cloclo100
Legacy Member
Hallo iedereen,
Heb een vraagje rond mijn pas geïnstalleerde Asus Radeon 6870 crossfire(ééntje had ik al, ik heb een tweede erbij gestoken)) Alles werkt naar behoren en het gamen uiteraard ook, echter als ik mijn pc opstart komt het "smartdoctor" venstertje tevoorschijn en beginnen mijn fans heel hard te blazen op de grafische kaart. Als ik "smartdoctor" wegklik gaan ze terug zachter. Ook als ik gegamed heb, is de temperatuur altijd rond de 70°C.
De vraag is, moet ik iets speciaals doen? Ik heb ook niet de 2e kaart moeten installeren, die werd automatisch herkend. Moet ik die ook installeren misschien of heeft het ati control center dit automatisch gedaan? Die temperaturen, zijn die normaal? Moeten die fans niet onder het gamen harder gaan blazen, want dat doen ze nu niet. Nochtans staan al die snufjes van het control center op, zoals smart cooling etc etc.
Een ander vraagje. Ik heb 2 schermen, ik moest ze alletwee op één kaart aansluiten, want als ik ze op de andere aansluit werken ze niet. Wilt dit zeggen dat crossfire maar één kaart kan laten gebruiken voor de schermen? Het is ook zo als ik het ati control center open en naar de grafische kaarten ga, dat één kaart de temperatuur aangeeft en de fan snelheid, en de andere geeft niets aan, alles staat op 0 daar. Nochtans staan ze volgens het control center correct in crossfire.
Een laatste vraag: bij de gegevens staat dat ik nu 3GB geheugen heb in crossfire. Hoe kan dit, aangezien het over 2 kaarten met 1GB geheugen gaat?
Ik weet, dit zijn veel vragen, maar als er iemand(of als jullie elkaar kunnen aanvullen) is die mij hier vooruit kan helpen, dan ben ik een gerust man!
hartelijk dank!
Christophe
Heb een vraagje rond mijn pas geïnstalleerde Asus Radeon 6870 crossfire(ééntje had ik al, ik heb een tweede erbij gestoken)) Alles werkt naar behoren en het gamen uiteraard ook, echter als ik mijn pc opstart komt het "smartdoctor" venstertje tevoorschijn en beginnen mijn fans heel hard te blazen op de grafische kaart. Als ik "smartdoctor" wegklik gaan ze terug zachter. Ook als ik gegamed heb, is de temperatuur altijd rond de 70°C.
De vraag is, moet ik iets speciaals doen? Ik heb ook niet de 2e kaart moeten installeren, die werd automatisch herkend. Moet ik die ook installeren misschien of heeft het ati control center dit automatisch gedaan? Die temperaturen, zijn die normaal? Moeten die fans niet onder het gamen harder gaan blazen, want dat doen ze nu niet. Nochtans staan al die snufjes van het control center op, zoals smart cooling etc etc.
Een ander vraagje. Ik heb 2 schermen, ik moest ze alletwee op één kaart aansluiten, want als ik ze op de andere aansluit werken ze niet. Wilt dit zeggen dat crossfire maar één kaart kan laten gebruiken voor de schermen? Het is ook zo als ik het ati control center open en naar de grafische kaarten ga, dat één kaart de temperatuur aangeeft en de fan snelheid, en de andere geeft niets aan, alles staat op 0 daar. Nochtans staan ze volgens het control center correct in crossfire.
Een laatste vraag: bij de gegevens staat dat ik nu 3GB geheugen heb in crossfire. Hoe kan dit, aangezien het over 2 kaarten met 1GB geheugen gaat?
Ik weet, dit zijn veel vragen, maar als er iemand(of als jullie elkaar kunnen aanvullen) is die mij hier vooruit kan helpen, dan ben ik een gerust man!
hartelijk dank!
Christophe

