Archief - Advies: DVB-T opnemen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

anexco

Legacy Member
Hallo,

Aangezien ik niet zoveel tv kijk gebruik ik enkel een dvb-t antenne die verbonden is met de decoder in mijn tv. Nu heb ik onlangs 'op een ander' de digibox ontdekt en dat leek toch behoorlijk praktisch. Maw ik zou ook graag programma's opnemen (voornamelijk canvas of één) om die dan later te herbekijken. Het zou daarenboven een meerwaarde zijn moest de tv niet hoeven afgesteld te blijven op dat bepaald programma en de opnames ingesteld kunnen worden afhankelijk van de tv-programmatie.

Enig advies welk toestel hiertoe in staat zou zijn?
Een nieuwe decoder kopen met een harde schijf in? Ik ben ook bereid eventueel een blu-ray recorder te kopen moest dat het doen...

Bedankt

Exit

Legacy Member
eender welk toestel dat dvb-t aankan

bvb een dvb-t tuner/ontvanger verbinden met een video/hdd/dvd recorder die dan van scart ingang opneemt.
of een dvd/hdd die dvb-t ontvangst aankan

anexco

Legacy Member
Het zou vooral moeten dienen om programma's op te nemen om die dan eventueel later te kunnen bekijken en niet om ze te bewaren. dvd's, blu rays of andere media lijken dan mss wat weggesmeten geld. Een hdd zou dan praktischer zijn als ik het goed begrijp.

Klopt het dat er dvb-t ontvangers bestaan met een hdd en twee tuners zodat ik naar andere programma's kan kijken terwijl het opneemt? Lijkt deze laatste dan de meest interessante oplossing?

GEE

Legacy Member
Mijn Medion pc (antiek ondertussen) kwam compleet met DVBT tuner, al al serieus veel plezier van gehad, de software (power cinema van cyberlink) is niet van het beste (vooral het ongewild opstarten van die software is een ergernis). Maar voor de rest is het zalig, het was een digicorder avant-la-lettre, buffert één uur waar je naar kijkt, en je kan dus ook beginnen opnemen in het verleden. De files zijn gewone MPEG2, mijn pc heeft altijd al aan mijn flatscreen gehangen, dus is hij al jaren mijn digicorder.
Grootste minpunt ... van een koude start van de pc tot het draaien van de software ben je al gauw 5 minuten verder.
Maar ik sluit zelden mijn pc volledig af (steeds in de sluimerstand) en dan is hij wel binnen een dikke minuut aan de praat :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan