Archief - MP3 met voldoende geheugen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

NDP

Legacy Member
Ben op zoek naar een mp3 speler die voldoende geheugen heeft voor mijn eisen = minimum 10 gb.

Graag je prijs met verzending meegeven.

NDP

Legacy Member
Ik had dit mss beter in mijn 1e post gezet, maar ik wil niet te duur gaan. Deze van catfish is 200 euro zie ik? Zal veel te veel zijn voor mijn budget...

Koonut

Legacy Member
deze dan
Sony NWZ-E585 Zwart - MP3shop.be
Sony <3

niet te onderschatten, bij de Sony mp3's krijg je altijd volwaardige oortjes(plug ins)
als het nog goedkoper moet kijk je best naar SanDisk met uitbreidbaar geheugen, best ok prijs/kwaliteit, ma wel een serieus niveau onder Sony qua geluid
Sandisk Sansa Clip+ FM 8 GB Black - MP3shop.be

catfish zei:
heb hier een splinternieuwe Sony Walkman NWZ-A15
Koop Hi-res A-serie Walkman® en bekijk de prijzen | Sony België
heeft 16GB geheugen en naar het schijnt zeer mooi geluid (ongeopend, dus heb het nog niet getest)
hoeveel wil je?

NDP

Legacy Member
Hetgeen ik wil nieuw aankopen met mijn budget zal niet lukken, dus zal eerder voor 2e hands moeten kijken. Toestel zal dienen als reservetoestel om mee te nemen op reis/tijdens hikes, dus moet niet het duurste van het duurste zijn.

EilandGlorie

Legacy Member
ik heb een ipod Nano, maar is wel maar 8GB dacht ik, wat is je budget dan?

NDP

Legacy Member
De philips zal toch iets te simpel zijn vrees ik. MAximum 50 euro heb ik als budget. Mp3 moet zeker geen flac bestanden aankunnen, ik luister toch enkel mp3. Ideaal voor mij zou zijn een oude ipod, maar wel met wat meer dan 8g geheugen.

Jessed

Legacy Member
Koonut zei:
deze dan
Sony NWZ-E585 Zwart - MP3shop.be
Sony <3

niet te onderschatten, bij de Sony mp3's krijg je altijd volwaardige oortjes(plug ins)
als het nog goedkoper moet kijk je best naar SanDisk met uitbreidbaar geheugen, best ok prijs/kwaliteit, ma wel een serieus niveau onder Sony qua geluid
Sandisk Sansa Clip+ FM 8 GB Black - MP3shop.be


hoeveel wil je?

Beetje offtopic, maar de Sansa clip staat nochtans wel bekend als een erg goed klinkende mp3-speler. het zou me verwonderen als die Sony beter klinkt of zelfs nog maar evenwaardig is qua geluidskwaliteit. Volgens mij komt enkel Cowon in de buurt en natuurlijk de duurdere audiofiele merken ook.

catfish

Legacy Member
Jessed zei:
Beetje offtopic, maar de Sansa clip staat nochtans wel bekend als een erg goed klinkende mp3-speler. het zou me verwonderen als die Sony beter klinkt of zelfs nog maar evenwaardig is qua geluidskwaliteit. Volgens mij komt enkel Cowon in de buurt en natuurlijk de duurdere audiofiele merken ook.
Je moet het meer zien als CD en SACD: CD klinkt zeer goed, maar SACD klinkt beter. Niet iedereen gaat HiRes een meerwaarde vinden (genoeg mensen die muziek luisteren met goedkope "brol" oortjes).

Jessed

Legacy Member
catfish zei:
Je moet het meer zien als CD en SACD: CD klinkt zeer goed, maar SACD klinkt beter. Niet iedereen gaat HiRes een meerwaarde vinden (genoeg mensen die muziek luisteren met goedkope "brol" oortjes).
Waarop baseer je je als je zegt dat de sony beter zal klinken? Zoals ik al zei, wordt de clip+ door audiofielen gezien als een mp3-speler die qua geluidskwaliteit tot de top behoort. Er zijn amper mp3-spelers die beter klinken, en dan heb ik het over erg dure merken, zeker niet Sony.

Ik zeg niet dat die sony's slecht zullen klinken, maar de clip+ zal als vaste waarde in de audiofielwereld zeker niet moeten onderdoen, ik vermoed zelfs het tegenovergestelde.

Maar bon, dit is natuurlijk allemaal offtopic!
emoji14.png

Jessed

Legacy Member
gert1971 zei:
het grote nadeel is bij die sana clip dat die geen +2000 titels kan beheren
zoek dat maar eens op op internet, daar zijn nogal veel klachten en opmerkingen over.
als je er een bijkomende geheugenkaart er bij instop van pakweg 16 gig of 32gig en je hebt voornamelijk mp3's en meer dan 2000 titels dan kan de speler die niet lezen
ander verhaal is de geluidskwaliteit
ik heb zelf al een paar mp3 spelers gehad in combinatie met deftige hoofdtelefoon en dan is een sony toch een stuk beter in geluidskwaliteit dan die sana clip
de earbuts die bij de sana clip zitten kunnen ook bijlange niet tippen aan de earbuts die bij de sony standaard zitten
dus als je alles bij elkaar telt komt een sony mp3 speler er wel beter uit dan die van sandisk
btw ik ben nog een audio liefhebber, ben al met audio bezig van mijn 16 jaar (1971)
grz
Gert

Ik heb op mijn sansa clip+ zo'n 12 GB aan 320 kbps mp3-bestanden staan en merk geen problemen. Ik gebruik een 32GB SD card.

Onder meer door de kleine omvang van de sansa clip+ kan hij sowieso al geen hoofdtelefoons aandrijven met een hoge weerstand. Zeker dat dat de reden niet is dat ie minder klonk?

De standaard earbuds gebruiken is natuurlijk not done, dat vind ikzelf niet echt een reden.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan