Archief - agp 8x op agp 4x

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

101st

Legacy Member
hello
een nieuwe videokaart met agp 8x past die op een moederbord die maar max 4x ondersteund? ondersom gaat wel maar zo weet ik niet
het mobo is een intel nb73-es

merci

Zatte_Bjorn

Legacy Member
Tuurlijk past da. Uw mobo gaat dan wel ma 4x AGP gebruiken, ma da zal nie echt veel kwaad kunne :)

101st

Legacy Member
het mobo heeft ook maar max 4x agp past de graka zich aan aan die 4x want de graka is 8x

Zatte_Bjorn

Legacy Member
als het mobo maar 4x AGP kan geve gaat u kaartje ook ma op 4x AGP werke hé. Ge kunt nie meer geve, als wa ge hebt. ...

Timmos

Legacy Member
nen AGP 8X kaart op een AGP 4X slot kan, en het zal trouwes nie veel verschil uitmaken, want een AGP 8X kaart gebruikt de volledige bandbreedte van een AGP 8X slot toch niet, dus met 4X komt ge zeker toe. Maar uw mobo zal wel wat verouderd zijn, aangezien ge daarop een 4X hebt. Een verouderd mobo vormt mss een bottleneck, welke GPU wilde kopen mss?

101st

Legacy Member
ik ga nix kope tis voor ne kameraad die heeft ne p4 1.7 en die intel mobo die wilt ne MSI Geforce FX5700LE-TD 128MB kope

Acergeval

Legacy Member
Ik heb een FX5600 agp 8x op mijn moederbord zitten die maar max. agp 4x ondersteunt (MSI K7T266) . En dit werkt perfect :-)

Wover

Legacy Member
ik had bij mijn vorige pc ne r9600pro ook op 4x zitten. Allemaal geen probleem.

Ik vraag mij wel af wat 4x8x betekent, want dat is een optie in mijn bios. Ik kan het op auto, 4x en 4x8x zetten. Ik neem aan dat dat laatste 8x is, maar waarom dan die 4x er nog bij :p

Mee

Legacy Member
Heb ook mijne 9800 pro op een 4x agp-poort staan, geen problemen mee.

ghostblade

Legacy Member
@10 ik denk dat is omdat niet alle graka's 8x hebben en omdat je dat dan zou kunnen veranderen

Skoebiedoe

Legacy Member
Enkel kijken naar de spanning.
Oudere agp sloten werkten op 3.0Volt en de nieuwere generatie werkt op 1.5 Volt.
Zie dat uw slot dat ondersteunt maar normaal zult ge een 1.5 Volt kaart niet in een 3.0 Volt only krijgen.(uitsparing verschilt)

*Wicked_Yores*

Legacy Member
Hey 101st , zeg eens tegen je maat dat ie geen Geforce FX5700LE-TD 128MB mag kopen. Kaart valt slecht uit , -> er zit met andere woorden een LE addertje onder het gras :lol: . Kaart haalt amper betere prestaties dan een fx5200. Ik raad je vriend aan een 9600pro te kopen. Goed kaartje tegen lage prijs, de moeite zekr waart !!
Grtz,
Sry voor de off-topic
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan