Violator
Legacy Member
Ik heb 2de hands een A8V Deluxe Wife rev1.02 gekocht. En mij een 3500+ nieuw erbij gekocht. Ik had nog 2 x OCZ Enhanced Latency Series 512MB DDR
PC3700 en een 9800Pro liggen.
De 3500+ is nog een NewCastle ,zoals elke 3500+ die nu te vinden is denk ik, maar dit wil niet zeggen dat hij niet koel draait in men systeem. Met de stock koeler draait hij niet belast op 30° (case 23°), belast 44°.
Van de A8V rev1.02 is bekend dat de agp/pci lock niet werken, ik heb geen idee of je dit ergens kunt zien of hij al dan niet werkt. Maar in ieder geval wou ik men cpu toch een beetje overclocken.
Omdat die A64 hun hogere multipliers lockt ben ik verplicht te vertrekken van 11x. En omdat ik een ATI kaartje heb moet ik zien dat men AGP freq niet te hoog wordt want ATI's kunnen daar niet zo goed tegen.
Eerst heb ik 11*209Mhz (2.3Ghz) getest met stock voltage dit werkte perfect, superpi gedraait (38s, stock was dit 40s), alle futuremark benchies 01,03 en 05. En Prime95 laten draaien. Dit was niet te crashen.
Ik was wel tevreden maar ik wou meer, dus: 11x 218-9Mhz (2.4Ghz). Op stock voltage krijg dit wat problemen dus heb ik men voltage wat verhoogd: 1.55v. Dit wordt onbelast 35°C, belast rond de 50° en continu zwaar belast (prime95 Torture Test In-Place large FFTs) krijg ik een lockup aan 56°, maar geen nood men thermalright XP-120 komt donderdag aan en ik heb hier nog een 92mm papst liggen. Dus die moet die temp wel weer naar beneden krijgen.
(bij nader inzien lag dit niet aan de cpu maar aan de GPU die te warm krijg blijkbaar stond de tijdelijke overclock via ati tool nog op, daarnet 1.5u zitten primen en alles werkte perfect met max temp 53°)
Op 11x 219Mhz kan ik superpi draaien (37s) en 3Dmark 01,03 en 05 alles met een stock 9800pro: 21072, 6169 en 2516 3Dmarks.
Nu is men vraag kunnen jullie mij nog tips geven ivm met een betere OC of aanbevelingen ivm het nog stabieler maken van men systeem.
De bios versie van mij mobo is momenteel 1008.003.
Ik heb gelezen op madshrimps, dat je met de beta bios 1005.021 wel agp/pci lock zou hebben op een rev1.02. Maar misschien is er hier iemand die dat met zekerheid kan zeggen.
http://www.madshrimps.be/?action=getarticle&articID=226
superpi score en ram gegevens via cpu-z
http://users.telenet.be/pietervdb/3thTry.JPG
http://users.telenet.be/pietervdb/cpu-z.JPG
PC3700 en een 9800Pro liggen.
De 3500+ is nog een NewCastle ,zoals elke 3500+ die nu te vinden is denk ik, maar dit wil niet zeggen dat hij niet koel draait in men systeem. Met de stock koeler draait hij niet belast op 30° (case 23°), belast 44°.
Van de A8V rev1.02 is bekend dat de agp/pci lock niet werken, ik heb geen idee of je dit ergens kunt zien of hij al dan niet werkt. Maar in ieder geval wou ik men cpu toch een beetje overclocken.
Omdat die A64 hun hogere multipliers lockt ben ik verplicht te vertrekken van 11x. En omdat ik een ATI kaartje heb moet ik zien dat men AGP freq niet te hoog wordt want ATI's kunnen daar niet zo goed tegen.
Eerst heb ik 11*209Mhz (2.3Ghz) getest met stock voltage dit werkte perfect, superpi gedraait (38s, stock was dit 40s), alle futuremark benchies 01,03 en 05. En Prime95 laten draaien. Dit was niet te crashen.
Ik was wel tevreden maar ik wou meer, dus: 11x 218-9Mhz (2.4Ghz). Op stock voltage krijg dit wat problemen dus heb ik men voltage wat verhoogd: 1.55v. Dit wordt onbelast 35°C, belast rond de 50° en continu zwaar belast (prime95 Torture Test In-Place large FFTs) krijg ik een lockup aan 56°, maar geen nood men thermalright XP-120 komt donderdag aan en ik heb hier nog een 92mm papst liggen. Dus die moet die temp wel weer naar beneden krijgen.
(bij nader inzien lag dit niet aan de cpu maar aan de GPU die te warm krijg blijkbaar stond de tijdelijke overclock via ati tool nog op, daarnet 1.5u zitten primen en alles werkte perfect met max temp 53°)
Op 11x 219Mhz kan ik superpi draaien (37s) en 3Dmark 01,03 en 05 alles met een stock 9800pro: 21072, 6169 en 2516 3Dmarks.
Nu is men vraag kunnen jullie mij nog tips geven ivm met een betere OC of aanbevelingen ivm het nog stabieler maken van men systeem.
De bios versie van mij mobo is momenteel 1008.003.
Ik heb gelezen op madshrimps, dat je met de beta bios 1005.021 wel agp/pci lock zou hebben op een rev1.02. Maar misschien is er hier iemand die dat met zekerheid kan zeggen.
http://www.madshrimps.be/?action=getarticle&articID=226
superpi score en ram gegevens via cpu-z
http://users.telenet.be/pietervdb/3thTry.JPG
http://users.telenet.be/pietervdb/cpu-z.JPG
