Archief - ABIT Siluro FX 5200 DT: Bios Geflasht -> 32Mb ipv 64Mb...WTF!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

[IpL]Viper_666

Legacy Member
Welja dacht dus gisteren de bios van mijn kaart eens te flashen.
Hoofdreden daarvoor is voor OC, telkens ik nieuwe drivers zet
dan gaat da weer weg in die coolbits en mag ik opnieuw beginnen.
Niet echt vermoeiend of omslachtig maar das op den duur vervelend.

Heb eerst bios backup genomen (BiosEditor 1.0RC3 b520)
en heb dan een nieuwere bios (4.34.20.75.00 (FX5200))
genomen dan die dat er bij mij in stak (4.34.20.21.00 geloof ik)
en daarvan de core van 250 naar 325 en mem van 332 naar 450 gezet.
(deze Oc draaide al een tijdje lekker stabiel op de kaart, met cooler)
Daarna is getest met vgabios (ma heb toen ni op hoeveelheid ram gelet)
en dan erin geflash (nvFlash 5.10) cmd: nvflash newbios.rom
Geen enkele foutmelding zowel met vgabios als nvflash...

Reboot.Dan zie ik dak de helft van mijn al armzalige 64Mb mankeer...
Der dan weer de oude bios in gedaan ma da veranderde niets aan de zaak :(
De kaart werkte nog prima, geen verschil buiten dak het met halve ram
moest stellen en ook dat de OC niet meer zo hoog wou als voorheen.
Daarna PC uitgezet en gaan slapen,twas 3u in de morgen...

Vanmorgen PC aangezet en ik krijg geen beeld, blijkbaar dood ofzo.
Chance dak nog ne GPU in mijne nForce heb steken :p

Wat heb ik hier in godsnaam eigenlijk verkeerd gedaan?
Ga ik ooit weer m'n volle mem aan de praat kunnen krijgen?
Zoja hoedan? Zal met een PCI kaart aan de slag gaan van zodra
ik een andere BIOS vind die zou kunnen werken ofzo...

THX in advance for the resque...

***ARF***

Legacy Member
kzou zegge
probeer diene blind te flashe me uwe origineele bios

[IpL]Viper_666

Legacy Member
PC is ook zo stilgevallen bij de boot, maar dan met nforce GPU,
waar ik absoluut niet aan heb geprutst...
Heb is gewoon de bios van mijn moederbord gereset en toen
starte de boel weer, ook met mijn FX5200.
Enkel geraakt ie nu niet verder dan het opstart logo van windows :doh:
Der zal iets anders het begeven hebben vrees ik, mss mijn ram
ofzo ik weet het ni. Ben der alleszinds ni gerust in...

i386dx

Legacy Member
[IpL]Viper_666 zei:
Enkel geraakt ie nu niet verder dan het
opstart logo van windows :doh:

Windows verwacht nog steeds jouw FX5200-kaart, als er dan plots een andere is (die van Nforce) kan het zijn dat de boel blokkeert. Eens opstarten in veilige modus en de drivers van je geforce verwijderen...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan