Archief - 6610XL Naar 6600 GT Flashen?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

DagothUhr

Legacy Member
kan dit?

leg da dan es uit want kben daar nog nie zo gekend in :niceone:

apa

Legacy Member
Bij mijn weten verschillen beide kaarten enkel in de default-kloksnelheden van GPU en RAM:

6600GT: GPU = 500 MHz / RAM = 1000 MHz
6610XL: GPU = 400 MHz / RAM = 800 MHz

De 6610XL zou 2,2ns geheugen gebruiken. Dat geheugen kan in theorie tot iets boven de 900 MHz gaan. Dat betekent niet dat je niet meer zal halen; het betekent ook niet dat je 900 MHz zal halen (niet alleen het RAM moet meekunnen, maar de PCB-design moet ook goed genoeg zijn om dat te halen).

Gezien de kaarten enkel lijken te verschillen in kloksnelheden zie ik niet meteen het nut van die te flashen met de GT-BIOS... Met gewoon oc'en kan je hetzelfde effect behalen en loop je bovendien geen stabiliteits-risico's.

str0ntj3

Legacy Member
Volgens mij is het niet verstandig om een Medion grafosche kaart met weet ik wat voor chip aan boord te overclocken.
dan vervalt je garantie & zeker als je nog de oude cooler er hebt opzitten gaat de moeten vervangen worden als je deftig wil overclocken (Garantie vervalt weer)

apa

Legacy Member
str0ntj3 zei:
Volgens mij is het niet verstandig om een Medion grafosche kaart met weet ik wat voor chip aan boord te overclocken.
dan vervalt je garantie & zeker als je nog de oude cooler er hebt opzitten gaat de moeten vervangen worden als je deftig wil overclocken (Garantie vervalt weer)

Dat van die garantie is natuurlijk niet enkel geldig voor Medion he... Er zijn niet veel merken die overklokken gedekt is door de garantie (Corsair en Abit doen dat voor een aantal van hun produkten bijvoorbeeld wel, maar dat zijn eerder uitzonderingen). Bij het vervangen van een koeler vervalt de garantie bijna altijd... Of dat nu een Medion kaart is of een kaart van een ander merk maakt niet uit.

Nu ben ik wel akkoord over het feit dat de standaard Medion-koeler nogal zwak is voor die kaarten. Ik zou er dus zelf ook eerst voor zorgen dat die kaart beter gekoeld wordt eer ik die ga oc'en.

Sander H

Legacy Member
maja ik heb vroeger ne GF4Ti gehad, ook ne medion, da zijn der van MSI
ik zou hem nie flashen ma gwn OC'en, ik heb zo toch ne redelijk winst gehad (1400 -> 1800 3Dmarks)
bij aldi kijken ze ook nie echt of ge geOC'ed hebt, wie zegt da het nie gwn aan de koeling lag? di kasten worden zo al zo warm :)

str0ntj3

Legacy Member
apa je hebt gelijk,
maar eigenlijk heb ik men cooler ook vervangen van men 9800pro. en ik bracht die trg (weliswaar met die oude cooling er trg op) omdat em kapot was, en die geven mij een nieuwe in rma... en die manne weten da ik da had veranderd, die cooling.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan