Archief - AMD Athlon XP 3200+ FSB400

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

scorpioking

Legacy Member
Is het een idee om deze cpu (AMD Athlon XP 3200+ FSB400) te kopen om mijn huidige cpu ( AMD Athlon XP 2600+ FSB333) te vervangen voor meer snelheidswinst zodat mijn GVA kaart meer prestaties kan leveren?
Of is het weggesmeten geld?

Davion

Legacy Member
is nutteloos, u graka zit nu al op zen eind en echt sneller gaat het niet bollen, waste of money..

demon326

Legacy Member
lol ja als ge echt meer uit uw pc wil halen ga voor amd64 ;)
die cpu wat gij hierboven zegt heb ik omdat van een amd athlon xp 1600+ afkom ;)

momo

Legacy Member
Ik heb 2600+ Barton, 9800Pro, 2x512ram
Dan zou upgrade naar 3200+ ook nutteloos zijn?
Tis wel zo dak 2 socketA mbo heb, dus 2 daarop passende cpus zou handig zijn.

DigitalOverdose

Legacy Member
't Zal wel ne prestatiewinst leveren mor die gaat ge ni of amper merken volgens mij. 'k Zit hier zelf met nen Barton 2500+ die op 3200+ draait en eerlijk gezegd merk ik er ni veel verschil van. Ik laat'm toch op 3200+ draaien, 't is het gedacht da telt heh mor in de praktijk zijn m'n prestaties mischin mor met 5% toegenomen en heb ik mischin hier en daar een paar framekes meer. Bij de stresstest van CSS ging ik van 62fps nor 66fps met dezelfde settings.

Zelf ben ik nog wa aan't wachten totdat nen upgrade echt nodig is. 'k Zit al een tijdje te geilen op de Athlon64 reeks mor de prijs is het nog ni waard. Mor nen upgrade nor zo'n Athlon64 3000+ zou volges mij toch al wel zo'n 15-20% winst betekene.

Fujiwara

Legacy Member
Euhm als ge ne 2600+ hebt en ge kunt op uw mobo ne proc met 400mhz fsb zetten kunde zonder probs die proc overclocken naar 3200+ snelheid zelfs met een stock cooling. (ik heb da hier met een 2500+ door gewoon de fsb naar 400 te zetten)
Probeer dat eerst voorda ge ne minimieme upgrade doet.

scorpioking

Legacy Member
Heb ondertussen op de site van msi een beter en goedkopere oplossing gevonden----> sempron 3000+ die aan 150€ te verkrijgen is en hij draait aan 400 fsb, zal toch meer opleveren dan 2600 xp 333 fsb denk ik , moet alleen bios opflashen....
Mijn moboken kan 400 fsb aan dus gaan voor die banaan...

Cranox

Legacy Member
Eerlijk gezegd veel winst zal je niet hebben , het is hier al een paar keer gezegd.
Die sempron draait maar aan 166 fsb hoor :
SDA3000DUT3D 3000+ 2000 12x 333Mhz Socket-A 512KB

Ik denk dat je het op de 3000+ Barton hebt :
AXDA3000DKV4E 3000+ 2100MHz 10.5x 400 mhz 512kb

vinteg

Legacy Member
die 2600 haalt al het max uit u kaart geloof me als ge nu nen 5950U had ofzow zou ge mss nog wa prestatie bijkrijgen

ZoDiaK

Legacy Member
scorpioking zei:
Heb ondertussen op de site van msi een beter en goedkopere oplossing gevonden----> sempron 3000+ die aan 150€ te verkrijgen is en hij draait aan 400 fsb, zal toch meer opleveren dan 2600 xp 333 fsb denk ik , moet alleen bios opflashen....
Mijn moboken kan 400 fsb aan dus gaan voor die banaan...


NEEE semprons sucken! Voor zover ik weet hebben alle Semprons maar 256k L2 cache aan boord, terwijl de Athlon XPs 512k L2 hebben/hadden. Ge doet dus me andere woorden ne stap achteruit als ge van nen Barton komt :crazy:

Exit

Legacy Member
semprons zijn de vervangers van de durons .... maar nu ook van de athlon xp's ... veel lagere cache maar hogere klok.
sneller => A64 OF 3(2)000+ EN nieuwe graka om te merken.

scorpioking

Legacy Member
*HittriX* zei:
voor amd 64 gaan of een nieuwe graka kopen
Ga dus voor een nieuw graka....tis een........
MSI 6800NXLE-TD128 DDR AGPX8 TV-OUT/DVI :niceone:
Zal wel volstaan zeker :confused:

Gothrek

Legacy Member
voor die 200 euro ofzo da ge gaat geven aan die 3200+ koopt ge u dan beter een 6600gt of die kaart hierboven
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan