Gamedude
Legacy Member
Ik heb een Maxtor 160 Gig HD... ik had besloten om men HD in te delen in 3 partities:
C:\ (20 gig)
F:\ (70 gig)
G:\ (70 gig)
nu.. men C:\ is speciaal voor men besturingsprogram (xp prof, microsoft office enal)
men G:\ daar in tegen is speciaal voor games aangemaakt.
het "probleem" is... dat elke keer ik een game installeer em "C:\Program Files" etc als standaard neemt, zodat ik het altijd moet veranderen.. ;p De reden waarom hij men partitie voor besturingsprogram als standaard neemt, de C:\ dus, is zeker omdat die de eerste is in de lijst? Nu.. op zich is dat veranderen van partitie tijdens installatie net echt erg... kwestie van gewoonte, maar bij HL² bvb kan ik gewoon niet kiezen in welke partitie ik hem wil zetten.. hij staat vast op de C:\ en kan dus niet veranderen naar F:\ of G:\... nu staat em in de C:\ die ik heb ingesteld op 20 gig... en die partitie is al bijna vol dankzij HL²... kan ik via een programma zoals partitionmagic men partitie: C:\ Besturingsprogramma's (waar dus men windows dingen in zitten) G:\ noemen en men games als eerste zetten?
Of ligt het niet aan de eerste in de lijst zijn maar aan het feit dat de C:\ als primary is ingesteld en men partitie voor games als logical is ingesteld?
wat dus wilt zeggen dat de C:\ prioriteit is t.o.v de G:\ ?
Sorry voor de langste tekst voor wat de vraag feitelijk maar is.. zat gewoon maar te redeneren.
C:\ (20 gig)
F:\ (70 gig)
G:\ (70 gig)
nu.. men C:\ is speciaal voor men besturingsprogram (xp prof, microsoft office enal)
men G:\ daar in tegen is speciaal voor games aangemaakt.
het "probleem" is... dat elke keer ik een game installeer em "C:\Program Files" etc als standaard neemt, zodat ik het altijd moet veranderen.. ;p De reden waarom hij men partitie voor besturingsprogram als standaard neemt, de C:\ dus, is zeker omdat die de eerste is in de lijst? Nu.. op zich is dat veranderen van partitie tijdens installatie net echt erg... kwestie van gewoonte, maar bij HL² bvb kan ik gewoon niet kiezen in welke partitie ik hem wil zetten.. hij staat vast op de C:\ en kan dus niet veranderen naar F:\ of G:\... nu staat em in de C:\ die ik heb ingesteld op 20 gig... en die partitie is al bijna vol dankzij HL²... kan ik via een programma zoals partitionmagic men partitie: C:\ Besturingsprogramma's (waar dus men windows dingen in zitten) G:\ noemen en men games als eerste zetten?
Of ligt het niet aan de eerste in de lijst zijn maar aan het feit dat de C:\ als primary is ingesteld en men partitie voor games als logical is ingesteld?
wat dus wilt zeggen dat de C:\ prioriteit is t.o.v de G:\ ?
Sorry voor de langste tekst voor wat de vraag feitelijk maar is.. zat gewoon maar te redeneren.


