Archief - amd 64 2800+ o'c

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

wardcoysman

Legacy Member
hallo,

ik heb al massas faq sites(telenet forum ook al) gelezen. van locked fsb muliplier enzo maar ik vind nergens in bios waar ik da allemaal kan veranderen. Ter info mijn cpu is 50graden stressed(nieuwe cpu fan soon) en mobo 38graden.

mijn pc specs:

2 x APACER DDR PC3200 512Mb
1 x Maxtor 200 GB 7200 RPM 6Y200M0 SATA
1 x Sapphire Radeon 9800 PRO 128mb DRR TV/OUT DVI AGP
1 x AMD ASUS K8N-E DELUXE S754
1 x AMD Athlon 64 2800+ Boxed S754

heeft iemand ook zo'n specs of iets in die aard en skills whit o'c let me now!!!

ps : plz gn antwoorden zoals google en al keb da al geprobeerd :angry: :sad: :help:

wardcoysman

Legacy Member
uh leuk antwoord maar als ik niet weet waar ik mijn fsb enzo kan veranderen ben ik ook niet veel met zo'n guides! :angry: heeft iemand ook hetzelfde mobo of andere manieren om mijn cpu te o'c? graag antwoord.

Kwertie

Legacy Member
kheb ook een Asus bord en heb ook eerst ff moeten zoeken ernaar
was gewoon ergens bij advanced, bij "system frequency" moet ge ergens uw "clock fequency" (stond bij mij op AUTO)
dan AUTO op MANUAL gezet, en dan kreeg ik een menu'tje waar ik de MHZ'en kon veranderen (toen die op "AUTO" stond, stond er niks van menu of van mhz'en ofzo)

wardcoysman

Legacy Member
kwertie thx ik weet nu eindelik waar ik da kan veranderen :) ik heb nu deze settings:

cpu fsb :(standaard)200

agp overclock in mhz : 66(wtf is da)

mijn fsb staat nu op : 215

Als ik dan kijk bij systeem toont hij AMD Athlon 64 2800+
kloksnelheid : 1.91ghz

standaard : 1.8ghz voor 2800+ ??? Mijn vraag is nu eigenlik of ik mijn fsb nog omhoog mag doen?

Xeon?

Legacy Member
wardcoysman zei:
kwertie thx ik weet nu eindelik waar ik da kan veranderen :) ik heb nu deze settings:

cpu fsb :(standaard)200

agp overclock in mhz : 66(wtf is da)

mijn fsb staat nu op : 215

Als ik dan kijk bij systeem toont hij AMD Athlon 64 2800+
kloksnelheid : 1.91ghz

standaard : 1.8ghz voor 2800+ ??? Mijn vraag is nu eigenlik of ik mijn fsb nog omhoog mag doen?


kunne wij nie zegge eh...

moete testen om dat te weten en laat die agp maar staan, blijft ge best af

wardcoysman

Legacy Member
ah k dus die agp gewoon me rust laten en mijn fsb rustig omhoog halen? vraagje een amdathelon3200+ hoeveel ghz heeft die of waar kan ik dat zien?

agent #2

Legacy Member
AGP op 66 MHz zetten en PCI op 33 MHz zetten. Dan verder uw FSB naar omhoog brengen.

Snakie

Legacy Member
http://www.cpuid.com

Een 3000 & 3200 draaien aan 2.0Ghz, maar je had dan de verschillen van L2 cache newcastle(512) & clawhammer(1mb)

download cpu-z om gegevens te zien ivm cpu/geheugen
en
download clockgen om te oc'en, allé hiermee kan je easy testen in windows hoever je kan gaan en later kan je dan in bios de exacte settings zetten dan

fsb verhogen met clockgen, eventueel vdimm hoger zetten in bios, standaard 2.6v, zet dat gerust op 2.8 ofzo, weet ni hoever uw mobo gaat
latency settings kan je ook nog eens veranderen in bios
2.5 4 4 8 standaard i guess voor uw geheugen?

dawnzolino

Legacy Member
:offtopic: ma ik heb een intel celeron 1Ghz :sad: (nog voor 2dagen) en ik wil die ook overclocken. gwn voor te zien wat ek er nog ka uithalen :D
clockgen gaat niet want ik heb een GIGABYTE GA-60XT mobo

welke tool bestaat er nog die men mobo ondersteund?
al gezocht op google maar vind nergens iets :help:

mvg,

Timz :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan