Archief - Xbox live werkt niet

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Roma-Victoria

Legacy Member
Hallo,

Iedereen ik heb al een tijdje problemen met mijn verbinding tot xbox live.
Meestal geraak ik er niet op en heel soms wel :s.

Het is een draadloze verbinding, maar het kan niet aan de modem liggen want met mijn laptop zit ik ook draadloos op die modem.

Weet iemand mss wat het is? want het is echt vervelend

Alvast bedankt

Tom

SSSander

Legacy Member
Ik weet niet of dit bij jou zo is, maar bij mij kan de rooter maar 4 toestellen verbinden. Wnr de computer, mn zus en mn pa hun laptops aanstaan en via kabel mn xbox opstaat, dan kan ik via mijn laptop ook niet op internet. Mss gebeurt er bij jou juist hetzelfde aangezien je xbox ook via draadloos werkt en de rooter mss voorkeur geeft aan kabels ofzo
Dit is maar een hypothese, geen idee of dit is wat er scheelt...

scipicore

Legacy Member
De laatste tijd heb ik er ook last van, moet iedere keer bij het rebooten mijn connectie testen waarna het op magische wijze wel werkt :')

Roma-Victoria

Legacy Member
Ik heb een bbox van belgacom en er werkten er nu maar 3 of 4 aan, 1 digitale tv, 1 digitale tv die niet aanstond maar volgens mij wel verbinding maakt ... mijn laptop ..
En de telefoon werkt ook via die bbox, en alles is draadloos behalve 1 tv ...

We hebben nog 2 andere pc's die ook draadloos waren maar die stonden niet aan.

Bedankt voor de tip maar ik denk niet dat dit er iets mee te maken heeft

Roma-Victoria

Legacy Member
scipicore zei:
De laatste tijd heb ik er ook last van, moet iedere keer bij het rebooten mijn connectie testen waarna het op magische wijze wel werkt :')

Ik heb al 20 geprobeerd mijn connectie te testen meestal loopt hij vast wnr hij op zoek is naar internet en als dat dan al lukt loopt hij vast bij het verbinding maken met xbox live ...

SCIFOFLUX

Legacy Member
Roma-Victoria zei:
Ik heb een bbox van belgacom en er werkten er nu maar 3 of 4 aan, 1 digitale tv, 1 digitale tv die niet aanstond maar volgens mij wel verbinding maakt ... mijn laptop ..
En de telefoon werkt ook via die bbox, en alles is draadloos behalve 1 tv ...

We hebben nog 2 andere pc's die ook draadloos waren maar die stonden niet aan.

Bedankt voor de tip maar ik denk niet dat dit er iets mee te maken heeft

Is je router de b-box 2?
Want die geeft vaak veel problemen met de x-box.
Ik heb goedkoop een router gekocht eentje van Netgear en dat werkt nu perfect.
Je sluit alles aan via die router (buiten u tv's off course ;) )
En dan loopt dat als een trein.

Roma-Victoria

Legacy Member
SCIFOFLUX zei:
Is je router de b-box 2?
Want die geeft vaak veel problemen met de x-box.
Ik heb goedkoop een router gekocht eentje van Netgear en dat werkt nu perfect.
Je sluit alles aan via die router (buiten u tv's off course ;) )
En dan loopt dat als een trein.

Ja het is een bbox 2, dus het ligt aan de bbox? pff altijd miserie met belgacom

Dus een 2de modem kopen? maar dan met ik ook een 2de netwerk maken?

CurrY

Legacy Member
Ik zit gewoon op de wifi van onze b-box 2 en heb er geen problemen mee.

SCIFOFLUX

Legacy Member
Roma-Victoria zei:
Ja het is een bbox 2, dus het ligt aan de bbox? pff altijd miserie met belgacom

Dus een 2de modem kopen? maar dan met ik ook een 2de netwerk maken?

Nee vrij makkelijk, je zet de WIFI van uwe b-box2 uit (indien u tv werken via wifi niet uitzetten dan. Bij mij thuis werken dat via Home-plugs)
Je gaat naar eendert welke winkel vraagt simpel router met wifi (kost €20 ofzo, pakt wel een N, want op de B-box2 is ma een G en da ga niet zo ver!
Je zet een password enz op die router.
Dan gewoon uwe x-box eraan connecten en klaar is Kees!

Roma-Victoria

Legacy Member
Dus toch een 2de netwerk maken (:
want ik moet het draadloos doen ...

SCIFOFLUX

Legacy Member
Roma-Victoria zei:
Dus toch een 2de netwerk maken (:
want ik moet het draadloos doen ...

Ja als je het zo noemt ;)
Gwn uwe modem niet gebruiken als acces-point wi-fi gebruiken ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan