Archief - 3 partities op men HD...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Gamedude

Legacy Member
Ik heb een Maxtor 160 Gig HD... ik had besloten om men HD in te delen in 3 partities:

C:\ (20 gig)
F:\ (70 gig)
G:\ (70 gig)

nu.. men C:\ is speciaal voor men besturingsprogram (xp prof, microsoft office enal)

men G:\ daar in tegen is speciaal voor games aangemaakt.


het "probleem" is... dat elke keer ik een game installeer em "C:\Program Files" etc als standaard neemt, zodat ik het altijd moet veranderen.. ;p De reden waarom hij men partitie voor besturingsprogram als standaard neemt, de C:\ dus, is zeker omdat die de eerste is in de lijst? Nu.. op zich is dat veranderen van partitie tijdens installatie net echt erg... kwestie van gewoonte, maar bij HL² bvb kan ik gewoon niet kiezen in welke partitie ik hem wil zetten.. hij staat vast op de C:\ en kan dus niet veranderen naar F:\ of G:\... nu staat em in de C:\ die ik heb ingesteld op 20 gig... en die partitie is al bijna vol dankzij HL²... kan ik via een programma zoals partitionmagic men partitie: C:\ Besturingsprogramma's (waar dus men windows dingen in zitten) G:\ noemen en men games als eerste zetten?

Of ligt het niet aan de eerste in de lijst zijn maar aan het feit dat de C:\ als primary is ingesteld en men partitie voor games als logical is ingesteld?
wat dus wilt zeggen dat de C:\ prioriteit is t.o.v de G:\ ?

Sorry voor de langste tekst voor wat de vraag feitelijk maar is.. zat gewoon maar te redeneren. ;)

Suphafly

Legacy Member
Volgens mij kan dat niet die prioriteit veranderen
en kan het ook niet dat je bij HL wel van partie kan veranderen en bij HL² niet
:/

tha_rippa1be

Legacy Member
ge kunt gewoon u steam folder (daar word HL² in geistalleerd) kopieeren naar die andere schijf. wel best ook ff e snelkoppelingen die naar steam verwijzen hun pad veranderen naar die andere schijf.

Exit

Legacy Member
tijdens SETUPS moet ge altijd ZELF kiezen waar ge da wilt zetten, kunt ge niets tegen doen dat het standaard c:\program files is
setups kiezen altijd de partitie/hd waar win staat en dan daar de map Program files
dus staat win op E dan neemt setup E:\program files.

voor HL2, kopieert dioe map naar andere hd dan.

Gamedude

Legacy Member
tha_rippa1be zei:
ge kunt gewoon u steam folder (daar word HL² in geistalleerd) kopieeren naar die andere schijf. wel best ook ff e snelkoppelingen die naar steam verwijzen hun pad veranderen naar die andere schijf.
yeh steam folder had'k prolly per ongelijk gemaakt op de C:\ waardoor HL² alleen maar op de C:\ kon worden geïnstalleerd.. bon alst maar zo simpel is. :)

Jonaah

Legacy Member
lol! kzit toevallig met een gelijkaardig vraagje over die HD's, maar bij mij zijnt stuk voor stuk echte HD's.
Ik zou graag Half life 2 deïnstalleren en opnieuw installeren op men 2de harde schijf. Omdat steam ook op men eerste hardschijf stond moest ik Half life 2 zowiezo op diezelfde HD installeren. Omdat ik heb zitten mozen met nieuwe maps in folders steken wil ik gewoon vanuit een nieuwe la beginnen. kan mss stomme vraag zijn maar ik mag toch perfect steam & half life 2 (incl cs) van men HD zwiere en opnieuw installeren eh? want met da steam account en die cd key die ma één keer geregristreert kan worde begin ik te twijfele :p

Ranzy

Legacy Member
Gaat perfect hoor, na herinstallatie log je gewoon terug aan bij steam met je bestaande inlog gegevens.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan