Archief - Gezocht: GTX780

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

MsTr

Legacy Member
Beste,

Ik ben op zoek naar een grafische kaart die gebouwd is rond een GTX780/GTX780Ti of een 290x chip.
Geen reference design, of een kaart waar er modificaties aan gebeurt zijn waardoor de garantie is verlopen (aftermarket cooler, ...).

Overclocks trek ik me niet aan, indien de kaart al overclocked geweest is, gelieve de waarden de posten waarop de kaart stabiel draait.

Een richtprijs heb ik mezelf niet voor ogen kunnen nemen, gezien deze kaarten nog relatief nieuw zijn.

Ik zou de kaart (natuurlijk) graag werkende willen zien bij aankoop, en zal deze dan ook komen afhalen. Ik rij gratis, dus afstanden maken mij niet echt veel uit (dichterbij geniet natuurlijk de voorkeur).

Edit: Voorkeur gaat uit naar een GTX780 gezien ik voordeel kan halen uit Cuda acceleratie, compatibiliteit met een Mac OS en Shadowplay.

faithh7

Legacy Member
Ik heb een GTX 780 liggen van EVGA, zelfs twee. De reference koeler is evenstil als aftermarkt coolers en veel stiller in SLI omdat de 1ste kaart verschrikkelijk warmer loopt dan de 2de. Met blowerstyle koelers heb je dit probleem niet, ze lopen op dezelfde temps.

EVGA laat mods toe zoals een kraken G10 en een AIO waterkoeler te installeren of een waterblock weet ik veel wa, zolang je de kaart maar terug brengt met de stock koeler erop.

MsTr

Legacy Member
faithh7 zei:
Ik heb een GTX 780 liggen van EVGA, zelfs twee. De reference koeler is evenstil als aftermarkt coolers en veel stiller in SLI omdat de 1ste kaart verschrikkelijk warmer loopt dan de 2de. Met blowerstyle koelers heb je dit probleem niet, ze lopen op dezelfde temps.

EVGA laat mods toe zoals een kraken G10 en een AIO waterkoeler te installeren of een waterblock weet ik veel wa, zolang je de kaart maar terug brengt met de stock koeler erop.

Dus maw het zijn ook ref. Designs?
Die kunne onmogelijk stiller zijn als kaarten met aftermarket koeling, meer fans = meer koelingcapaciteit.

Je hebt wel gelijk over die mods die toegestaan zijn.

Hoe oud is de jongste kaart, met factuur, doos,...?


EDIT2: Geen interesse meer in een GTX780. Ben me net bij Alternate een EVGA GTX780 FTW gaan halen :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan