Archief - Asus P5Q Pro --> Express Gate

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Clarkske

Legacy Member
Ik vraag me af wat die Express Gate is, weten jullie dit soms?

Ook zegt hij in het begin dat Express Gate niet geïnstalleerd is (staat zelfs enabled in bios)

Alvast bedankt

Davion

Legacy Member
Ge moet dat programma van ASUS van de ASUS CD, ExpressGate, dat moet ge ook installeren, dan pas werkt dat.

Dat is een klein OS, waar je mee op internet kunt surfen, as nu uwe Windows gecrasht is ofzo...

Ikzelf heb dat hier ook niet geïnstalleerd en gewoon uitgeschakeld in BIOS.

Epyon

Legacy Member
Dat is een splashtop, een Linux OS dat op een flashchip op je moederbord geïnstalleerd staat. Het is een basic OS met toegang tot internet, wat word processing etc. Het start op in 5 sec en is dus bedoeld als je snel iets wil checken of opschrijven maar niet wilt wachten om Windows te laden.

Clarkske

Legacy Member
Ah mercie, dan ga ik dat uitschakelen :)

Nog een vraagje, hoe update je je BIOS, keb dus de nieuwe bios op een DVD-RW geplaatst (.ROM bestand van +-1 MB), dan start ik hem op, ga ik naar Asus Flash ofzoiets (ook geïnstalleerd via CD van Asus in windows), klik enter, krijg een blauwscherm met alle gegevens van Asus Flash utility, daar staat ook vermeld welke versie erop staat en ernaast moet normaal gezien die nieuwe bios verschijne maar dit blijft op Unknown staan. Zelfs op Enter (dan load ie normaal de nieuwe bios é?) lukt niet...

Weten jullie hoe dit moet?

EDIT: Bios versie is 0506

Cranox

Legacy Member
Clarkske zei:
Ah mercie, dan ga ik dat uitschakelen :)

Nog een vraagje, hoe update je je BIOS, keb dus de nieuwe bios op een DVD-RW geplaatst (.ROM bestand van +-1 MB), dan start ik hem op, ga ik naar Asus Flash ofzoiets (ook geïnstalleerd via CD van Asus in windows), klik enter, krijg een blauwscherm met alle gegevens van Asus Flash utility, daar staat ook vermeld welke versie erop staat en ernaast moet normaal gezien die nieuwe bios verschijne maar dit blijft op Unknown staan. Zelfs op Enter (dan load ie normaal de nieuwe bios é?) lukt niet...

Weten jullie hoe dit moet?

EDIT: Bios versie is 0506

Ben je zeker dat je de juiste bios hebt voor je mobo ?
Als je zeker bent dat je een P5Q Pro hebt dan moet je deze bios hebben http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us&model=P5Q PRO
versie 1004 dus

Clarkske

Legacy Member
Cranox zei:
Ben je zeker dat je de juiste bios hebt voor je mobo ?
Als je zeker bent dat je een P5Q Pro hebt dan moet je deze bios hebben http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us&model=P5Q PRO
versie 1004 dus
0506 versie is de originele BIOS, en de 1004 heb ik gedownload ja, maar hoe wordt dit geïnstalleerd (je moet toch eerst unzippen é? dan krijg je .ROM bestand --> dan zette op DVD-RW(R) of CD-RW(R)) --> derest zie mijn vorige post hoe ik dit gedaan heb

Davion

Legacy Member
Gebruik gewoon een USB stick, zo heb ik het toch gedaan.

Gewoon USB stick nemen en die in FAT/FAT32 formatteren (is normaal zo) en dan gewoon die ROM unzippen derop, PC afzetten, USB stick in een USB poort steken en booten, dan naar BIOS, naar ASUS EZ Flash gaan en dan staat die stick derbij en kunde die BIOS flashen.

Exit

Legacy Member
ge kunt ook gewoon in windows flashen met asus update ....

vinteg

Legacy Member
in 64 bit durft da naart schijnt wel is dode mobo's opleveren...trouwens is dien EZflash vanuit bios even makkelijk te gebruiken.

cactus

Legacy Member
Hey hallo allemaal

Ik heb ook zo een P5Q Premium maar waar kan ik die optie uitzetten in mijn bios ? ik vind het nog al hinderlijk dat je steedts moet door klikken om in xp terecht te komen.

Alvast bedankt ,

Cactus.

vinkiller2

Legacy Member
is het ook goed als ik express gate verwijder ? via configuratiescherm ? gaat dat ? of is da erg ?

gryptic

Legacy Member
als het toch niet aanstaat is het overbodig dat het geinstalleer staat maar je gaat niet echt iets winnen door dat te verwijderen.
trouwens bios update is een afrader als je geen problemen hebt met de hardware op het moederbord kans op crash is te groot hoe je het ook bekijkt

Davion

Legacy Member
Gewoon het programma ExpressGate verwijderen en het dan ook in je BIOS uitschakelen, anders krijg je elke boot melding dat hij dat niet heeft gevonden.

vinkiller2

Legacy Member
gryptic zei:
als het toch niet aanstaat is het overbodig dat het geinstalleer staat maar je gaat niet echt iets winnen door dat te verwijderen.
trouwens bios update is een afrader als je geen problemen hebt met de hardware op het moederbord kans op crash is te groot hoe je het ook bekijkt

Hoe bedoel je met als je geen problemen hebt ?
ik speel alleen als game Counterstrike Source,
en door een of andere manier is er iets gebeurd waardoor ik nietmeer op cs s kan, als ik Steam open verhoogd mijn geheugen, normaal gezien staat hem altijd op 1.07 mb ofzo, ik heb een asus vintage windows 7
ik snap et nie, als ik counterstrike open verhoogd mijn geheugen en start hij niet op, nu ga ik een systeemherstel doen, zou het werken ?

gryptic

Legacy Member
zal eerder een software probleem zijn probeer eens steam te herstellen of opnieuw te installeren
problemen voor een bios update is als je mb de cpu niet herkent enzo

vinkiller2

Legacy Member
gryptic zei:
zal eerder een software probleem zijn probeer eens steam te herstellen of opnieuw te installeren
problemen voor een bios update is als je mb de cpu niet herkent enzo

Neehn, ik ken dat, counterstrike opend niet als je een te hoge geheugen hebt,, dat is normaal, maar ik heb mijn pc al een halve jaar (dus nieuw) en zoiets zou niet mogen, ik dacht dat als ik express gate zou verwijderen dat het beter zou gaan, ik zal wel iets proberen, bedankt voor je hulp, ik schrijf wel als ik een probleem heb, deze site is geweldig '(;
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan