[IpL]Viper_666
Legacy Member
Welja dacht dus gisteren de bios van mijn kaart eens te flashen.
Hoofdreden daarvoor is voor OC, telkens ik nieuwe drivers zet
dan gaat da weer weg in die coolbits en mag ik opnieuw beginnen.
Niet echt vermoeiend of omslachtig maar das op den duur vervelend.
Heb eerst bios backup genomen (BiosEditor 1.0RC3 b520)
en heb dan een nieuwere bios (4.34.20.75.00 (FX5200))
genomen dan die dat er bij mij in stak (4.34.20.21.00 geloof ik)
en daarvan de core van 250 naar 325 en mem van 332 naar 450 gezet.
(deze Oc draaide al een tijdje lekker stabiel op de kaart, met cooler)
Daarna is getest met vgabios (ma heb toen ni op hoeveelheid ram gelet)
en dan erin geflash (nvFlash 5.10) cmd: nvflash newbios.rom
Geen enkele foutmelding zowel met vgabios als nvflash...
Reboot.Dan zie ik dak de helft van mijn al armzalige 64Mb mankeer...
Der dan weer de oude bios in gedaan ma da veranderde niets aan de zaak
De kaart werkte nog prima, geen verschil buiten dak het met halve ram
moest stellen en ook dat de OC niet meer zo hoog wou als voorheen.
Daarna PC uitgezet en gaan slapen,twas 3u in de morgen...
Vanmorgen PC aangezet en ik krijg geen beeld, blijkbaar dood ofzo.
Chance dak nog ne GPU in mijne nForce heb steken
Wat heb ik hier in godsnaam eigenlijk verkeerd gedaan?
Ga ik ooit weer m'n volle mem aan de praat kunnen krijgen?
Zoja hoedan? Zal met een PCI kaart aan de slag gaan van zodra
ik een andere BIOS vind die zou kunnen werken ofzo...
THX in advance for the resque...
Hoofdreden daarvoor is voor OC, telkens ik nieuwe drivers zet
dan gaat da weer weg in die coolbits en mag ik opnieuw beginnen.
Niet echt vermoeiend of omslachtig maar das op den duur vervelend.
Heb eerst bios backup genomen (BiosEditor 1.0RC3 b520)
en heb dan een nieuwere bios (4.34.20.75.00 (FX5200))
genomen dan die dat er bij mij in stak (4.34.20.21.00 geloof ik)
en daarvan de core van 250 naar 325 en mem van 332 naar 450 gezet.
(deze Oc draaide al een tijdje lekker stabiel op de kaart, met cooler)
Daarna is getest met vgabios (ma heb toen ni op hoeveelheid ram gelet)
en dan erin geflash (nvFlash 5.10) cmd: nvflash newbios.rom
Geen enkele foutmelding zowel met vgabios als nvflash...
Reboot.Dan zie ik dak de helft van mijn al armzalige 64Mb mankeer...
Der dan weer de oude bios in gedaan ma da veranderde niets aan de zaak

De kaart werkte nog prima, geen verschil buiten dak het met halve ram
moest stellen en ook dat de OC niet meer zo hoog wou als voorheen.
Daarna PC uitgezet en gaan slapen,twas 3u in de morgen...
Vanmorgen PC aangezet en ik krijg geen beeld, blijkbaar dood ofzo.
Chance dak nog ne GPU in mijne nForce heb steken

Wat heb ik hier in godsnaam eigenlijk verkeerd gedaan?
Ga ik ooit weer m'n volle mem aan de praat kunnen krijgen?
Zoja hoedan? Zal met een PCI kaart aan de slag gaan van zodra
ik een andere BIOS vind die zou kunnen werken ofzo...
THX in advance for the resque...