Archief - Welke Nintendo DS en Pokémon game kopen?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

FEW

Legacy Member
Voor mijn vriendin haar verjaardag zou ik een Nintendo DS willen kopen met een Pokémon game. Ze was nogal fan van Pokémon Emrald op de GBA en zou er dus ook een nieuwer spel van Pokémon bij willen kopen.

Ik ken absoluut niets van Nintendo consoles en Pokémon games, dus weet ik niet wat te kopen.
Nintendo DS? DSi? DS Lite? DS XL? 3DS?

En de Pokémon game zou +- dezelfde gameplay moeten hebben als die Emrald, maar er zijn zoveel games, dat ik echt niet weel welke te nemen... De game moet alleszins eenvoudig te bedienen zijn, want te veel knoppen zijn een gigantische afknapper voor haar. Die Emrald was eigenlijk bijna volledig te besturen met de D-pad en de A knop.

Alvast bedankt.

Namko

Legacy Member
Sowieso een 3DS kopen. Kost 10euro minder dan een DS XL en dan kun je direct ook pokémon voor de 3ds kopen wanneer het ooit zou uitkomen. En je kunt DS spellen spelen op je 3DS(wel geen GBA meer). :)

Op vlak van Pokémon op de DS (gameplay bij deze games zijn vergelijkbaar met Emerald):
- Serie: Pokémon Diamond, Pokémon Pearl, Pokémon Platinum (is zowat de specialere versie van deze serie)
- Remakes: Pokémon HeartGold of Pokémon SoulSilver (beide remakes van Pokémon Gold en Silver van de Gameboy Color)
- Nieuwste serie: Pokémon Black & White (volledige nieuwe reeks van Pokémon)

FEW

Legacy Member
Merci, dat helpt me toch al een pak verder. Het is moeilijk eraan uit te geraken als je er niets van volgt :)

omegahealer

Legacy Member
als je een 3DS koopt, besef dan dat de DS games er niet zo goed op uitzien. Was bij release nogal een geklaag over op serebii.net

omegahealer

Legacy Member
DS games worden geupscaled voor de 3DS waardoor je de pixels beter ziet. Of je moet de upscale afzetten, maar dan is het beeld kleiner en vrij irritant voor sommige mensen omdat het al zo een klein schermpje is.

omegahealer

Legacy Member
3DS heeft 'beter' beeld (meer pixels per inch) dan DS scherm. Zorgt ervoor dat als je upscaling laat opstaan dat het blurry is.

Ben vrij zeker over wat ik praat sinds ik hier een DSLite, DSiXL en 3DS heb liggen en het is merkbaar... beste kwaliteit is op een DSLite (dus ook DS/DSi)...

BraveHeart

Legacy Member
Ik weet niet waar jullie over klagen, DS games op een 3DS, je kan het scherm in full screen zetten of je speelt het spel met zwarte balken aan de zijkant.

Ik heb verschillende DS games gespeeld op een DSi en op een 3DS, je moet echt goede ogen hebben om daar een punt van te maken.

Ik speel Professor layton op de 3DS, zo n complex spel qua graphics waar je goede ogen voor nodig hebt om de puzzels op te lossen, zelfs met de 3DS speelt dat zonder problemen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan