Archief - 100% cpu gebruik

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

skinny1

Legacy Member
Heb me onlangs nieuwe pc aangeschaft en heb een probleem bij het spelen van games.
Telkens ik een game opstart gaat mijn cpu-gebruik naar 100% toe met als gevolg dat games gewoon freezen.
Heb dit met verschillende games al getest.
Zie ook screenshot http://users.pandora.be/skinny_de_knappe/processen.JPG

Ik heb de laatste nieuwe drivers (66.93).

Alle fans draaien en de temperatuur van de kast is 31° en van de gpu is dat rond de 50°.
In windows heb ik geen problemen.
Er staat ook niks van spyware ofzo op de pc.
Heb met memtest mijn geheugen al zitten testen en deze kan geen fouten vinden.

specs pc:
AMD 3500+
MSI K8N NEO2 PLATINUM S939 (laatste nieuwe bios 1.3)
Aopen Geforce 6800 GT
Corsair Value series 2x 512 MB DDR400
Maxtor 200gb sata
antec sonata
win xp prof sp2

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

the boogyman

Legacy Member
volgens mij is het normaal dat CPU gebruik bij games naar 100% gaat... :crazy:

Volgens mij zit het probleem dieper;probeer rams meer spanning te geven en op 2T te laten draaien... :)

skinny1

Legacy Member
the boogyman zei:
volgens mij is het normaal dat CPU gebruik bij games naar 100% gaat... :crazy:

Volgens mij zit het probleem dieper;probeer rams meer spanning te geven en op 2T te laten draaien... :)
Oeps wist niet dat deze bij elke game naar 100% gaat :p

Hoe kun je rams meer spanning geven en op 2T laten draaien?

Exit

Legacy Member
games => cpu ALTIJD 100% (tenzij hele kleine gampejes) want anders zijt ge met een snelle cpu ook nie veel als ie zich nie te volle mag inzetten om games/progs te draaien :sleep:

is die prob allaang? of onlangs gekomen? (zoja, wa is laatst installed enzo?)

skinny1

Legacy Member
Exit zei:
is die prob allaang? of onlangs gekomen? (zoja, wa is laatst installed enzo?)
Heb pc pas dus zou niet direct weten waar het aan kan liggen.
Zijn er problemen met deze drivers (66.93)?

pimster

Legacy Member
Heb dit ook alles meegemaakt,ik boote geen probleem maar na het eerste programma dat ik durfde opene was het koekenbak,alles sloeg tilt.Dan maar gewerkt via dos :)
adaware gescanned,spybot gescanned alles ...Oplossing : Cleane windows erover ;)

ghostblade

Legacy Member
ik heb Hyper THreading ; ik kan een anti virus en een spel laten draaien zonder dat ik er echt iets van merk

inspiratieloos

Legacy Member
ghostblade zei:
ik heb Hyper THreading ; ik kan een anti virus en een spel laten draaien zonder dat ik er echt iets van merk

danku voor deze interessante opmerking.

HT word uwen CPU in 2x1.6 ghz gesplitst, speel es Doom III. en ge zult het wel merken :)

miro

Legacy Member
ik heb da ook is gehad mee UT2004 en het lag gewoon aan outdated video-drivers!

V3nator

Legacy Member
doe nie achterlijk,das bij IEDER spel da ge 100% hebt en vraag er dan ook niemer over door. Dat is nu eenmaal zo

Hl² Player

Legacy Member
ghostblade zei:
ik heb Hyper THreading ; ik kan een anti virus en een spel laten draaien zonder dat ik er echt iets van merk

wauw wie eeft da nie :-) *tip* amd users*

demon326

Legacy Member
half-life2 heeft dat nie als ge na windows gaat tot uw cpu 100% doet :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan