Senneee
Legacy Member
Goededag iedereen!
Ik heb een vraagje/probleempje
Ik heb geen enkel idee hoe het komt maar ons draadloos internet thuis gaat totaal niet ver
dus hebben we in totaal 4 routers om overal wat internet te kunnen hebben
We hebben een Belkin 54g, zo'n N-router van Telenet toen we fibernet aanschafte, een linksys en een dlink.
De belkin54g en die van telenet staan in de bureau gekoppeld door een internet kabeltje, de linksys staat boven ook gekopeld aan de belkin, en de dlink staat in de keuken en is aangesloten via zo een speciaal ding in het stopcontact dat op zijn beurt weer is aangesloten op de belkin
Dus allemaal aan de belkin aangesloten waarvan 1 via stopcontact (met een devolo dlan 200 avplus)
Natuurlijk hebben deze allemaal een verschillende wireless naam, en ik zou nu graag 1 netwerk (naam) hebben, zodat ik niet altijd van netwerk moet verwisselen als ik naar een andere kamer ga.
Ik ken helemaal niet veel van internet
Dus zou er iemand dat eens makkelijk en stap voor stap kunnen uitleggen hoe ik dus juist kan doen?
En dan heb ik nog een vraagje, ik heb gelezen dat er maar een bepaald aantal computers op een netwerk zouden kunnen?
Als ik nu 1 netwerk zou hebben verstuurd door 4 routers, kan ik dan 4 laptops, 2 smartphones en een ps3 allemaal draadloos kunnen gebruiken?
Alvast bedankt!
Ik heb een vraagje/probleempje
Ik heb geen enkel idee hoe het komt maar ons draadloos internet thuis gaat totaal niet ver
dus hebben we in totaal 4 routers om overal wat internet te kunnen hebben
We hebben een Belkin 54g, zo'n N-router van Telenet toen we fibernet aanschafte, een linksys en een dlink.
De belkin54g en die van telenet staan in de bureau gekoppeld door een internet kabeltje, de linksys staat boven ook gekopeld aan de belkin, en de dlink staat in de keuken en is aangesloten via zo een speciaal ding in het stopcontact dat op zijn beurt weer is aangesloten op de belkin
Dus allemaal aan de belkin aangesloten waarvan 1 via stopcontact (met een devolo dlan 200 avplus)
Natuurlijk hebben deze allemaal een verschillende wireless naam, en ik zou nu graag 1 netwerk (naam) hebben, zodat ik niet altijd van netwerk moet verwisselen als ik naar een andere kamer ga.
Ik ken helemaal niet veel van internet
Dus zou er iemand dat eens makkelijk en stap voor stap kunnen uitleggen hoe ik dus juist kan doen?
En dan heb ik nog een vraagje, ik heb gelezen dat er maar een bepaald aantal computers op een netwerk zouden kunnen?
Als ik nu 1 netwerk zou hebben verstuurd door 4 routers, kan ik dan 4 laptops, 2 smartphones en een ps3 allemaal draadloos kunnen gebruiken?
Alvast bedankt!