Archief - DEVOLO / ETHERNET ADAPTER / PLC

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Gladiator

Legacy Member
Beste,

Graag had ik even geïnformeerd of iemand nog DEVOLO / ETHERNET ADAPTER / PLC apparaat had liggen?

Zoek: - Goede Staat / mag eventueel een instap model zijn / doe je voorstel aub? :)

Concreet: Onze BBOX2 zendt echt geen deftig WIFI signaal meer uit. Zou graag onze vaste pc, onze desktop, voorzien van zo'n PLC zodat hij "internet via het stopcontact" zou kunnen nemen. Zitten met VDSL (bij eerste "contactpunt" in de woning), maar als die niet aankomt is dat nogal nutteloos.

Huidig systeem zijn 2 standaard Devolo's met ingewerkt stopcontact van Belgacom.

Zeker 1 extra nodig, eventueel naargelang voorstellen/prijzen zou 2 misschien interessanter zijn.


Kan niets beloven, zal elk voorstel individueel bekijken.

Alvast Bedankt


Mvg,
Gladiator

(Extra vraag: BBOX 2 = Standaard Fully Routed voor zover ik mij heb geïnformeerd. Met dit als gevolg dat Internet/Televisie gelijk is aan één signaal. En ik dus gewoon internet kan aftappen van het net ook dmv zo'n PLC? Op huidig moment zit enkel "televisie" op zo'n PLC)

FORZA M

Legacy Member
Waarvoor moet het dienen, en hoeveel adapters heb je nodig?
Als het bijvoorbeeld moet dienen om een Telenet digicorder aan te sluiten heb je genoeg aan een traag model van jaren geleden. Voor een Belgacom digicorder of een PC of NAS heb je al een wat sneller exemplaar nodig.

Gladiator

Legacy Member
@ Forza M heb dit aangevuld in begin topic! Inderdaad goede opmerking!

FORZA M

Legacy Member
Gladiator zei:
@ Forza M heb dit aangevuld in begin topic! Inderdaad goede opmerking!

ik zou gewoon voor iets als deze gaan: Netgear XAVB1601-100PESPowerline-Netzwerkadapter KIT: Amazon.de: Computer & Zubehör.
Voor iets meer dan €25 per 2 inclusief verzending ga je tweedhands al moeilijk goedkoper vinden.

En ik denk dat het mogelijk is om een BBOX 2 fully routed in te stellen, maar standaard is dit zeker niet zo. Dat is iets dat je beter eens navraagt op het correcte subforum of userbase.be.

Ik zit met Scarlet (gebruiken de BBOX2 in een andere verpakking) en mijn setup is als volgt:
BBOX2 Tv uitgang -> powerline netwerk 1 ----------------> Powerline netwerk 1 -> Digibox
BBOX2 PC uitgang -> Powerline netwerk 2 -----------------> Powerline netwerk 2 -> Switch -> Xbox, PS3, Media PC, NAS,...

Gladiator

Legacy Member
Forza M,

Thx voor dit voorstel, is inderdaad een goed idee!

Ik had rechtstreeks met devolo-support contact gehad, daar zeiden ze dat 2 signalen of 2 PLC netwerken wel elkaar zouden kunnen storen?

Dus ik zou met deze bakjes: 1) Een tweede plc kunnen opzetten
2) Als ik router fully routed plaats (wsl relatief eenvoudig vanuit admin config), zou ik dan met deze kunnen communiceren met mijn huidig PLC verbinding? (andere merken compatibel?)

Anyway Alvast erg bedankt :)

Mvg,

boontje3

Legacy Member
waarom specifiek devolo ?

ik heb voor elk toestel een apparte moete leggen met de bbox anders lukte het maar niet om op decoder boven een signaal te krijgen

mijn situatie was als volgend:
ik had deze voor de 2 decoders hier in huis : Tones :: Netgear 200mbps 2 Stuks Xavb1301 Powerline Mini
dus 1 set voor beneden en 1set die verbinding maakte met boven

dan nog een ander setje voor de pc Tones :: Netgear 500mbps 1 Stuks Xwn5001 Powerline 500 Wifi Access Point

altijd perfect gewerkt op deze manier sinds dag 1 installatie(2jaar gewerkt )

ik kan u wel 1stje verkopen mocht ge intresse hebben voor 20euro (die waar de pc op zat) ik heb ze niet meer nodig daar ik nu bij telenet zit en met die tv kaartjes werk(zonder decoder) en de pc rechtstreeks ligt

Gladiator

Legacy Member
boontje3 zei:
waarom specifiek devolo ?

Dat zijn mijn huidige bakjes, die ik via Belgacom had verkregen.

boontje3 zei:
ik heb voor elk toestel een apparte moete leggen met de bbox anders lukte het maar niet om op decoder boven een signaal te krijgen

mijn situatie was als volgend:
ik had deze voor de 2 decoders hier in huis : Tones :: Netgear 200mbps 2 Stuks Xavb1301 Powerline Mini
dus 1 set voor beneden en 1set die verbinding maakte met boven

Is 200 mbps nog voldoende snelheid tegenwoordig?

boontje3 zei:
dan nog een ander setje voor de pc Tones :: Netgear 500mbps 1 Stuks Xwn5001 Powerline 500 Wifi Access Point

altijd perfect gewerkt op deze manier sinds dag 1 installatie(2jaar gewerkt )

Deze is eigenlijk één om opnieuw wifi uit te sturen? Of kan hier ook een UTP op aangesloten worden?

boontje3 zei:
ik kan u wel 1stje verkopen mocht ge intresse hebben voor 20euro (die waar de pc op zat) ik heb ze niet meer nodig daar ik nu bij telenet zit en met die tv kaartjes werk(zonder decoder) en de pc rechtstreeks ligt

Er is hier wel interesse in die 500mbps alvast! :)
Maar dus zelfde vraag, kan daar utp op ook?



Mvg,

boontje3

Legacy Member

Gladiator

Legacy Member
boontje3 zei:
200mbps haalt ge nooit op belgacom max was 70mbps bij tests en ik had het maximum profiel op de routher staan omdat ik dicht bij de verdeelkas zit en voor de decoders werkt dit perfect

bij de 500 heb ik me blijkbaar vergist met de link , had niet gezien dat die +wifi waren , deze hier zijn zonder de wifi met utp
hier staat het zoals ze zijn : XAVB5201 | Powerline | Networking | Home | NETGEAR

Maar in principe zijn die 500 mbps sowieso beter als de 200 mbps, alé afgaande op hun mbps dan toch :)

Anyway (als deze zijn met een Eu stopcontact natuurlijk(link is GB outlet) ) dan ben ik zeker geïnteresseerd en los je mijn probleem op! :)

Stuur je me een pm? kunnen we daar verder afspreken! :)

/case closed (voorlopig) wat mij betreft! :)

Mvg,

boontje3

Legacy Member
Poofke zei:
Ik heb deze nog liggen

D-Link DHP-306AV PowerLine Adapter - Routercenter.be

laat maar weten of je interesse hebt, dan mogen ze weg voor een spotprijsje

ImpulseEEE zei:
Heb deze nog liggen. Telenet branded maar zijn dus van devolo en met devolo cockpit software volledig in te stellen.

https://www.beyondgaming.be/archive...lenet-powerlines-devolo-av6400-2-stuks.974974

Gladiator zei:
/case closed (voorlopig) wat mij betreft! :)
Mvg,

man man man lezen doen ze hier precies ook al ni meer :D:D:D

Gladiator

Legacy Member
Ja gasten, inderdaad zal slotje op steken, ik ben ondertussen geholpen! Mijn excuses!

Mvg,
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan