Archief - Aankoopadvies nodig!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

HyStaR-

Legacy Member
Yo lieden, aangezien mijn huidige grafische niet voldoende fps genereert in CS: Source en painkiller, heb ik besloten mij een nieuwe grafische kaart aan te schaffen.

Dit is mijn huidige systeem:
(CPU) 2-Intel® Pentium® 4 CPU 2.80GHz, 2839MHz, 512KB (0% Load) .:. (RAM) 2x512MB Apacer PC3200 DDR usage: 349/1024MB (34.08%) .:. (GFX) NVIDIA GeForce FX 5600 Ultra 256 MB (Display) 1024x768/32bit/85Hz .:. (HDDs) 45.6GB/114GB(39.9%) free (MOBO) MSI 875P Neo

Mijn vraag is nu, is het de moeite waard om een GeForce 6800 of ATi x800 aan te schaffen, indien ja, welk model raden jullie dan aan?

Greetz harlequin

troid

Legacy Member
Voor CS:S wel. Jouw gfx kaart zen fps wordt doormidden gecut in dx9 mode.
Maar je moet je dit afvragen:
1) Wil je meer gfx kwaliteit en performance
2) Is dit voor jouw het geld waard?
3) Denk eraan dat je met jouw fx5600 ook nog 'goed-redelijk' meekunt, maar als je echt het maximum eruit wil halen zou ik een 6800NU, 6800GT, 6800U of een x800XT (PE) kopen.

Je moet je gewoon afvragen:
Ga je veel hl² spelen? En is het in jouw ogen zijn geld waard?

Voor een beetje duidelijker zicht op de kaarten te krijgen moet je op google maar is googlen naar "benchmark hl² 6800GT". (Die 6800GT kan je vervangen door 1 van de andere boven genoemde kaarten)

HyStaR-

Legacy Member
ja ik ga veel hl2 en painkiller speler, ik ben gesponsord om worldtour te attenden :o)
Kwaliteit is pakken belangrijker dan performance, advies daaromtrent qua model?
proc gaat nog flink geclocked worden, ideaal mobo daarvoor :)

troid

Legacy Member
Ok dan raad ik je een 6800GT AGP gaan bij een budget van 430-470 eur. Bij een budget van 500-600eur een ati x800XT (PE) (<= Beste kaart voor hl²)

Als je van plan bent om een serieus te oc'en een Gainward 6800GT Goes like hell +-480-520eur

Bij een budget van 300EUR een 6800NU

troid

Legacy Member
goede keuze. Elke merk is goed buiten die asus GE ( want dat is geen echte GT)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan