
Lool raar geval..

flash em kijk als em bolt nie zo et geval trug na normaal ...

OF als ge de temperatuur van uwe grafische kaart kunt lezen dan heb je ALTIJD een R360 :)

cheerz Xyus

Davion

Legacy Member
das nie waar, als ge temp kunt zien hde de LM63 tempchip, maar dan kunde nog wel R350 hebben, daar ge in de BIOS dump R360 hebt staan hebde in u geval 99.99% percent kans op nen R360 core...

easypanic

Legacy Member
Doe gewoon ff uw koelerke van uw kaart en kijk rechtstreeks op uw core.

FmTx^

Legacy Member
Davion zei:
das nie waar, als ge temp kunt zien hde de LM63 tempchip, maar dan kunde nog wel R350 hebben, daar ge in de BIOS dump R360 hebt staan hebde in u geval 99.99% percent kans op nen R360 core...
Kem ook is op zo'n forum gezien :p 42% van alle mensen met een 9800 Pro, stemden dat ze een Sapphire hadden, en flash was goed gelukt. Maar er stemde ook 9% dat ze een Sapphire hadden, en flash was NIET goed gelukt. hehe. Ze zeggen ook als je flash mislukt krijg je artifacts, en als je het helemaal verneukt moet je PCI kaart zoeken!?? om terug te flashen. WTF!
Ik heb niet eens een diskette station :p hoe ga ik dan flashe uit dos.

easypanic

Legacy Member
Der bestaat zoiets als een ATI BIOS Flash toolke dat ge kunt gebruiken in Windows ;).

FmTx^

Legacy Member
easypanic zei:
Der bestaat zoiets als een ATI BIOS Flash toolke dat ge kunt gebruiken in Windows ;).
Zijn daar geen nadelen van? Mjah ik flash m'n mobo bios ook vanuit windows :p hehe heb daar nog geen last van gehad.

easypanic

Legacy Member
Gewoon maken dat ge niet zonder stroom valt, zelfde regels als in dos flashen.

FmTx^

Legacy Member
easypanic zei:
Gewoon maken dat ge niet zonder stroom valt, zelfde regels als in dos flashen.
Kga voor zekerheid is zien op de grafische kaart zelf ;) waar kan ik dat ergens vinden staat dat er gewoon op ofzow R360?

kutteke

Legacy Member
das ne r360 znn, zie gewoon da em xt speeds doe, en als ge zone schuine temp chip op uw kaart hed (zie sticky) moete op rojakpot is gan zien agter juiste bios voor overdrive te enablen ;)

Blackend

Legacy Member
FmTx^ zei:
Zijn daar geen nadelen van? Mjah ik flash m'n mobo bios ook vanuit windows :p hehe heb daar nog geen last van gehad.

Idd zijn nadelen aan...

Heb mijn kaart eens naar een 9800XT geflashed met dat tooltje... u beeld in windows valt dan ff uit, knippert ff en doet raar maar dan staat er 'flash done' en is alles in orde :) (heb een hercules 9800 Pro)

... maar had artifacts in 3DMark enzo... dus ik zeg van: ok terugzetten naar oorspronkelijke bios , die ik had opgeslaan... ik laad die bios , ok, ik flash mijn kaart, beeld valt uit, en .... niets meer :sad: Paar minuten gewacht, niets kwam er... heb op wat toetsen geramd enzo... Gaf allemaal niets...

Mijn kaart was dus gefucked ... ik duw op reset... en hij ging weer perfect normaal :D :scream: Da was ook een opluchting ze peeke :)

halovision

Legacy Member
ik heb mijn powercolor 9800 pro geflashed naar xt.
maar 412 core en 365 mem kan ie niet aan, results in artifacts.

teugflashen lukt btw niet. heb winflash gebruikt omdat ik geen floppy station heb.

kutteke

Legacy Member
normaal moete me winflash ok trug kunne flashen, mss met radedit de clocks waarop hij normaal functioneerd in bios aanpassen?
ben je btw zeker dat je r360 core hebt?

halovision

Legacy Member
opgelost.
gewoon fast write uitzetten, rebooten en nadien winflash gebruiken en de opgeslagen bios loaden en rebooten en hopsa, terug 9800 pro.

vandaag atitool nog is gebruikt en max memory test gedaan gedurende iets meer dan een uur. result = 354.86 Memory als beste result (+stabiel).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan