Archief - abit kv8pro ³d eye goeie overclocker?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

One-t|M@[hINe

Legacy Member
dees moedebord + men amd athlon 64 3200+ met ne aero coolermaster 7+(met elastiekjes op men 754 socket gehangen) zorgt voor 48 graden en loopt op 1.5 vcore dachtik

ik heb men fsb gewoon voor de lol ff 20 fsb omhoog gesmeten, dus tot 220 en da loopt nog op evenveel graden(34-41)

zit er nog meer in da moederbord + cpu? of zou da al ver op zen eind zitten?!

em loopt stabiel 3dm03 en aquamark en superpi...

nieuw sinds vandaag alle2

t ram is 1 x apacer 512ddr pc3200 + 1 x apacer 512ddr pc2700
en loopt nu op:
183.6 mhz(cpu-z) dus als men fsb op 220 sta he) => cpu/dram = cpu/12.0(cpu-z)
men ram staat nu op 333mhz in bios door die pc2700 dus..
ram timings nu(standaard i guess)= 2.5 4 4 7

en nog een vraag: heeft dees moederbord pci/agp lock?!

edit: ik heb men fsp eens van 220 direct naar 230 gegooid, met resultaat dat men scherm niet bootte. men vcore verhogen gaat niet helpen vermoed ik?!

men pci/agp ding staat op 66mhz vermoed ik. iemand enig idee?

One-t|M@[hINe

Legacy Member
in de sticky las ik dit:
Heb je echter een Nvidea vgakaartje dan ben je best met een moederbord met een KT800 chipset , dit omdat de Nvideakaartjes wel tegen een hoge AGPbus kunnen ( 100 mhz is niet uitzonderlijk )

nu heb ik ook toevallig een KT800P(ro) chipset en een nvidia kaart(6800nu) dus da is toch voordelig dacht ik?! kvind 2.2 ghz nie echt een goeie overclock :\ er moet meer inzitten

niemand iets in zen achterhoofd dat mij verder zou kunnen helpen?!

idel= 34°

stressed= 44°

kamertemp= 24-26° (thank you third eye :p love da aparaatje :D)

Cranox

Legacy Member
Die cpu gaat nog hoger hoor , geef iets meer vcore .
Je moet wel zien dat je ram meekan , ik zie dat je apacer zitten hebt dat houd je oc tegen.
Je kan je ram async zetten maar je gaat enorm veel prestatieverlies hebben.

One-t|M@[hINe

Legacy Member
Cranox zei:
Die cpu gaat nog hoger hoor , geef iets meer vcore .
Je moet wel zien dat je ram meekan , ik zie dat je apacer zitten hebt dat houd je oc tegen.
Je kan je ram async zetten maar je gaat enorm veel prestatieverlies hebben.


ik heb men eerste post wat bijgewerkt(meer info over men ram nu)

kweet nie of je da ook gelezen hebt, maar ik zegt nog eens: ram loopt nu aan 183.6 mhz en in bios staat men fsb op iets in de aard van: 220/66 en nog iets..

Cranox

Legacy Member
Smijt die pc 2700 ram der dan uit deze houd u tegen ( normaal 166 )

One-t|M@[hINe

Legacy Member
Cranox zei:
Smijt die pc 2700 ram der dan uit deze houd u tegen ( normaal 166 )


dus die van pc3200 derin laten, en tot hoeveel fsb zou die ram in theorie mee MOETEN kunnen?!

en hoe moet ik men devider dan zetten(ik heb pas van gisteren,dag van men threadstart dat mobo + cpu) dus k ken men bios nog nie helemaal van buiten, maar kweet wel waar ik men devider kan kiezen.

plz help :)

troid

Legacy Member
PC3200 is standaard 400MHZ / 2 zorgt voor een HTT van 200MHZ.

Cranox

Legacy Member
One-t|M@[hINe zei:
dus die van pc3200 derin laten, en tot hoeveel fsb zou die ram in theorie mee MOETEN kunnen?!

en hoe moet ik men devider dan zetten(ik heb pas van gisteren,dag van men threadstart dat mobo + cpu) dus k ken men bios nog nie helemaal van buiten, maar kweet wel waar ik men devider kan kiezen.

plz help :)
Sja omdat dit een onbekend latje ram is zal dat niet veel hoger dan 205 gaan.
Laat de divider staan zoals em nu staat , zo houd het ram je iet tegen ( prestaties zijn niet goed )

HUSKE

Legacy Member
metreox zei:
PC3200 is standaard 400MHZ / 2 zorgt voor een HTT van 200MHZ.

Ik heb hier latjes apacer PC3200 gehad die deden 235 MHz op 2,8V. Dus als je geluk hebt zal het nog meevallen

One-t|M@[hINe

Legacy Member
HUSKE zei:
Ik heb hier latjes apacer PC3200 gehad die deden 235 MHz op 2,8V. Dus als je geluk hebt zal het nog meevallen


ik heb men latje van pc2700 van apacer er eens uitgehaald. dus enkel 512 ddr pc3200 zat er nog in, en ik wil van 220 fsb direct naar 230(omdat ik dan telkens exact met 100 mhz stijg, en ik hou van mooie ronde getallen :D) gaan, en ipv het windows laadbalkje, is men scherm gewoon zwart(groene led brand wel nog)

men vcore van 1.5 naar 1.625 gesmeten deed niets uit.

edit: op men ³d eye zie ik dat men dimm 2.72 voltdimm heeft?! dus ik veronderstel da die wel genoeg krijgen?

HUSKE

Legacy Member
One-t|M@[hINe zei:
edit: op men ³d eye zie ik dat men dimm 2.72 voltdimm heeft?! dus ik veronderstel da die wel genoeg krijgen?

Das idd genoeg, maar mss niet hoog genoeg om de fsb nog omhoog te krijgen. Heb er zelf ook geen idee van hoeveel volt daar eigenlijk over mag (latje was niet van mij :p )

One-t|M@[hINe

Legacy Member
kutteke zei:
mss cas latency nabove?


:offtopic: yooo!!

on topic: ik zit nu met men gig ram in pc, dus maar op 333mhz, is het in theori mogelijk om met die snelheid ook nog hoger te oc'en?!

kutteke

Legacy Member
jah die isser maar dat gaat moeilijk worden en ge gaat wss cas latency naar 3.0 moeten zetten om nog maar de 400mhz te halen dus tis volgens mij beter om 512 te nemen op pc400mhz en zo hoger te geraken en dan mss uw pc 333mhz ram te verkopen en een pc 400mhz latteke in de plaats te kopen

One-t|M@[hINe

Legacy Member
kutteke zei:
jah die isser maar dat gaat moeilijk worden en ge gaat wss cas latency naar 3.0 moeten zetten om nog maar de 400mhz te halen dus tis volgens mij beter om 512 te nemen op pc400mhz en zo hoger te geraken en dan mss uw pc 333mhz ram te verkopen en een pc 400mhz latteke in de plaats te kopen


kheb ook al met men 512ddr apacer pc3200 alleen in pc gezeten, en als ik men htt of fsb of hoe je het wil noemen op 230 zet, hebkdus gewoon zwart scherm.. :sad: (wanneeer ik normaal men windows laadbalk moet zien) ik kan dus nog wel in bios raken zonder cmos te resetten.

men latency ebk nog nie verhoogd naar 3.

kutteke

Legacy Member
alsem na ffe vastslaat en het is de cpu ni is het volgens mij ram, probeer die cas 3 is zou moete helpen
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan