Archief - 10% oc voor een noob(ik)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

azzurri

Legacy Member
Kem net een nieuwe pc (zie signature) en ik neusde wat rond in de bios en zag daar de optie om tot 10% te oc'en. Als ik nu 10% oc dan kom ik op een +- 2400mhz ipv van mijn 2200. Gaat hij dan even snel draaien als een 3800+ is dan mijn vraag?

nazaar

Legacy Member
als 2400mhz de stock snelheid van een 3800+ is, zal die idd even snel draaien als een 3800+

AsEeL

Legacy Member
Ge hebt niks te verliezen :)
Buiten een bios reset moest het echt nie lukken :D
Ma da duurt dan maar seconde dus go for it :)

kutteke

Legacy Member
kzou eerder sticky lezen en dan manueel ocen, die biossen durven de ram divider wel eens te veranderen om het veilig te spelen en da zou tot prestatieverlies leiden

Daikatana

Legacy Member
ie draait toch nie even snel als 3800 ik dacht da de 3200 newcastle cores waren met 512 kb cache die aan 2.2 gig standaard draaien dus hij eeft nen newcastle
adde nen clawhammer of kweetkiknie wa gehad met 1 mb l2 cache aan 2.4 (van 2 naar 2.4) dan adde nen 3800 gehad
antwoord is neen dus :p

$anka

Legacy Member
die procentuele overclock is idd niet alles
kheb da ook is geprobeerd voor ik hem manueel heb overclockt
bij 20% kon hem al ni meer booten
manueel geraakt ge hoger, maar vereist wel enig lees en probeerwerk

azzurri

Legacy Member
Ik heb inderdaad nen newcastle, maar wel nen 3500+ nie nen 3200.
Nen amd 64 3800+ van newcastle heeft toch ook maar 512kb/cash, net als de 3500+ van winchester.

En ik kan maar max 10% oc'en via mijn bios niet meer. Nog 1 vraagje denken jullie dat er sterk temperatuurverschil zal zijn? en hoe warm mag 3500+ newcastle worden min en max?

Patman

Legacy Member
min maakt nie uit :p
allé toch nie tot waar gij kunt koele :)

maar max 65° zeker

Destroybe

Legacy Member
Davion zei:
n/o hé... maar der gaat zeer weinig man 1€ geven om te bieden op u 3DMark score....

Mijn gok is een 14-14.5k, en ik betaal niet...

haalt stock geen 14

10-11

azzurri

Legacy Member
ik herhaal nu mijn originele vraag, heb ik dan een 3800+ of niet? Is er daar veel verschil op, is dat veilig etc?

brechtvm

Legacy Member
oc = veilig als ge genoeg cooling hebt en als ge ni overdrijft mé uw voltages..
levensduur van compo's verkort er wel van...
maarja...na 10 jaar koop je toch wss nieuwe pc hé ;) dus daar merk je imo ni veel van :)
greetz

azzurri

Legacy Member
moe kik mijn pc nog unlucken als ik automatisch mijn mobo die 10% oc laat uitvoeren.

azzurri

Legacy Member
kem dus gelezen dat die automatische oc tot en met 10% big nono is. Dus niet doen schijnt dat het helemaal niet veilig is.

kutteke

Legacy Member
ik zou het manueel doen , en zo doe je weer wat ervaring op ;) voor vragen kunt ge hier altyd terecht maar lees eerst de sticky en dan als je geen antwoord vind pas afkomen;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan