oya
Legacy Member
kwee nie waar beginne, ma kga men best doen 
kheb mijn pc al 1.5 jaar, nen P4 2,4 ghz met standaard cooler. Enkele maanden geleden begon ik echt wel intresse te krijgen in hardware toestanden. Kheb geluk gehad en kheb sinds vorig week een jobke in ne pc winkel, pcs herstellen (wat ook goe aansluit aan men studies, nl informatica). Voor school moeste we zo een boeske kopen, instalatie hardware 3 en ja ik daar geinteresseerd in zitte lezen. Kheb da stukske over BIOS gelezen en ik kwam op het id om er een beke in te prutsen. Kwam een een stukske waar FSB clock stond, standaard op 133 en kheb da es verzet naar 138 wat mijn pc deed draaien aan 2,5 ghz. Ik blij natuurlijk, pcke geboot eh, beke gegamed, ge kent da wel. Derna bios flash gedaan en alles weer standaard.
welnu, met alles op standaard heb ik een cpu idle temp van 40° en 64° stressed.
wa me dus redelijk veel lijkt, ofniet? Kzou dus graag men pc tot aan 2,7 ghz clocke of mss wel meer maar dan heb ik dus een stevigere koeling nodig.
Kben van plan van al nen nieuwe case te kopen, ene die wa groter is want die van nu, daar zit alles nogal ingepropt en er is dus weinig plaats vo goeie luchtcirculatie.
Welke luchtkoeling raden jullie mij aan voor mijn project. Eventueel een casefan of 2. Zegt u het maar.
Misschien handig om te weten, mijn pc staat aan de linkerkant altijd open dus daar kan ik geen fan op zetten
alvast bedankt
mvg
oya

kheb mijn pc al 1.5 jaar, nen P4 2,4 ghz met standaard cooler. Enkele maanden geleden begon ik echt wel intresse te krijgen in hardware toestanden. Kheb geluk gehad en kheb sinds vorig week een jobke in ne pc winkel, pcs herstellen (wat ook goe aansluit aan men studies, nl informatica). Voor school moeste we zo een boeske kopen, instalatie hardware 3 en ja ik daar geinteresseerd in zitte lezen. Kheb da stukske over BIOS gelezen en ik kwam op het id om er een beke in te prutsen. Kwam een een stukske waar FSB clock stond, standaard op 133 en kheb da es verzet naar 138 wat mijn pc deed draaien aan 2,5 ghz. Ik blij natuurlijk, pcke geboot eh, beke gegamed, ge kent da wel. Derna bios flash gedaan en alles weer standaard.
welnu, met alles op standaard heb ik een cpu idle temp van 40° en 64° stressed.
wa me dus redelijk veel lijkt, ofniet? Kzou dus graag men pc tot aan 2,7 ghz clocke of mss wel meer maar dan heb ik dus een stevigere koeling nodig.
Kben van plan van al nen nieuwe case te kopen, ene die wa groter is want die van nu, daar zit alles nogal ingepropt en er is dus weinig plaats vo goeie luchtcirculatie.
Welke luchtkoeling raden jullie mij aan voor mijn project. Eventueel een casefan of 2. Zegt u het maar.
Misschien handig om te weten, mijn pc staat aan de linkerkant altijd open dus daar kan ik geen fan op zetten
alvast bedankt
mvg
oya


