Archief - abnormale Harde schijf ?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

bloodoo

Legacy Member
Als computerleek met een nieuwe laptop ben ik op dit probleem gestuikt.
even de situatie schetsen.Er staan 4 hardeschijfstations ( 2 harde schijven denk ik)

OS(C: ) 116 GB
DATA(D: ) 327 GB
SDATA1 (F: ) 232
SDATA2 (G: ) 232

En nu installeerde ik itunes op C, en wil ik mijn muziek-folder van mijn vorige computer overbrengen naar mijn nieuwe maar er is niet genoeg plaats meer over.
Werken die harde schijven niet samen? Zijn het partities?
en kan ik mijn itunes niet installeren op D/F of G ?
Als dit in het verkeerde subforum staat gelieve het dan te moven
Hoop dat iemand me kan helpen....

Exit

Legacy Member
of het aparte hdd's of schijven zijn => schijfbeheer van windows openen, dan zie je hoeveel schijven er zijn en welke de partitites ervan zijn.

en neen, als 1 schijf/partitie vol is dan gaat windows niet autom de volgende nemen

cooLopke

Legacy Member
Tijdens de installatie kan je normaal wel het pad opgeven, dus je kan dit op een andere schijf zetten dan. Het is trouwens best om alle programma's en de OS op C: te zetten en bv. games en muziek op D:

bloodoo

Legacy Member
ty ty

Kheb D samengevoegd bij C zodat dat al wat handiger is.
Maar het is dus niet mogelijk om itunes op C te zetten en dan de muziek die erin moet op F of G ?

mdgf

Legacy Member
Je kan de muziekmap van itunes inderdaad in de instellingen veranderen, en hem dan alle muziek uit je bibliotheek daarin laten verzamelen (standaard gerangschikt volgens artiest> album>nummer).
Ik dacht (maar het is al jaren geleden dat ik dat trage/zware (in elk geval op mijn pc) onding nog gebruikt heb) dat er geen optie was om die muziek die gekopieerd wordt ook te verwijderen uit de oorspronkelijke map (knippen ipv kopieren). Met als gevolg dat je alle muziek dubbel hebt staan op je pc, maar dat zal ondertussen wel al gefixt zijn (hoop ik voor jou).

Btw, je muziek moet niet in je itunes map zitten hé, je kan je muziek ook gewoon verplaatsen naar een map (bv. "muziek") op een andere partitie en die map toevoegen in itunes (nadat je de oude verwijzingen uit je bibliotheek gewist hebt).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan