Archief - 6800nu unlock gaat niet?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

One-t|M@[hINe

Legacy Member
leadtek 6800nu 128 mb met stock cooling

em draaid nu aan 51°C

als ik van 12-5 naar 12-6 (dus de vertex eentje hoger) dan boot men windows enzo perfect

maar als ik men pipelines naar 16 doe, zie ik men windows balkje laden, maar nadien gewoon zwart/grijs beeld...men pc is bezig, vga draaid enzo.

voeding= niet zo bekend merk denkik en 550watt @20ampere op +12voltlijn (dno of da der toe doet maja,,)

t enige dak dan kan doen is booten in veilige modus en rivatuner deraf gooien

apa

Legacy Member
De kans is idd reëel dat de uitgeschakelde units beschadigd zijn. Eventueel kan je proberen het voltage van je GPU te verhogen. Dat kan je door een andere BIOS erop te flashen; eventueel na die te hebben aangepast met een programma als Nibitor.

One-t|M@[hINe zei:
ontzettend bedankt voor de hulp al...

Wat heb je liever? Geen antwoord of nutteloze antwoorden? Als niemand je kan helpen, dan lijkt het mij normaal dat je geen antwoorden krijgt. Gelieve zo'n reacties dan ook achterwege te laten in de toekomst.

tfcw2000

Legacy Member
OC ge uwen 6800 per ongeluk ? (core/mem)
Palette snooping staat af in Bios ?
Welke versie van Nvidia drivers gebruikt ge ?

One-t|M@[hINe

Legacy Member
tfcw2000 zei:
OC ge uwen 6800 per ongeluk ? (core/mem)
Palette snooping staat af in Bios ?
Welke versie van Nvidia drivers gebruikt ge ?


em is overclocked ja (ma toen ik den eerste keer probeerde, dachtik dat hij op default clocks stond= 325/700)

drivers: 66.93nvidia

palette nooping ken ik niet?! wat meer info plz

tfcw2000

Legacy Member
Pallete snooping is een optie in uw moederbord's BIOS en heeft een negatief effect op het overclocken v/d videokaart.

Indien de core/mem waardes default staan en ge idd de laatste nvidia drivers gebruikt (66.93) dan vrees ik dat de extra 4 pipelines oftewel HARDWIRED weggemoffeld zijn of dat de extra 4 pipelines een defect in de chip hebben.

Als ze hardwired verstopt zijn is er nog een kleine kans om dit te veranderen maar dan moet je wel je soldeerbout bovenhalen en is, volgens mij, een riskante bedoening.
Als je de pech hebt dat ze defect zijn...tja...dan is het verhaaltje afgelopen.

Ik heb echter veel chance en heb m'n MSI-NX6800TD-128 VOLLEDIG kunnen unlocken : 16 pipelines, 6 vertexshaders. Dan nog m'n core/mem overclocked naar 375/875 en ik haal in 3DMark05 zo slordige 4500 puntjes.
Counterstrike videostresstest op 1280x1024 4xAA en 4xAF : 91.5fps.

Greet'z

One-t|M@[hINe

Legacy Member
kheb nog nooit die optie in men bios zien staan...

men vertex kan ik wel unlocken en perfect booten.

this aint fair :(

tfcw2000

Legacy Member
Hier de technische uitleg van Pallete snooping :

PCI VGA Palette Snoop
When this option is set to enable, multiple VGA devices operating on different buses can handle data from the CPU on each set of palette register on every video device. Bit 5 of the command register in the PCI device configuration space is the VGA Palette Snoop bit (0 is disable). For example: if there are two VGA devices in the computer (one PCI and one ISA) and the VGA Palette Snoop bit is:

Snoop Bit Action
Disable Data read and written by the CPU is only directed to the PCI VGA device`s palette register
Enable Data read and written by the CPU is directed to the both the Pci VGA device pallete register and the ISA VGA device palette register, and the palette register of both devices can be identical


This option must be set to Enabled if an ISA adapter card installed in the system uses VGA palette snooping. The optimam and Fail-Safe default are Disabled.

Indien je de optie NIET hebt in uw BIOS => DON'T WORRY :)

One-t|M@[hINe

Legacy Member
nu snapk nog nie echt wa uw point is :\

kheb een MSI kt7v4 moederbord (heeft ook geen agp/pci lock)

kan ik met nibitor iets aanvangen?

tfcw2000

Legacy Member
mhm....voor zover ik Nibitor ken is dit voornamelijk om voltages aan te passen alsook om de clocksnelheid van de core/mem aan te passen.....niet zozeer om hidden pipelines eventueel te unlocken.
Ik volg dan ook al een tijdje Nibitor niet meer. Vroeger noemde da Omni extreme edit en dat heb ik ooit gebruikt op een GeForce 2Mx maar sindsdien niet meer dus.....even verder vragen hierover.

Om het Palette snooping verhaal kort te maken : indien je de optie hebt in je BIOS.....zet het op disabled om problemen te vermijden . Indien je de optie niet hebt in de BIOS : geen probleem, trek het U niet aan....ge mist niks !


:offtopic:
Geen AGP/PCI lock ? Net zoals ik dus.....met een ASUS K8V-SE deluxe....dat is jammer omdat ge al snel zult merken dat het omhoog kricken van uw FSB ook effect gaat hebben op de stabiliteit van PCI kaarten en de video kaart.
Bv. FSB = 200Mhz => AGP=66Mhz=> is default in mijn geval !
overclock nu FSB = 210Mhz => AGP=+/-70Mhz....en sommige video kaartjes krijgen het al moeilijk
overclock FSB=218Mhz => AGP=+/-74Mhz en de meeste video kaartjes haken zeker af in 3D !

Nog maar gezwegen over de PCI kaartjes zoals de SB Audigy bv als ge die hun clock omhoog jaagt.... :D

Let op dat de vergelijking FSB-AGP-PCI die hier gehanteerd is, bij mij van toepassing is. Bij U zal dat iets zijn als :
FSB=166Mhz => AGP=66Mhz => PCI=33Mhz

:offtopic:


Greet'z

One-t|M@[hINe

Legacy Member
yep, ebk al paar maanden ontdekt, dat da een enorm nadeel is :D

ma kan het nie dat men vga kaart niet genoeg stroom krijgt als ik die 4 extra pipes unlock?! kweet nie he?!

ik dacht da je dan gewoon artifacts kon krijgen, indien die pipes nie correct werken

tfcw2000

Legacy Member
hoe sterk ik uw voeding mss ?

Ik denk dat er ook een scenario bestaat dat wanneer de 4 extra pipelines zo slecht werken dat de NV40 chip gewoon onbruikbaar wordt indien ze deze niet hardwarematig wegstoppen.......is natuurlijk maar m'n mening hé....so don't shoot :ironic:

Ik heb een 420Watt Antec voeding......doet z'n job hé.... :niceone:

Greet'z

One-t|M@[hINe

Legacy Member
keb een 550watt voeding, das alles dak kan zeggen :D

t enige dak nog kan zeggen is datem op 12+ voltlijn 20ampere heeft (was dachtik belangrijk bij die kaartjes?)
anyway: dees is rivatuner diagnostic:

$ffffffffff ---------------------------------------------------
$ffffffffff Northbridge information
$ffffffffff ---------------------------------------------------
$0400000000 Description : VIA KT400/600 series
$0400000001 Vendor ID : 1106 (VIA)
$0400000002 Device ID : 3189
$0400000003 AGP bus : revision 3.0
$0400000004 AGP status : enabled
$0400000005 AGP rate : 4x 8x supported, 8x selected
$0400000006 AGP SBA : hardwired, enabled
$0400000007 AGP FW : supported, enabled
$ffffffffff ---------------------------------------------------
$ffffffffff Display adapter information
$ffffffffff ---------------------------------------------------
$0000000000 Description : NVIDIA GeForce 6800
$0000000001 Vendor ID : 10de (NVIDIA)
$0000000002 Device ID : 0041
$0000000003 Location : bus 1, device 0, function 0
$0000000004 Bus type : AGP revision 3.0
$0000000005 AGP status : enabled
$0000000006 AGP rate : 4x 8x supported, 8x selected
$0000000007 AGP SBA : hardwired, enabled
$0000000008 AGP FW : supported, enabled
$0000000009 Base address 0 : de000000 (memory range)
$000000000a Base address 1 : d0000000 (memory range)
$000000000b Base address 2 : dd000000 (memory range)
$000000000c Base address 3 : none
$000000000d Base address 4 : none
$000000000e Base address 5 : none
$ffffffffff ---------------------------------------------------
$ffffffffff NVIDIA specific display adapter information
$ffffffffff ---------------------------------------------------
$0100000000 Graphics core : NV40 revision A1 (12x1,5vp)
$0100000001 Hardwired ID : 0041 (ROM strapped to 0041)
$0100000002 Memory bus : 256-bit
$0100000003 Memory type : DDR (RAM configuration 06)
$0100000004 Memory amount : 131072KB
$0100000005 Core clock : 372.937MHz
$0100000006 Memory clock : 405.000MHz (810.000MHz effective)
$0100000007 Reference clock : 27.000MHz
$010000000b HW masked units : pixel 1000b, vertex 001000b

tfcw2000

Legacy Member
ik zal dat voor de gein eens vergelijken met die van mij vanavond (ben momenteel niet thuis)

Aan uw voeding zal het zekerni liggen dan . :)

One-t|M@[hINe

Legacy Member
tfcw2000 zei:
ik zal dat voor de gein eens vergelijken met die van mij vanavond (ben momenteel niet thuis)

Aan uw voeding zal het zekerni liggen dan . :)


en?! kan iemand mij verderhelpen?!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan