Archief - 2 usb bleutooth sticks = internet?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Code_X9

Legacy Member
ey

ff verduidelijken, stel ik wil van mijn vaste pc internet sharen met men ibook, geen probleem crossed tussensteken en tis gebakken ( jaja :cool: zelf geen netwerkje meer maken dankzij mac)

ma ik vroeg mij nu af, is het mogelijk als ik twee bleutooth usb sticks heb dat ik via men vast pc draadloos internet share met men ibook? waarom wilde da nu doen kunde vragen, wel ik heb men kamer herin gericht en men crossed kabel is te kort :ironic:

als iemand er ervaring mee heeft zou de hulp heel aangenaam zijn :)


greetz

Code_X9

Legacy Member
$anka zei:
nen langere cross is geen optie? :)
ja ma bon das weeral ne kabel en ik heb er eerlijk gezegd al genoeg + dan heb ik direkt wa meer bewegingsvrijheid. :)

Davion

Legacy Member
Ik heb hier 1 EpoX BlueTooth stickje liggen, mits je de PC's elkaar laat zoeken enz.. is het mogelijk om data overdracht te realiseren.Mss met een of ander third party progje of zelf wat prullen met netwerkinstellingen ofzo ?

simpele duif

Legacy Member
ja dat lukt, heb ik eens in de netwerk gelezen
maar dat is ook alles wat ik ervan weet...

CubeCuyp

Legacy Member
sinds ik 1 bluetoothdongle heb staat er rechts onder bij mij zo'n netwerkicoontje van "bluethooth network" 1 van de netwerkkabels is niet aangesloten staat derbij :crazy:

maar k denk dus als ge der 2 hebt dat da gaat bollen jah...

wel rekening meer houden dat bluetooth theoretisch 1mbit max is... en dat dat dus in werkelijkheid nog een stuk minder is.

Internetten enzo gaat dus retelangzaam gaan

$anka

Legacy Member
Code_X9 zei:
ja ma bon das weeral ne kabel en ik heb er eerlijk gezegd al genoeg + dan heb ik direkt wa meer bewegingsvrijheid. :)

pak dan zo'n dom koppelstukske en verleng uwe cross met nen straight. kost echt ni zoveel ;)

apa

Legacy Member
Dat zal gaan voor zover je vaste PC (ik ga ervan uit dat die WindowsXP draait) de BlueTooth connector ziet als een netwerk-device. Dan kan je immers "Internet Connection Sharing" (ICS) aanzetten op de adaptor die aan de kabelmodem hangt en zullen de andere netwerkverbindingen gewoon mee kunnen surfen (zoals je eerder blijkbaar deed met je crossed-kabel).

Het enige wat je voor elkaar moet krijgen is dat de vaste PC de BlueTooth connector ziet als een netwerk-device.

Code_X9

Legacy Member
apa zei:
Dat zal gaan voor zover je vaste PC (ik ga ervan uit dat die WindowsXP draait) de BlueTooth connector ziet als een netwerk-device. Dan kan je immers "Internet Connection Sharing" (ICS) aanzetten op de adaptor die aan de kabelmodem hangt en zullen de andere netwerkverbindingen gewoon mee kunnen surfen (zoals je eerder blijkbaar deed met je crossed-kabel).

Het enige wat je voor elkaar moet krijgen is dat de vaste PC de BlueTooth connector ziet als een netwerk-device.
bedankt voor de replys! kheb al 1 dongle dus kzal is kijken of een goedkope ergens vind. tis toch de moeite om te proberen imo.

dat het trager gaat als normaal dat stoort mij nog zo niet tzou idd alleen om te surfen zijn. en anders moet ik altijd naar den andere bureau stappen enzo :angry: + een notebook is maar triestig alsem altijd op dezelfde plaat moe blijven staan ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan