Archief - XBox rrod, nog iets aan te doen?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

alilsneaky

Legacy Member
3 delen rode ring... kapot dus.

Is een model van begin 2007 (nog zonder HDMI zelfs..) 20GB versie.

Ding is maar weinig gebruikt geweest over de jaren maar blijkbaar nu toch kapot...

Wa deden jullie met jullie kapotte 360s? in de vuilbak of wat?

hatetn

Legacy Member
kosten moet je daar niet meer aan doen. je gaat bijna goedkoper een nieuwe vinden.

zoek op het internet naar enkele manieren om het op te lossen en probeer het zelf of koop een 2de hands of nieuwe console als je echt een wilt.

SSSander

Legacy Member
zoek maar op op internet x-clamp fix, werkt echt, want ik heb het 4 maande geleden ook gedaan
en nog een extra cooling mod die ik hier in een threat op het forum had gevonden.

Geen enkel probleem meer gehad, zelfs niet met 12 uur aan een stuk aan te staan :)

TheProject

Legacy Member
als je hem echt beu bent, zou ik hem wel eens willen proberen
te vermaken.

meer op deze manier dan: link

hatetn

Legacy Member
TheProject zei:
als je hem echt beu bent, zou ik hem wel eens willen proberen
te vermaken.

meer op deze manier dan: link

dus jij gaat hem zoals hen opensmijten omdat de console een fout geeft wegens verkeerd/slecht aangesloten?

Mexter

Legacy Member
zeker dat uw power adapter goed in elkaar steekt?
ik heb al vaker 3 rode streepjes gehad, het was telkens de connectie van de adapter

alilsneaky

Legacy Member
Errr 4 ringeskes was de aansluiting..., 3 ringeskes is stuk (zoals op project zijn avatar)
Vorige maand liet hij 4 ringen zien, dat was opgelost door met de kabels te prutsen.

Maar hij freezed al een hele tijd tijdens t spelen (vastlopen en dan moet je hem aan en afzetten), een paar weken geleden wou hij helemaal niet booten (na weken niet te spelen), dan was heel het beeld een groene tint in halo reach (wat na een tijd wegging).

Nu 3 ringen rrod zogauw hij boot.

Hij is ook terug in de doos gegaan, m'n klein broerke heeft t de dag erna nog eens geprobeerd en weer niks.
Hij is ondertussen toch al 17 jaar dus hij is niet achterlijk en ik betwijfel of hij na 4 jaar zonder problemen er in slaagt om hem 2 x na elkaar 'verkeerd' aan te sluiten...

Heb al veel spijt dat ik dat onding toen eens voor z'n verjaardag gekocht heb,heb nog steeds een psx en een sega megadrive staan en m'n ps2 is ook 8 jaar meegegaan voor ik 'm weggegeven heb, k heb nog nooit meegemaakt dat een console stuk ging.
Zeker als ik dan bedenk hoe weinig er op dat ding gespeeld is over de jaren... mss 1/10 dagen gemiddeld.

hatetn

Legacy Member
alilsneaky zei:
Errr 4 ringeskes was de aansluiting..., 3 ringeskes is stuk (zoals op project zijn avatar)
Vorige maand liet hij 4 ringen zien, dat was opgelost door met de kabels te prutsen.

Maar hij freezed al een hele tijd tijdens t spelen (vastlopen en dan moet je hem aan en afzetten), een paar weken geleden wou hij helemaal niet booten (na weken niet te spelen), dan was heel het beeld een groene tint in halo reach (wat na een tijd wegging).

Nu 3 ringen rrod zogauw hij boot.

Hij is ook terug in de doos gegaan, m'n klein broerke heeft t de dag erna nog eens geprobeerd en weer niks.
Hij is ondertussen toch al 17 jaar dus hij is niet achterlijk en ik betwijfel of hij na 4 jaar zonder problemen er in slaagt om hem 2 x na elkaar 'verkeerd' aan te sluiten...

Heb al veel spijt dat ik dat onding toen eens voor z'n verjaardag gekocht heb,heb nog steeds een psx en een sega megadrive staan en m'n ps2 is ook 8 jaar meegegaan voor ik 'm weggegeven heb, k heb nog nooit meegemaakt dat een console stuk ging.
Zeker als ik dan bedenk hoe weinig er op dat ding gespeeld is over de jaren... mss 1/10 dagen gemiddeld.


grappig dat je over de psx en ps2 begint. voor zover ik weet zijn het die twee die begonnen zijn met heel de een console moet maar een paar jaar meegaan trend. bij de ps2 was het wel zo dat er veel kapot gingen net buiten garantie

Mexter

Legacy Member
3 ringeskes in hardware problem, dus slechte stroomaansluiting valt daar onder

alilsneaky

Legacy Member
hatetn zei:
grappig dat je over de psx en ps2 begint. voor zover ik weet zijn het die twee die begonnen zijn met heel de een console moet maar een paar jaar meegaan trend. bij de ps2 was het wel zo dat er veel kapot gingen net buiten garantie

PSX had enkel problemen met het deksel voor de disc tray... Wat eenvoudig op te lossen was met wat plakband, had zelf 2 psxen en zowat iedereen die ik ken had er een en behalve dus dat deksel dat wel eens stuk ging is daar geen enkele van stuk gegaan... De controllers waren ook oersterk.

Mijn xbox360 z'n disc tray ging zelfs niet open met de knop op de console zelf toen hij net nieuw was, als dat het enige probleem was (i.e psx) dan had t mooi geweest :ironic:

Mijn ps2 minstens 8 jaar meegegaan voor ik em verkocht heb, van m'n vrienden die er ook 1 hadden ken ik er maar 1 die kapot gegaan is (dvd drive stuk).

Consoles gaan al altijd nu en dan stuk, neen dat is helemaal niet begonnen met de psx... de NES was bijna net zo erg als de xbox360. (bijna)

Sega 16 bit waren dan weer wel onverslijtbaar.

Die kut 360s gaan echt wel belachelijk veel stuk, mijn broerke was de laatste van de mensen met een 2007 unit die nog werkte in vriendenkring, voornamelijk omdat hij em zogoed als nooit gebruikt...

@mexter: ik zal eens zien of ik van iemand een xbox voeding kan lenen om te zien of het daaraan ligt, merci gij bent tenminste nog behulpzaam ipv maar wat passief agressief te zitten memmen zoals hatetn.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan