Archief - AMD en lawaai

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Stino_

Legacy Member
Een kennis van me heeft een AMD processor zitten en dat ding maakt ongelooflijk veel lawaai.
Nu is de tijd gekomen dat ik ook behoefte heb aan een nieuwe configuratie, dus mijn vraag is: bestaat er een config waarbij een AMD een minimum aan lawaai produceert?
Zoja, welke? En welk mobo kies ik het beste om het uiterste uit de kan te halen voor een Athlon64?

Greetz

Jry

Legacy Member
Hallo, ik heb ook een A64 en voor mij maakt het persoonlijk nietveel lawaai. Als het lawaai maakt is het omdak ik het zelf hoger zet met een regelaar van de fan in m'n voeding :)

Ik heb een 3500+ en een Asus A8v Deluxe Wifi G waar ik dik content van ben ...

xyus89

Legacy Member
hoi!!

als ge weinig lawaai wilt en toch goede prestaties raad ik waterkoeling aan en op u radiator een 120 mm fan wat 21 db maakt en dat dan es op 6v zette...

OF

een thermaltake silentboost wat 21 db maakt en 25 euro kost en wat de 2de beste koeler in juli 2004 was volgens de test van pc praxis.

mobo: Ik heb een MSI k8n neo platinum wat zeer goed is
**tip**: pak een mobo met een nforce 3 chipset :)
persoonlijk vind ik de volgende de beste:
Asus k8n e-deluxe
MSI k8n neo plat
Asus K8V
Asus K8N (hennig goedkoop)

Nforce 3 is beter als Nforce 2 voor te oc'en d8 ik ma t'is over et algemeen beter.


GrEeTz Xyus89

d.C.

Legacy Member
Het geluid heeft niks met de processor te maken, wel met de processorcooler. Sommige boxed coolers kunnen wel eens veel lawaai maken, maar dit is makkelijk op te lossen door gewoon een andere -stillere- cooler te kopen. Voor stille coolers te vinden gebruik je best even Google ofzo.

Er zijn verschillende degelijke mobo's, maar ook verschillende sockets voor Athlon64 (s754 en s939). Om het uiterste uit je A64 te halen kan je het best gaan voor een DFI moederbordje, deze zijn ideaal voor te overclocken. DFI heeft al een s754 bordje op de markt, een s939 komt er in de nabije toekomst (of is ondertussen al uit). De Epox bordjes zijn anders ook niet slecht.

*edit* @xyus89: Hedde gij dan al ooit gehoord van Nforce 2 moederbordjes voor A64? Ik dacht het niet :wtf:

guRuh

Legacy Member
xyus89 zei:
hoi!!

als ge weinig lawaai wilt en toch goede prestaties raad ik waterkoeling aan en op u radiator een 120 mm fan wat 21 db maakt en dat dan es op 6v zette...

OF

een thermaltake silentboost wat 21 db maakt en 25 euro kost en wat de 2de beste koeler in juli 2004 was volgens de test van pc praxis.

mobo: Ik heb een MSI k8n neo platinum wat zeer goed is
**tip**: pak een mobo met een nforce 3 chipset :)
persoonlijk vind ik de volgende de beste:
Asus k8n e-deluxe
MSI k8n neo plat
Asus K8V
Asus K8N (hennig goedkoop)

Nforce 3 is beter als Nforce 2 voor te oc'en d8 ik ma t'is over et algemeen beter.


GrEeTz Xyus89

gij kunt uit uwe nek lullen het ongelooflijk :|

uwen tip, slaat gewoon op nix, kdurf er voor wedden dat ge de mobo's nog nooit zelf onde rhanden hebt gehad

nu nen deftigen tip van guruh ;):
DFI Lanparty UT nforce 3 (110 euro bij allinonesystems)

als ge s754 hebt:
lvast geen K8Vse deluxe nemen
K8N is goed, tenminste als er er de laatsten bios op gooit

voor die koeling: xp-120 met nen enermax op will do (reken toch maar 70-75 euro voor dat geheel)

"de balleeeeeeeeeeeee" :wtf:

Alcatrazz

Legacy Member
zet gewoon AMD Cool & Quiet op, en ge kunt da ook instelle da uw fans harder of minder hard gaan draaien bij meer of minder belasting van uwe cpu.
Kheb zelf ne boxed AMD 64 3200+, en ik kan ni bepaald zegge da em veel lawaai maakt.

CyBeRRaT

Legacy Member
mijn config maakt wel wat lawaai, maar als ik de drie case-coolers uitzet, hoor je hem bijna niet meer. de procesoorcooler is echt wel vrij stil vind ik

JackF

Legacy Member
Sommige coolers maken inderdaad veel lawaai (fansnelheid, type koelvinnen, slijtage op het mechanisch deel) maar ook soms door stof dat blijft klitten tussen de koelvinnen en de koeler zelf. Es uitblazen kan soms wonderen doen.
Heeft ie echter een lawaaierige cooler en helpt dit allemaal niet dan zijn er genoeg stille coolers om dit euvel op te lossen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan