Archief - aankoop graka? juiste keuze

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

MangleR

Legacy Member
hoi

ik ben van plan een nieuwe grafische kaart te kopen,
ik heb momenteel een sapphire radeon 9600pro maar door verschillende redenen is deze buiten gebruiken geraakt (aka overclocken)
dus ben ik nu op zoek naar een andere, liefst een 2e handse

ik zag de voorbije dagen deze
ATI Radeon PowerColor 9600 Pro 256MB
is dit een goede keuze ?

of raden jullie iets anders aan ?
ik zou graag nu de komende spelletjes 'vlot' spelen, met men radeon 9600pro ging dit perfekt nog, dus iets in die aard zo

oh ja het verschil 128mb-256mb daar geraak ik echt niet uit, wat is het beste nu

alvast bedankt

Davion

Legacy Member
op zo een midrange kaart is 128Mb genoeg en heeft 256Mb geen zin...

k zou persoonlijk eerder aanraden van een 9800PRO 128Mb te kopen, nieuw vinde ze voor 200€ +/-..

BraveHeart

Legacy Member
Je had een 9600 Pro, nu ga je nog een 9600 Pro hebben, dat extra ram zal niet veel maken in framerate.
Wil je echt verbetering koop u een Radeon 9800 Pro nieuw of 2de hands.
Ook de 9500/9700 Pro is op dat punt ook stukken beter als een 9600Pro.
Wat je nu wil kopen is idem dezelfde hardware, net een beetje geheugen meer op de kaart, qua prestaties verschilt het amper.
Echter is het de vraag of het dat is wat je wil, of je niet beter een kaart wilt kopen waar meer power achter zit.

:)

MangleR

Legacy Member
merci voor de vlugge reacties,
ik zou dus liefst gewoon een beetje in dezelfde lijn willen blijven, en niet zo danig veel meer betalen voor een nieuwe kaart
dus een 2e handse 9600pro wat mag men daar nog voor vragen ;)

anders zeggen jullie dat een 9700 (veel) beter is dan 9600
scheelt dit veel, bedoel bv in nfsu2, zou je er meer 'opties' kunnen aanleggen enzo, in elk game bv

en een 9500 is dit beter als een 9600(pro) ?
dit verbaast me, maar ja ik heb dit nog gehoord, toch raar

wibra

Legacy Member
MangleR zei:
anders zeggen jullie dat een 9700 (veel) beter is dan 9600
scheelt dit veel, bedoel bv in nfsu2, zou je er meer 'opties' kunnen aanleggen enzo, in elk game bv

en een 9500 is dit beter als een 9600(pro) ?
dit verbaast me, maar ja ik heb dit nog gehoord, toch raar

de 9600/9800 reeks is voor zover ik weet dx8, terwijl de 9500/9700 reeks dx7 is. door drivers ondersteunen ze natuurlijk allen directx elvendertig, maar de hardware ondersteuning is hier belangrijk.

Nieuwere spelletjes berusten vooral op dx8 en dx9, dus daar heb je een 9600/9800 of x600/x800 reek voor nodig. Voor spelletjes die enkel dx7 en lager gebruiken, zal je inderdaad niet veel verschil zien tussen een 9500 en een 9600. Koop uiteraard nooit de SE-versies van die kaartjes, enkel de normale en pro versies.

Davion

Legacy Member
@wibra: wat nen shit verkoopte gij maat ?

9600/9800/9500/9700 is FULLY DirectX9.0a compatibel...

X600/800 ondersteunen DirectX9.0b

Alexis

Legacy Member
mss verkopen ze in de wibra zo een kaarten .








Wibra srry jongen maar ik ken der meer van :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan