Archief - Zelda: Ocarina of Time probleem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

0m3g4

Legacy Member
greets all,

nu niet bepaald gamecube maar ik heb onlangs de ROM van Zelda Ocarina of Time op m'n PC gezet.
En nee, niet illegaal want ik bezit een N64 met Zelda's OoT en MM (plus nog vele andere natuurlijk) wat het dus legaal maakt een ROM van deze games te bezitten.. (duidelijk te lezen op Nintendo en ROM sites)

anyway, ik heb een probleem met het vissen bij de Fishing Pond in Lake Hylia.
Het is toch zo dat je je hengel uitwerpt met B normaal ('c' op m'n keyboard), je de hengel inhaalt met A ('x' op m'n keyboard), je kan ook beetje wigglen met B ('c') of met de joystick (arrow keys). Als je een hit hebt dan moet je toch A + joystick down indrukken eh? (x + arrow down)
en om hem binnen te halen A indrukken plus de Z trigger ('ctrl' op keyboard) om het sneller te laten gaan right?
op de ROM versie wilt dit blijkbaar niet lukken, hoe klein de vis ook, hij blijkt altijd te ontsnappen.
moet een toets rapidly indrukken of zie ik iets anders over het hoofd?
heb die Fishing Pond owner ondertussen ook al zijn uitleg ettelijke keren laten doen maar blijkbaar krijg ik het maar niet onder knie..

elk advies is welkom

greets,

Om3g4

AcrOb4t

Legacy Member
ik heb geen antwoord op de vraag die je stelt, maar waarom een rom als je het spel al hebt en kan spelen op televisie met de normale controls?

0m3g4

Legacy Member
dit geheel terzijde maar, omdat de XBOX momenteel de plaats heeft ingenomen van de inmiddels al oudere N64, had niet veel zin deze onder het stof te halen dus heb de ROM dan maar...

maar wat zouden de acties nu weer zijn op de N64...die zijn toch de juiste niet?

°Roelerhond°

Legacy Member
sneller inhalen is met R dachtek
da vissen is al een hele tijd geleden dus ik weet het niemer goe ze :p

0m3g4

Legacy Member
ja idd de R, sorry.....
Z was voor een vis te triggeren..
de R staat dus ingesteld als 'ctrl' bij mij..
maar het is echt een raar iets...Ofwel zijn mijn controls gebugged (wat ik betwijfel, doorheen het hele spel heb ik alles kunnen doen met de keyboard BUITEN dat vissen), ofwel doe ik iets fout..

is er een toets dat ik constant op moet tappen of....?
weet het echt niet meer hoe zo'n vis aan de lijn te houden..dacht toch dat ik alles goed deed.

Spandi

Legacy Member
0m3g4 zei:
En nee, niet illegaal want ik bezit een N64 met Zelda's OoT en MM (plus nog vele andere natuurlijk) wat het dus legaal maakt een ROM van deze games te bezitten.. (duidelijk te lezen op Nintendo en ROM sites)

naar mijn weten is elke 'rom' illegaal, tenzij je zelf het origineel bezit EN de rom zelf maakt, met andere woorden, niet downloaden

eneuh, wat op rom sites staat, tjah, daar zou ik niet al te veel waarde aan hechten (zoals bijvoorbeeld de befaamde 24u regel)

b0rt

Legacy Member
Spandi zei:
naar mijn weten is elke 'rom' illegaal, tenzij je zelf het origineel bezit EN de rom zelf maakt, met andere woorden, niet downloaden

eneuh, wat op rom sites staat, tjah, daar zou ik niet al te veel waarde aan hechten (zoals bijvoorbeeld de befaamde 24u regel)
idd, is nog steeds illegaal
ge moet ma es na bianca van dort (pr-manager nintendo-benelux) mailen om te vragen of het mag of ni :p

[NeO]-mtr

Legacy Member
Mja boeit niet imo, als je het origineel bezit mag je imo (al vind een ander dat niet) zoveel kopieën maken (voor eigen gebruik ofcourse) als je wil. :x
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan