Archief - 2 x beeldkaart + 2 x scherm ?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

mYsT`1

Legacy Member
Ik heb hier dus een AMD 1333 Mhz systeemke met daarin momenteel een GF2 MX AGP kaartje in. Nu heb ik hier nog een Voodoo 2 kaartje liggen op PCI en ik heb een extra scherm ook nog liggen.
Nu wou ik eens proberen of ik die Voodoo 2 ook in de computer kon steken en aankoppelen op het extra scherm. Maar nu vraag ik me af of dat wel lukt? Of ik dan 2 x een ander beeld krijg of hoe zit dat juist in elkaar?

Merci alvast

vinteg

Legacy Member
normaalgezien krijgde dan 2X hetzelfde beeld. als ge gespreid wilt werken kunde best een 2dehandskaartje kopen zoals nen GF4TI ofzow(mag ook een ander zijn, zolang ze maar 2 ramdac's heeft;))

Dafference

Legacy Member
Ni da ik er iets van weet éh! Ma mss heeft et mss te make me de tijdsynchronisatie van Windows ofzo? Die maakt toch elk uur ofzo verbinding daarmee om te kijke hoe laat et is en mss gaaghet daar fout. :) (is mr ideeke)

Exit

Legacy Member
gewoon in ploffen, (2k en xp, 9x iets minder) zal da werken, drivers installen, kiezen voor uitbreiden of cloon. (dunno of cloon gaat bij aparte kaarten)

mYsT`1

Legacy Member
Ja hier draait 2K op, zal het later op de dag eens porberen en zien wat ervan komt allemaal :)

Ik hou jullie op de hoogte, bedoeling is 2 apparte outputs te krijgen want aan cloon heb ik niet echt veel hé :d

apa

Legacy Member
Als ik het mij goed herinner, dan kan een VooDoo2 enkel 3D renderen en wordt het niet gebruikt in 2D-mode.

Je moest indertijd een andere videokaart hebben die je met je VooDoo2 kon verbinden (via een extern D-Sub verloopkabel). Je scherm moest je dan met je VooDoo2 verbinden. Van zodra GLIDE aangesproken werd, nam de VooDoo2 de taken over van de andere videokaart.

Op basis hiervan zou het duidelijk moeten zijn dat je die niet tegelijk zal kunnen gebruiken met je MX... Je kan die echter wel installeren en de nodige drivers op je systeem ploffen (er zijn ergens wel maffe mensen die VooDoo drivers voor moderne OS'en ontwikkelen; ff zoeken zal je verderhelpen ;)). Van zodra je dan een toepassing start die de GLIDE API aanroept, zal je VooDoo kaart in werking reden.

Exit

Legacy Member
dan kiest ge in win bij eigenschappen desktop voor uitbreiding naar dit scherm (2d scherm dus) en hebt ge een extended scherm, een groot scherm gesplits over beide schermen. met ultramon kunt ge nog wa tweaken aan de instell en opties van de 2 schermen

Skoebiedoe

Legacy Member
Inderdaad,een voodoo2 is "geen"stand alone kaart.Deze zal dus geen beeld geven noch in 2D als in 3D.
Ge moet die inderdaad doorlussen naar een stand alone vga kaart.
Dus ge moogt daar op aansluiten wat ge wilt en drivers installeren wat ge wilt maar ge zult er geen dualscreen mee kunnen krijgen.

mYsT`1

Legacy Member
Ok thx dan ga ik het ook niet proberen want denk niet dat de prestaties omhoog zullen gaan voor bv games met die voodoo 2 + MX.
Merci voor de hulp mannen :-)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan