Archief - Access Point probleem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

qdbp

Legacy Member
Laptop kan verbinden met AP maar krijgt geen verbinding met internet, laptop kan ook niet naar het AP menu (via ip 192.168.0.50).

Reset van AP helpt niet.

Hulp zou heel erg gewaardeerd worden!

Exit

Legacy Member
naar ap gaan => een vast ip op de pc isntellen op bvb 192.168.0.2 - 255.255.255.0
daarna naar die ap 192.168.0.50 surfen

telenet AP wrs, eens modem en ap zonder spanning zetten en eens proberen

qdbp

Legacy Member
Hey,

bedankt voor de info! (rep +1)

Status:

Ik kan verbinding maken met het AP menu (via statisch ip) en daar stond DHCP op disabled, ik heb deze enabled en dacht dat hiermee het probleem ging opgelost zijn.

Probleem

Mijn laptop kan via dynamisch ip nog steeds verbinden met AP, maar ik krijg nog altijd geen internettoegang (ondanks enablen van DHCP op AP).

Via ipconfig zie ik wel dat standaardgateway blanco blijft...

Weet je nog raad?

p.s. Mijn smartphone heeft zelfde probleem als mijn laptop, connectie AP maar geen internet

Screenshots ipconfigs

PC die internet heeft via draadloos AP (Windows XP):
http://i52.tinypic.com/24vs706.jpg

Laptop die geen internet heeft via draadloos AP (Windows 7):
http://i55.tinypic.com/28rnng0.jpg

Exit

Legacy Member
laat die DHCP uit staan.

als dhcp aanstaat dan is het logisch dat je met dynamisch ip kan verbinden, je krijgt een ip van die AP
als die dan niet goed is ingesteld voor de wan poort is er dus geen internet.

qdbp

Legacy Member
DHCP staat nu uit, kan met PC nog altijd op internet.

De laptop/smartphone kan verbinden met AP, maar krijgt nog steeds geen internettoegang.

Ik ben een beetje in de war nu.

Waarom kan de PC via exact dezelfde AP wel op internet en mijn laptop (en smartphone) niet?
(laptop en smartphone krijgen geen ip ofzo toegewezen denk ik dan?)

Mijn netwerkkennis is maar beperkt, wat is een wan poort?

Exit

Legacy Member
je hebt telenet wellicht, welk abo? (hoeveel ip's)

als je een beperkt ip abo hebt plaats je best een router die lokaal ip's verdeeld en kan je met zoveel toestellen online als je wilt

qdbp

Legacy Member
Er is deze config met Telenet idd: (ken abo type etc. niet)

Motorola modem
-> D-Link Switch
--> 2 UTP kabels voor vaste pc's
--> 1 UTP kabel naar D-Link AP (voor draadloos)

Het probleem zit dan bij de switch? Of bij het AP? Of moet er nog een router tussen switch en AP?

Exit

Legacy Member
standaard abo van telenet heeft 1 of 2 ip's
dus max 2 tegelijk online

als 1 toestel online is geweest is er een 'release tijd' voordat het ip vrij komt en je een ander toestel kan verbinden.

als je digitale tv hebt dan moet de switch blijven, heb je dat niet dan ke je een router zetten ipv de switch, anders komt die tussen de AP en switch

neem je een draadloze router dan heb je de ap niet nodig.

een router neemt 1 ip van telenet en verdeeld dan zelf ip's op je netwerk, daarmee kan je dus meerdere toestellen verbinden.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan