Archief - 8x DVD's enkel beschrijfbaar op 2,4x/mediacode op DVD's?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

lloerdy

Legacy Member
ik heb overlaatst 2 spindles van 25 EMTEC dvd's gekocht (in de makro nabij brussel)
die schijfjes zijn 8x +R, maar ik kan ze enkel schrijven op 2,4x (de laagste schrijfsnelheid van mijn writer)
mijn writer is een NEC 3500A (met laatste firmware), maar met andere schijfjes heb ik dit probleem niet dus daar ligt het niet aan.

iemand raadde me aan van de "mediacode" van die schijfjes te bekijken via nero cd-speed en dan zien of er geen firmware zou zijn die die schijfjes sneller zou kunnen schrijven. (aangezien via die code een schrijver die schijfjes hoort te herkennen)
raar genoeg blijkt dat die schijfjes geen mediacode hebben:
http://users.pandora.be/championgym/emtec/code.jpg

uhm wat betekent dat eigenlijk? :p
als de schijfjes defect zijn neem'k contact op met de makro en doe'k ze terug, maar 'k wil graag zekerheid hebben :/
'k heb al gemailed met emtec's support zelf, maar daar heb'k nog altijd geen sluitend antwoord van gekregen :/

Kenshi

Legacy Member
Kan altijd zijn dat emtec schijfjes niet goed werken op de nec.
Ik gebruik enkel Platinum -R en Verbatim +R, die werken zonder problemen op hun snelheden. (ook 3500)

lloerdy

Legacy Member
Exit zei:
in die thread dacht'k dat het een software probleem was. ie nero.

gezien dat niet het geval is (heb andere writing software geprobeerd) dacht ik dat ze mij hier beter konden helpen.
Kenshi zei:
Kan altijd zijn dat emtec schijfjes niet goed werken op de nec.
Ik gebruik enkel Platinum -R en Verbatim +R, die werken zonder problemen op hun snelheden. (ook 3500)
mjah, maar dan zou ik toch wel niet de enige zijn met dit probleem :p en ik heb het net afgezocht en niet echt iets gelijkaardigs gevonden :/

eniac

Legacy Member
Je media code is MJC 003. Tamelijk onbekende code, maar zou op 12x moeten kunnen schrijven. Zowiezo schrijf je eigenlijk best zo traag mogelijk, ik schrijf m'n eigen DVD's die lang moeten meegaan nog altijd op 2.4 terwijl mijn DVD'tjes (Philips 8x DVD+R) gemakkelijk 8x aankunnen.

Nu, wat je kan doen is een gehackte firmware installeren, geeft dikwijls nog betere kwaliteit. Ik verwijs je naar cdfreaks: http://club.cdfreaks.com/showthread.php?t=119004

Opletten: eerst goed lezen, dit is op eigen risico ;)
Mijn 2500 heeft ook een gehackte firmware, riplock removed, bitsetting & dual layer branden toegevoegd, betere kwaliteit, meer schrijfstrategiën, etc.

lloerdy

Legacy Member
eniac zei:
Je media code is MJC 003. Tamelijk onbekende code, maar zou op 12x moeten kunnen schrijven. Zowiezo schrijf je eigenlijk best zo traag mogelijk, ik schrijf m'n eigen DVD's die lang moeten meegaan nog altijd op 2.4 terwijl mijn DVD'tjes (Philips 8x DVD+R) gemakkelijk 8x aankunnen.

Nu, wat je kan doen is een gehackte firmware installeren, geeft dikwijls nog betere kwaliteit. Ik verwijs je naar cdfreaks: http://club.cdfreaks.com/showthread.php?t=119004

Opletten: eerst goed lezen, dit is op eigen risico ;)
Mijn 2500 heeft ook een gehackte firmware, riplock removed, bitsetting & dual layer branden toegevoegd, betere kwaliteit, meer schrijfstrategiën, etc.
uhm heeft de snelheid zoveel te zien met de levensduur van een schijfje?
want voor sommige dingen gaat dat wel voor op de snelheid van't schrijven :/
hoe lang gaan dvd's goed bewaard normaal ongeveer mee? (volgens de fabrikanten zelf 100 jaar heb'k ooit gehoord maar dat zal wel theoretisch zijn alweer neem'k aan :P)

mjah thnx voor de link :) uhm ik zou die firmware wel willen installeren, maar eerst zou'k toch wel zeker willen zijn dat ik die er achteraf ook af zou kunnen verwijderen moest het nodig zijn :P

Fr@gsta

Legacy Member
interressant, flashen is dus via windows met binflash progje? Of is het veiliger via dos?
Welke firmware gebruik jij voor je 2500? Mss ook es proberen.
Hofline heeft uit gebrek van gewone dvd-lezer's me een 2510 meegegeven :D
Bij deze nog eens bedankt ;)

Kenshi

Legacy Member
Mja ik schrijf mn dvd's ook altijd op 4x

uhm heeft de snelheid zoveel te zien met de levensduur van een schijfje?
Hoe trager ze geschreven worden hoe minder fouten er inzitten.


Voor te flashen gebruik ik: NECWinFlash.exe

eniac

Legacy Member
lloerdy zei:
uhm heeft de snelheid zoveel te zien met de levensduur van een schijfje?

Zoals hierboven gezegd: hoe sneller, hoe meer fouten. Nu HOEFT dat niet altijd zo te zijn, een NEC burnt veel mediacodes zonder problemen aan hogere snelheden met weinig fouten. Maar het is in sommige gevallen best om het zekere voor het onzekere te nemen.
Dat DVD's 100 jaar meegaan is imho een fabeltje, en zeker niet diegene die je zelf geschreven hebt. Als je buchtmedia hebt dan heb je veel kans dat die schijfjes na 1 of 2 jaar niet meer leesbaar zijn.

mjah thnx voor de link :) uhm ik zou die firmware wel willen installeren, maar eerst zou'k toch wel zeker willen zijn dat ik die er achteraf ook af zou kunnen verwijderen moest het nodig zijn :P

Dat is normaal gezien geen probleem, maar je leest best eens rond op de cdfreaks fora, bevatten een enorme bron aan informatie over media, writers, firmware flashes, etc.

eniac

Legacy Member
Fr@gsta zei:
interressant, flashen is dus via windows met binflash progje? Of is het veiliger via dos?
Welke firmware gebruik jij voor je 2500? Mss ook es proberen.

Flashen heb ik ook via windows gedaan ja.

Voor m'n 2500A gebruik ik een gehackte 1.07 firmware (door Herrie), er zijn al nieuwe te vinden (onder meer een officiële 1.09 en prolly ook gehackte daarvan) maar ik heb uitstekende resultaten met deze firmware dus ik zie voor mezelf geen enkele reden om te upgraden :)

Fr@gsta

Legacy Member
Es testen dan he, ik heb hier nog verse Mirror schijfjes liggen met mediacode ISO1001.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan