Archief - Advies needed voor hardware nieuwe PC (deel II)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Gamedude

Legacy Member
Vermits men vorige topic verdwenen is (deleted?) heb ik maar een nieuwe topic gemaakt waar ik dus men vraag in kan verder stellen.

1)Welk merk voor DVD & DVD RW raden jullie mij aan en is al veel lof over gesproken? SONY/Pioneer/ASUS/Plextor/LG COMBO/NEC

2)Als ik zo zie naar het RAM geheugen zijn er 2 merken met vele typ's: CORSAIR & Kingstone.. ook enkele merken met veel minder aantal type's: REG, Fuji & Apacer.... Nu vraag ik hier ook af wat het best aan te raden merk is? Ik ben van plan 1024 mb RAM geheugen aan te schaffen, heb van horen zeggen dat het goedkoper uitkomt met een 2x 512 dan een 1x 1024 RAM, juist? Zit daar verschil in kwa prestaties of zijn de prestaties van 2x 512 quasi gelijk aan de prestaties van de 1x 1024?

3)Ik ben van plan me een Hardeschijf aan te schaffen van 120 gig, wat is een aan te raden merk? MAXTOR, SEAGATE, WESTERN DIGITAL.
+ Zit er een merkbaar verschil tussen een hardeschijf van 120 gig met SATA en een hardeschijf van 120 gig met gewone IDE bus?


Ter informatie: Ik gebruik hier vooral de site www.tones.be als men source.
+ Als er bepaalde type's zijn die echt niet aan te raden zijn, vele slechte kritieken gekregen gelieve ze te vermelden zodat ik die zeker niet koop. :)

vinteg

Legacy Member
voor optical drives: asus al zeker ni pakken de rest is goed maar voor DVD-R/RW zeker NEC

2: idd best 512*2 1024 komt duurder uit en heeft meestal hogere latencies wa amd ni graag heeft, aan te raden merken: corsair, ocz, GeIl, mushkin, maar ik zou een van die eerste 2 pakke

3: ata en sata zal zo goed als geen boost opleveren, mss 1 max 2%, maar ik zou sata pakken alleen al door de dunnere kabels, merk maakt ni uit seagate of wd is goed maxtor ook maar zijn tegenwoordig veel klachten over kraken etc tijdens schrijven en lezen en ook hoge fluittonen, hoewel maxtor een tooltje heeft om je hdd stiller te maken^^

Radiance

Legacy Member
nee da's gewoon omda hij hem eerst (en nu dus weer) zonder omzien hier heeft gezet & gemoved is naar daar door een collega mod

CLOSED
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan