Archief - 1920x1080 slepende muis

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

tyhrelier

Legacy Member
Hey,

ik heb sinds kort een nieuwe game pc gekocht en heb voor het eerst een videokaart die 1920x1080 kan gamen, een 6950 2gb. Als ik op deze resolutie speel, echter, dan lijkt het alsof mijn muis een beetje sleept. Het is een licht "lag" gevoel vooral bij het sneller schuiven van de muis.

Ik heb al een optie uitgezet die volgens mij de vsync is, kan het nog iets anders zijn?

Alvast bedankt!

Extrizyo

Legacy Member
tyhrelier zei:
Hey,

ik heb sinds kort een nieuwe game pc gekocht en heb voor het eerst een videokaart die 1920x1080 kan gamen, een 6950 2gb. Als ik op deze resolutie speel, echter, dan lijkt het alsof mijn muis een beetje sleept. Het is een licht "lag" gevoel vooral bij het sneller schuiven van de muis.

Ik heb al een optie uitgezet die volgens mij de vsync is, kan het nog iets anders zijn?

Alvast bedankt!

al eens geprobeerd als je dit ook hebt bij een lagere resolutie?

tyhrelier

Legacy Member
Ooh ja vergeten te zeggen, als ik overschakel naar 1024x768 dan verdwijnt het.

tyhrelier

Legacy Member
ff testen

edit: ik denk van wel, maar zeker niet zo uitgesproken als op 1920x1080

kan dit aan de drivers liggen?

Extrizyo

Legacy Member
eventueel eens proberen je drivers te updaten, en welk type scherm heb je?

tyhrelier

Legacy Member
i5 2500k
ASUS P8P67
8GB DDR3 Kingston Valueram 1333
Radeon 6950 2GB
SSD 60Gb + 1TB 7200 rpm (het spel staat op de gewone HD)

Normaal zouden mijn drivers up to date moeten zijn, heb ze pas vorige week van hun site gehaald.

Extrizyo

Legacy Member
tyhrelier zei:
i5 2500k
ASUS P8P67
8GB DDR3 Kingston Valueram 1333
Radeon 6950 2GB
SSD 60Gb + 1TB 7200 rpm (het spel staat op de gewone HD)

Normaal zouden mijn drivers up to date moeten zijn, heb ze pas vorige week van hun site gehaald.

en welk type van scherm heb je?

Goldrusher

Legacy Member
Nergens opties in de game om de snelheid aan te passen ? Muis, cursor, aim, etc. ?

tyhrelier

Legacy Member
bij just cause 2 kan ik dat precies niet aanpassen, maar heb wel de smooth aim bij MW2 is aan/uit gezet en dat hielp niets.

Kan iemand mij ff voor de zekerheid uitleggen hoe ik bij een radeon kaart de vsync uitzet, wss ergens in de catalyst control center. Ik heb nu in deze control center onder Gaming > 3D Application Settings > Wait for vertical refresh > Always Off gedaan.

NeverwinterX

Legacy Member
Wat voor muis is het? Heb je de nieuwste drivers van die muis (setpoint voor logitech) en al eens met de mouse acceleration en game detection instellingen gespeeld?

tyhrelier

Legacy Member
ja setpoint in geïnstalleerd, het is een G500 muis. Met de acceleration settings ofzo heb ik wel nog niet gespeeld omdat ik niet precies weet hoe dit moet of waar dit staat.

NeverwinterX

Legacy Member
Mouse acceleration zorgt ervoor dat de cursor zich een grotere afstand beweegt naargelang de snelheid waarmee je de muis beweegt (zelfs als je de muis beweegt over eenzelfde afstand).
Bijvoorbeeld als je je muis 2 cm naar rechts verplaatst eerst zeer langzaam en dan 2 cm naar rechts maar dan zeer snel dan zal de afstand die de cursor heeft afgelegd bij de snelle beweging groter zijn naargelang de mouse acceleration groter staat.

Grotere mouse acceleration kan een lag indruk wekken. Bij mij staat die op laag. (aanwijzerversnelling heet het trouwens in de nederlandse vertaling)

tyhrelier

Legacy Member
en pas jij deze dan aan in het spel zelf of ergens bij een instelmenu in windows?

ik zie in mijn setpoint het volgende staan: "Use OS native drivers for pointer speed and acceleration" en dit is aangetikt, moet ik dit uittikken?

NeverwinterX

Legacy Member
Uitzetten als je dit via Setpoint wilt regelen ja. Zeker dat je de nieuwste versie hebt trouwens, die optie staat er niet bij mij: G500 Gaming Mouse

tyhrelier

Legacy Member
ik heb geprobeerd updates te zoeken via setpoint ma die zei dat ik up to date was. wil eigenlijk acceleration helemaal uitzetten, misschien gaat dat ergens anders?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan